Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Har Dineyfantasten gjort Johan Schinkler  än ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

DingoPictures2005

Kom på några.

Claes Månsson som Skrik och Ulveson som Panik i Herkules.
Ulveson gjorde båda i dubben men tror Claes och Johan hade varit en perfekt lorry-duo att spela karaktärerna.

Andreas Nilsson som Hoppper.
Man kan höra Andreas som Hopper här ⬇️
https://youtu.be/zCW_ogvO9Qs?si=4HU7PxQsgvoJSIsb&t=317
Så troligtvis skickade Andreas röstprov för karaktären och tycker personligen han passar bättre än Samuel Fröler i rollen.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 mars 2024 kl. 14:12:00Kom på några.

Claes Månsson som Skrik och Ulveson som Panik i Herkules.
Ulveson gjorde båda i dubben men tror Claes och Johan hade varit en perfekt lorry-duo att spela karaktärerna.

Andreas Nilsson som Hoppper.
Man kan höra Andreas som Hopper här ⬇️
https://youtu.be/zCW_ogvO9Qs?si=4HU7PxQsgvoJSIsb&t=317
Så troligtvis skickade Andreas röstprov för karaktären och tycker personligen han passar bättre än Samuel Fröler i rollen.
Andreas Nilsson i all ära men Samuel Fröler är verkligen outstanding i rollen som Hopper.

Förresten så har han varit med mycket hos KM på den tiden i "nya" dubbningar av Kalle Anka och har mest troligt därför varit med i en och annan dubbning av KM.

Disneyfantasten

Jo förresten, jag har länge funderat på några saker, hur skulle det vara om;

- Sir Hector och Berättarrösten i Nalle Puh blev barn och dubbades av Nick Atkinson

- Lille John, Thomas O'Malley, Patou och Rex (ur Rex och Hans Vänner) blev barn och dubbades av Alexander Lundberg (fast det hade nog bara funkat på 1990-talet, därför hade varken Pqcha, Sulley eller Big Dady La Bouff varit möjliga i detta fallet)

- Nalle Puh, Herr Stork, Filurkatten och Roquefort blev barn och dubbades av Niclas Wahlgren

- Valrossen och Översten blev barn och dubbades av Sofia Caiman (förmodligen också Svartepetter och Razoul)

- Elefant-Matriarken, Gudmodern, Hjärter Dam, Tant Sara och Flora blev barn och dubbades av Maria Kihl

- Dr Mörk och Frollo blev barn och dubbades av Mikael Albertsson

- Björnen Louis blev barn och dubbades av Mariam Wallentin (förmodligen också någon möjlig random karaktär som aldrig kom med i Robin Hood)

Ni vet vad jag menar va?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 mars 2024 kl. 23:17:30Jo förresten, jag har länge funderat på några saker, hur skulle det vara om;

- Sir Hector och Berättarrösten i Nalle Puh blev barn och dubbades av Nick Atkinson

- Lille John, Thomas O'Malley, Patou och Rex (ur Rex och Hans Vänner) blev barn och dubbades av Alexander Lundberg (fast det hade nog bara funkat på 1990-talet, därför hade varken Pqcha, Sulley eller Big Dady La Bouff varit möjliga i detta fallet)

- Nalle Puh, Herr Stork, Filurkatten och Roquefort blev barn och dubbades av Niclas Wahlgren

- Valrossen och Översten blev barn och dubbades av Sofia Caiman (förmodligen också Svartepetter och Razoul)

- Elefant-Matriarken, Gudmodern, Hjärter Dam, Tant Sara och Flora blev barn och dubbades av Maria Kihl

- Dr Mörk och Frollo blev barn och dubbades av Mikael Albertsson

- Björnen Louis blev barn och dubbades av Mariam Wallentin (förmodligen också någon möjlig random karaktär som aldrig kom med i Robin Hood)

Ni vet vad jag menar va?
En referens till Lilla Djungelboken på grund utav de engelska rösterna till de vuxna varianterna som även spelade karaktärerna som du nämnde.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 20 mars 2024 kl. 23:51:07En referens till Lilla Djungelboken på grund utav de engelska rösterna till de vuxna varianterna som även spelade karaktärerna som du nämnde.
Just precis.

