Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Jag önskar credits till Barbie som Prinsessan och Popstjärnan  ;)

gstone

Jag önskar credits till Knuckles  när den kommer ut 27 april.

https://en.wikipedia.org/wiki/Knuckles_(TV_series)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag önskar credits till Mavka: Skogens väktare.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 12:28:38Jag önskar credits till Mavka: Skogens väktare.
Jag ska maila Njutafilms/Studio S under de närmaste dagarna, men de är lite oberäkneliga så ibland får man svar på en dag och ibland dröjer det ett par månader...

Så det finns väl en hyfsad chans att dubbcredits kommer innan premiären, men också fullt möjligt att det dröjer nästan ända tills sommaren. :(

Jag tror att vi på goda grunder kan anta att det är Nordic United som gjort dubbningen.

Distributörens webbsida anger för övrigt att Mavka: Skogens väktare även kommer att visas på bio i ukrainskspråkig originalversion med svensk text - vore intressant att veta hur de båda versionerna har fördelats, och på vilka orter som originalversionen kommer visas...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 15:15:09Jag ska maila Njutafilms/Studio S under de närmaste dagarna, men de är lite oberäkneliga så ibland får man svar på en dag och ibland dröjer det ett par månader...

Så det finns väl en hyfsad chans att dubbcredits kommer innan premiären, men också fullt möjligt att det dröjer nästan ända tills sommaren. :(

Jag tror att vi på goda grunder kan anta att det är Nordic United som gjort dubbningen.

Tänker du se filmen ?

Inte för att det kommer hjälpa nu när njuta film inte har utsatts dubb credits :(
Men du kanske känner för att se filmen 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 15:41:15Tänker du se filmen ?

Inte för att det kommer hjälpa nu när njuta film inte har utsatts dubb credits :(
Men du kanske känner för att se filmen
Om filmen fortfarande går kvar kommer jag absolut försöka se filmen, men det beror på hur länge den går i Skellefteå - som det ser ut nu kommer jag nämligen nästa helg (under påskhelgen) att besöka min bror i Falun, så det förutsätter att filmen går även söndag helgen därpå (lördagen den 6 april ska jag nämligen på musikal, Hair).

På sistone har biografen i Skellefteå ofta bara visat vissa filmer vissa dagar, så därför finns det en viss risk att den kanske bara går på lördag och inte på söndag (7 april); eller i värsta fall bara går en helg...

Jag kan inte svära på att Njutafilms aldrig har utsatta dubbcredits, men vid de senaste filmerna jag sett på bio därifrån har de i alla fall bara haft en skylt med "Dubbning: Nordic United AB" efter sluttexterna; men ingenting om röster, översättare eller regissör alls. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 15:49:11Om filmen fortfarande går kvar kommer jag absolut försöka se filmen, men det beror på hur länge den går i Skellefteå - som det ser ut nu kommer jag nämligen nästa helg (under påskhelgen) att besöka min bror i Falun, så det förutsätter att filmen går även söndag helgen därpå (lördagen den 6 april ska jag nämligen på musikal, Hair).
Jag skulle vilja veta om denna produktion av Hair ?

Musikaler är ju ett av mina specialintresse ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 15:49:11Om filmen fortfarande går kvar kommer jag absolut försöka se filmen, men det beror på hur länge den går i Skellefteå - som det ser ut nu kommer jag nämligen nästa helg (under påskhelgen) att besöka min bror i Falun, så det förutsätter att filmen går även söndag helgen därpå (lördagen den 6 april ska jag nämligen på musikal, Hair).

Kan du berätta mer om denna produktion av Hair ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 16:18:32Kan du berätta mer om denna produktion av Hair ?
Det är en turnerande uppsättning av Hair, arrangerat av Krall Entertainment AB i regi av Rikard Bergqvist, som turnerar runt ett antal orter i Sverige under 2024 - med Viktor Norén och Klara Söderberg (ena halvan av First Aid Kit) i huvudrollerna. :)
https://krall.se/show/hair/

Den 5 och 6 april är de på Sara Kulturhus i Skellefteå, med tre föreställningar som snabbt blev utsålda (trots dyra priser). Jag tror att turnén började i Stockholm, och nu är det inte så jättemånga orter kvar (varav de flesta är slutsålda); se listan på länken ovan.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 21:24:24Det är en turnerande uppsättning av Hair, arrangerat av Krall Entertainment AB i regi av Rikard Bergqvist, som turnerar runt ett antal orter i Sverige under 2024 - med Viktor Norén och Klara Söderberg (ena halvan av First Aid Kit) i huvudrollerna. :)
https://krall.se/show/hair/
Jag så den föra året.

Två av mina dagis kamrater har roller iden :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 21:33:05Jag så den föra året.

Två av mina dagis kamrater har roller iden :D
Är det några som står med på rollistorna?

Kan dagis betyda något annat än bara det gamla namnet på förskola, för det känns som att du är för gammal för att ha kamrater yngre än sju år...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 23:05:57Är det några som står med på rollistorna?

Kan dagis betyda något annat än bara det gamla namnet på förskola, för det känns som att du är för gammal för att ha kamrater yngre än sju år...?
Jag fattar inte ?

Vi var barn ni vi gick på dagis nu är vi i tjugo årsåldern

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 23:08:08Jag fattar inte ?

Vi var barn ni vi gick på dagis nu är vi i tjugo årsåldern
Aha, jag trodde att du menade att de gick på dagis nu; vilket jag blev konfunderad över...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2024 kl. 23:05:57Är det några som står med på rollistorna?
Jag gick på dagis med Yandeh Sallah
Hennes syster Mary N´diaye  är några år äldre och vi träffade på hennes födelsedags kalas och sånt.

Hon gick på vårt dagis före oss.

Hon vara med sina systrar på lite grejer ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2024 kl. 12:28:38Jag önskar credits till Mavka: Skogens väktare.
Nu har jag fått ett snabbt svar av Njutafilms/Studio S - de säger att de ännu inte har fått in creditlista från dubbningsstudion, men att de ska kontakta dubbningsföretaget och be om en sådan. :)

Därmed borde vi kunna vara helt säkra på att det inte står utsatt dubbcredits på bio, för jag förmodar att en film med premiär nästa helg sannolikt redan har skickats ut till biograferna; och även om den inte skulle ha gjort det så är garanterat DCP-mastern klar...