Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2024 kl. 23:36:09Jag har precis kommit hem och packat upp resväskan nu. :)
Det var ju svårt för mig att veta  ;D

Jag är ju inte synsk  ;D

Ursäkta  :-[
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 april 2024 kl. 00:05:09Det var ju svårt för mig att veta  ;D

Jag är ju inte synsk  ;D

Ursäkta  :-[
Nej, det förstår jag - men jag skrev ju trots allt att jag skulle sitta i bilen i runt 10 timmar, så det verkar väl lite väl optimistiskt att tro att jag skulle ha kommit hem och hunnit packa upp allt vid 18-tiden när du skrev ditt första meddelande...?

Det skulle alltså förutsätta att vi har hunnit både stiga upp, äta frukost, göra oss i ordning, packa resväskorna, dubbelkolla att vi inte glömt något och säga hej då till de vi bott hos (min bror och hans familj) för att sitta i bilen innan kl. 08:00 på morgonen... Kanske inte omöjligt, men då måste alla inblandade vara extremt morgonpigga för att det ska vara realistiskt.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 april 2024 kl. 01:16:04Nej, det förstår jag - men jag skrev ju trots allt att jag skulle sitta i bilen i runt 10 timmar, så det verkar väl lite väl optimistiskt att tro att jag skulle ha kommit hem och hunnit packa upp allt vid 18-tiden när du skrev ditt första meddelande...?

Det skulle alltså förutsätta att vi har hunnit både stiga upp, äta frukost, göra oss i ordning, packa resväskorna, dubbelkolla att vi inte glömt något och säga hej då till de vi bott hos (min bror och hans familj) för att sitta i bilen innan kl. 08:00 på morgonen... Kanske inte omöjligt, men då måste alla inblandade vara extremt morgonpigga för att det ska vara realistiskt.
Förlåt 😕🥺😢

gstone

Om jag säger vem som har regisserat dem svenska dubbningen av Gladiators of Rome , kan du då möjligen få tag i credits för filmen  ???.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 april 2024 kl. 20:49:44Om jag säger vem som har regisserat dem svenska dubbningen av Gladiators of Rome , kan du då möjligen få tag i credits för filmen  ???.
Kanske, det beror på vem som regisserat och vilken studio som gjort dubben. Om dubben är gjord av Iyuno, så hänger det på om regissören är anställd på Iyuno eller om hen är frilansare (då frilansare inte är bundna av Iyunos policy att inte lämna ut uppgifter). Är det någon annan dubbningsstudio, så borde det gå bra oavsett vilket; förutom om det är Cineast Dub.

Så vem är regissören?

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2024 kl. 02:33:15Kanske, det beror på vem som regisserat och vilken studio som gjort dubben. Om dubben är gjord av Iyuno, så hänger det på om regissören är anställd på Iyuno eller om hen är frilansare (då frilansare inte är bundna av Iyunos policy att inte lämna ut uppgifter). Är det någon annan dubbningsstudio, så borde det gå bra oavsett vilket; förutom om det är Cineast Dub.

Så vem är regissören?
Det är är Paramount som ger ut filmer då är KM Studio eller Oscar Harryssons Studio eller eurotroll eller lyuno(sdi media och dubbenman).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2024 kl. 02:33:15Så vem är regissören?
Hans Jonsson är regissören 
Och Vicki Benckert har gjort den svenska översättningen.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  7 april 2024 kl. 09:31:42Hans Jonsson är regissören
Och Vicki Benckert har gjort den svenska översättningen.
Då var eurotroll som dubbar filmen.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  7 april 2024 kl. 13:06:47Då var eurotroll som dubbar filmen.
Dyu verkar väldigt säker på det :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 april 2024 kl. 09:31:42Hans Jonsson är regissören
Och Vicki Benckert har gjort den svenska översättningen.
Det luktar ju helt klart Eurotroll långa vägar.

När gjordes dubbningen? Är den inte alltför gammal, så borde ju Eurotroll ha kvar rollista...

Och var kommer de här uppgifterna ifrån?

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2024 kl. 17:21:07När gjordes dubbningen? Är den inte alltför gammal, så borde ju Eurotroll ha kvar rollista...

Filmen släppets på DVD i sverige 2015-07-06

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 april 2024 kl. 20:50:37Svensk mediedatabas
I så fall borde det finnas utsatt dubbcredits på DVD-utgåvan, då Svensk Mediedatabas som regel bara skriver av tillgängliga uppgifter och inte tar reda på någonting själva.

Är du helt säker på att det inte finns dubbcredits efter sluttexterna (via programmerat uthopp) på DVD-utgåvan?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2024 kl. 20:53:20I så fall borde det finnas utsatt dubbcredits på DVD-utgåvan, då Svensk Mediedatabas som regel bara skriver av tillgängliga uppgifter och inte tar reda på någonting själva.

Är du helt säker på att det inte finns dubbcredits efter sluttexterna (via programmerat uthopp) på DVD-utgåvan?
Jag har köpte DVDn idag ;D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 april 2024 kl. 20:53:20Är du helt säker på att det inte finns dubbcredits efter sluttexterna (via programmerat uthopp) på DVD-utgåvan?
På ViaPlay hade den i ala fall inte det :-\