(Edit: jag lägger till Magiska Spegeln hos de nämnda karaktärerna också)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 mars 2024 kl. 07:25:31Just precis.

(Edit: jag lägger till Magiska Spegeln hos de nämnda karaktärerna också)
Nu när jag dock tänker efter så gjordes det väl en ny serie där Nalle Puh och hans vänner är barn, tror jag. I så fall så tror jag att Niclas Wahlgren kunde vara Puh där, och om Berättaren var med och var själv ung så vore det även perfekt läge för Nick Atkinson att göra rollen där, tycker ja'.

gstone

Vicki Benckert skulle passa som Ursula( från Den Lilla Sjöjungfrun).
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2024 kl. 03:20:34Just det, ja. Kanske han istället kunde funka som Joakims andra rival, Pontus von Pluring? Jag tror att han har bara medverkat i serietidningar, så ingen vet hur han låter.

Eller, vänta... Jag TROR att han var med i Ducktales rebooten? Annars så kommer man mest ihåg honom i tidningarna och man kan väl tänka vilken röst som helst till honom... ::)
Där hade forumsmedlemmen Eriksson kommit på Johannes Brost vilket också ledde till min inspiration.

Utifrån det tror jag att Jonas Karlström hade funkat bättre som Von Pluring.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2024 kl. 21:36:05Precis. ;) (Rolig fakta: Jag kände igen Johan Glans då vi såg en serie om honom på jobbet.)

David Lenneman som Delroy: Eftersom han spelades utav Keegan-Michael Key, som också spelade Ärlige John i Pinocchio (2022).

Ewa-Maria Björkström som Den "goda" fen: Eftersom hon spelades utav Jennifer Saunders, som också spelade Nanna Nudelman.

Ulla Zetterberg som Hjärter Dam: Eftersom du hade med Drottningen som ett förslag, och båda delar en norsk röst: Eli Anne Linnestad. Plus så är båda onda drottningar, nu när jag tänker efter...

Och Tommy Johnson som Bror Björn: Med tanke på hur karaktärerna i ditt inlägg låter så kom han i tanken, då han låter likadant.
Ursäkta att jag frågar men i vilket sammanhang har Hjärter Dam spelats av Eli Anne Linnestad? (för enligt min uppsökning på Norske stämmer & credits så är hon inte alls med i någon av de norska dubbningarna av Alice i Underlandet, till skillnad från Snövit där hon är med i den norska omdubbningen från 1994, däremot är hon med i den norska dubbningen av Pongo och De 101 Dalmatinerna som Cruella De Vil)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2024 kl. 11:21:02Ursäkta att jag frågar men i vilket sammanhang har Hjärter Dam spelats av Eli Anne Linnestad? (för enligt min uppsökning på Norske stämmer & credits så är hon inte alls med i någon av de norska dubbningarna av Alice i Underlandet, till skillnad från Snövit där hon är med i den norska omdubbningen från 1994, däremot är hon med i den norska dubbningen av Pongo och De 101 Dalmatinerna som Cruella De Vil)
Oj då, antingen så var det fel information när jag kollade efter eller så skrev jag själv av misstag... Men i hela fall, hon kunde väl då funka lika bra som Cruella.

Disneyfantasten

Ulf Adelsohn hade passat till följande karaktärer;

- Kloker = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Prälliga Kråkan = Dumbo

- Ziggy och en av Elefanterna = Djungelboken

- Onkel Waldo = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Inger Nilsson hade passat till följande karaktärer;

- Marie = Aristocats

- Storasyster Kanin = Robin Hood

Några fler förslag?