Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster ni föredrar i uppföljare (alternativt tillhörande serier eller andra sammanhang)

Startat av Disneyfantasten, 21 februari 2024 kl. 22:40:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag föredrar Vanna Rosenberg som Babs i Flykten från kycklingfabriken framför Elin Abelin som gjord rollen i Flykten från hönsgården.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 februari 2024 kl. 23:35:32Hon är tydligen psykoterapeut numera senast som hon dubbade var nog 2011 antagligen Franziska i Arthur eller Rebecca i En andra chans.
Intressant, då har hon ett mycket hjälpsamt och givande jobb där hon får hjälpa personer med deras psykiska hälsa. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag föredrar Vicki Benckert som Klara i Flykten från kycklingfabriken framför Gizela Rasch som gjord rollen i Flykten från hönsgården.

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2024 kl. 00:02:32Jag föredrar Vanna Rosenberg som Babs i Flykten från kycklingfabriken framför Elin Abelin som gjord rollen i Flykten från hönsgården.
Lizette Pålsson hade passat i den rollen.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2024 kl. 23:58:15Jag kan nog fördra Andreas Nillson som Roger Radcliff framför Ulf Källvik.
På tal om det;

- jag föredrar Andreas Nilsson som Alonzo då hans tolkning ligger närmare originalet än Anders Öjebo

- om man räknar karaktärer som introducerats i uppföljare så föredrar jag Andreas Nilsson som Abis Mal framför Roger Storm, då Andreas tolkning både ligger närmare originalrösten och har bättre inlevelse

Disneyfantasten

Och bland karaktärer från andra företag så föredrar jag Samuel Elers-Svensson som Fievel före Johan Randquist då jag upplever att Samuel har mer energi i rollen.

Ett annat sådant exempel är Jan Åström som Doris i Shrek (introducerades i 2an och medverkar även i 3an) då hans tolkning ligger närmare originalrösten än Robert Aschberg i andra filmen.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2024 kl. 00:18:10Och bland karaktärer från andra företag så föredrar jag Samuel Elers-Svensson som Fievel före Johan Randquist då jag upplever att Samuel har mer energi i rollen.

Ett annat sådant exempel är Jan Åström som Doris i Shrek (introducerades i 2an och medverkar även i 3an) då hans tolkning ligger närmare originalrösten än Robert Aschberg i första filmen.
*andra filmen.
- what.

Skokaka

Disneyfantasten

gstone

Oskar

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2024 kl. 23:59:40Jag föredrar Rolf Lydhal framför Peter Wangren som Tigger/Tiger.
Rolf lydhal låter som Paul Winchell. Orginal röst till Tiger och gargamel och Dick Dastardly som låter som Rolf lydhal.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 22 februari 2024 kl. 18:10:26Rolf lydhal låter som Paul Winchell. Orginal röst till Tiger och gargamel och Dick Dastardly som låter som Rolf lydhal.
bara observation,

gstone

Citat från: Oskar skrivet 22 februari 2024 kl. 18:10:26Rolf lydhal låter som Paul Winchell. Orginal röst till Tiger och gargamel och Dick Dastardly som låter som Rolf lydhal.
Därför passar det även bra att Steve Kratz spelat både Tiger och Gargamel.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 21 februari 2024 kl. 23:01:37Cera i Landet för Längesedan-uppföljarna är den som jag kan komma på vid första tanken.

Det har dock inte att göra med jag skulle ogilla Hanna Alströms insats som henne, då hon är riktigt bra i den första filmen (som överlag sett har en fantastisk dubbning). Utan det har mer att göra hur uppföljarna tonar ner hennes sämsta egenskaper som karaktär, och att Eleneor Telcs lyckas så bra med att låta som en rebellisk pojkflicka.
Hanna är nu känd Hollywood skådespelerska  ;D

Kul för henne 😊👏