Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Monsters At Work

Startat av gstone, 9 april 2019 kl. 20:20:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2024 kl. 13:35:02Randall kommer tillbaka i säsong 2

https://twitter.com/DisneyAPromos/status/1786944147187794430
Monster Inc blev aldrig detsamma när Disney förstörde den☹️.
Att byta ut Robert Gustafsson i Monster University är ett av Disneys största misstag.
Dom skulle ha väntat tills han var tillgänglig så vi kunde haft en bra röst till Mike Wazowski i uppföljaren.
Nu är inte ens Allan Svensson med, vilket förstör serien ännu mer.
Som tröst kan man se den på Engelska, John Goodman är ju som sagt en bra skådespelare som fortfarande spelare Sulley.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 15:58:08Monster Inc blev aldrig detsamma när Disney förstörde den☹️.
Att byta ut Robert Gustafsson i Monster University är ett av Disneys största misstag.
Dom skulle ha väntat tills han var tillgänglig så vi kunde haft en bra röst till Mike Wazowski i uppföljaren.
Som tröst kan man se den på Engelska, John Goodman är ju som sagt en bra skådespelare som fortfarande spelare Sulley.
Leif André funkar okej som Sulley och Jonas Bergström som Mike men jag håller med om att rösterna från originalfilmen är bättre.

I en perfekt värld hade man nog väntat för att få med Robert Gustafsson men vi lever ju i den riktiga världen där man inte kan skjuta fram dubbningar och filmpremiärer bara sådär.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 maj 2024 kl. 16:11:40Leif André funkar okej som Sulley och Jan Myrblad som Mike men jag håller med om att rösterna från originalfilmen är bättre.

I en perfekt värld hade man nog väntat för att få med Robert Gustafsson men vi lever ju i den riktiga världen där man inte kan skjuta fram dubbningar och filmpremiärer bara sådär.
Jan Myrband är väl inte Mike i Monsters At Work, det är väl Jonas Bergström?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  5 maj 2024 kl. 16:47:10Jan Myrband är väl inte Mike i Monsters At Work, det är väl Jonas Bergström?  ???
Det har du rätt i, men i början av tråden trodde jag att det var Jan utifrån trailern och glömde att de ju faktiskt inte var han.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 maj 2024 kl. 16:11:40Leif André funkar okej som Sulley och Jonas Bergström som Mike men jag håller med om att rösterna från originalfilmen är bättre.

Men många blev ju upprörda när Robert inte var med i University.
Så tror personligen fler personer hade blivit nöjda om Robert återkom till uppföljaren.
Skriver som en skrev i yt kommentarerna.
"Än idag önskar jag att Robert hade spelat i University, Johan Ulveson funkar ju liksom inte det är som att man skulle byta ut Robert för Ice Age uppföljarna".

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 15:58:08Monster Inc blev aldrig detsamma när Disney förstörde den☹️.
Herre Gud 😏

Förstörde så stor roll kam det väl inte spela !

Sen tror jag knappast Disney gjord det medvetna beslutet att " Bytta ut Robert Gustafson, 😅😉

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2024 kl. 17:30:49Herre Gud 😏

Förstörde så stor roll kam det väl inte spela !

Sen tror jag knappast Disney gjord det medvetna beslutet att " Bytta ut Robert Gustafson, 😅😉
Ja för man ska byta ut perfekta röster?
Sedan så var det ett fullt medvetet beslut, Robert Gustafsson gjorde trailerröst men han tackade sedan nej då han var upptagen med Hundraåringen.
För att Disney skulle skynda på produktionen så byte de då utom honom trots att det hade varit möjligt att vänta ett tag för att göra filmen bättre.
Johan Ulveson som Mike är inte alls bra.

Det är typ som den Engelska Mulan 2.
Den är också för jävlig, Eddie Murphy som gjorde Mushu i den första blev utbytt mot Mark Mossley och det fördärva hela skiten om man ser den på Engelska.

Perfekta röster ska inte bytas speciellt om de rösterna är i huvudroller.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2024 kl. 17:30:49Herre Gud 😏

Förstörde så stor roll kam det väl inte spela !

Om man tar med Robert Gustafsson och andra kända skådespelare är inte billigt.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2024 kl. 18:16:18Ja för man ska byta ut perfekta röster?
Sedan så var det ett fullt medvetet beslut, Robert Gustafsson gjorde trailerröst men han tackade sedan nej då han var upptagen med Hundraåringen.
För att Disney skulle skynda på produktionen så byte de då utom honom trots att det hade varit möjligt att vänta ett tag för att göra filmen bättre.
Johan Ulveson som Mike är inte alls bra.

Det är typ som den Engelska Mulan 2.
Den är också för jävlig, Eddie Murphy som gjorde Mushu i den första blev utbytt mot Mark Mossley och det fördärva hela skiten om man ser den på Engelska.

Perfekta röster ska inte bytas speciellt om de rösterna är i huvudroller.
Disney bry sig knappt om Sverige ;D ;D

gstone

Citat från: Oskar skrivet  5 maj 2024 kl. 18:54:15Om man tar med Robert Gustafsson och andra kända skådespelare är inte billigt.
Men du förstår vät att detta inte kan prioritera en enstaka svensk skådespelare.

särskilt in förlust för pengar ;)

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2024 kl. 19:12:45Disney bry sig knappt om Sverige ;D ;D
Dom bryr sig inte Amerikanerna heller om du tror det.

Vet du vem Mark Mossley är?
Så vet du varför.

gstone

Har säsong 2 svenskt tal på Disney Plus  i andra länder ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2024 kl. 00:14:15Har säsong 2 svenskt tal på Disney Plus  i andra länder ?
Jag brukar i normala fall förlita mig på https://dsny.pl/ för att se vilka ljudspår och textspår som olika serier och filmer har på Disney+, men den sidan verkar tyvärr ligga nere just nu. Men jag kan ansluta med VPN ikväll och kolla. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 maj 2024 kl. 08:36:32Jag brukar i normala fall förlita mig på https://dsny.pl/ för att se vilka ljudspår och textspår som olika serier och filmer har på Disney+, men den sidan verkar tyvärr ligga nere just nu. Men jag kan ansluta med VPN ikväll och kolla. :)
tack :)

Jag ska försöka ordna med VPN själv ikväll ;)