Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pixelklubben

Startat av Mathilda Gustafsson, 8 maj 2024 kl. 13:47:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 maj 2024 kl. 17:23:00Jag minns inte situationen, och det med att namnet skulle vara fel berättade Mathilda för mig idag eftersom att hon frågade mig innan hon skapade tråden.
Då får jag väl helt enkelt börja med avsnitt 1 och framåt då det förstås skulle underlätta om jag kunde plocka bort år 2023 eller 2024, men då du inte minns så måste jag gå igenom 110 avsnitt som tar ett par dagar eller veckor beroende på hur lätt det är.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 maj 2024 kl. 20:27:26Då får jag väl helt enkelt börja med avsnitt 1 och framåt då det förstås skulle underlätta om jag kunde plocka bort år 2023 eller 2024, men då du inte minns så måste jag gå igenom 110 avsnitt som tar ett par dagar eller veckor beroende på hur lätt det är.
Varför ska du göra det? Det är väl inte så viktigt om jag själv inte minns det så är det väl inte värt att leta efter. Men om du ska leta så är nog något av dem avsnitten Erika nämner troligt. Det var i alla fall inte 2023 eller i år.
Citat från: Erika skrivet  8 maj 2024 kl. 17:44:53Ingen aning om vilket avsnitt, men har som sagt varit med och hjälpt till ett par gånger. Kan det varit i samband med antingen Captain N the Game Master, Ken - rättvisans kämpe, Robotech, Dracula eller något annat?

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 maj 2024 kl. 20:34:19Varför ska du göra det? Det är väl inte så viktigt om jag själv inte minns det så är det väl inte värt att leta efter. Men om du ska leta så är nog något av dem avsnitten Erika nämner troligt. Det var i alla fall inte 2023 eller i år.
För Mathilda ville veta och jag har tid att leta, men då kan jag iallafall plocka bort 2023 och 2024 då återstår inte så många kvar.

Ska först gå igenom avsnitten Erika nämnde och hoppas du nämns där.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 maj 2024 kl. 20:40:04För Mathilda ville veta och jag har tid att leta, men då kan jag iallafall plocka bort 2023 och 2024 då återstår inte så många kvar.

Ska först gå igenom avsnitten Erika nämnde och hoppas du nämns där.
Du behöver inte leta för min skull jag undrade bara om någon visste jag vill ju inte ge någon extra onödigt arbete

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 maj 2024 kl. 21:03:33Du behöver inte leta för min skull jag undrade bara om någon visste jag vill ju inte ge någon extra onödigt arbete
Det är lungt för mig del, jag tid över till och med.

Så om jag kan hitta när han nämns så känns det bra för mig iallafall.

Hittar inte avsnitten som Erika nämner men kollar mer imorgon om namnet har bytts.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 maj 2024 kl. 21:39:25Det är lungt för mig del, jag tid över till och med.

Så om jag kan hitta när han nämns så känns det bra för mig iallafall.

Hittar inte avsnitten som Erika nämner men kollar mer imorgon om namnet har bytts.
De heter inte exakt så utan det brukar vara Den om....

Jonas9881

Citat från: Erika skrivet  8 maj 2024 kl. 17:44:53Ingen aning om vilket avsnitt, men har som sagt varit med och hjälpt till ett par gånger. Kan det varit i samband med antingen Captain N the Game Master, Ken - rättvisans kämpe, Robotech, Dracula eller något annat?
Har gått igenom alla avsnitt från 49 till 142 men finner inte orden  Ken - rättvisans kämpe eller  Captain N the Game Master.

Visst ordet Captain finns med men isåfall heter den: Den om Captain Planet and the Planeteers

Men ordet "ken" finns inte alls, så kan avsnitt vara raderade isåfall bakåt från 49?

Erika

Citat från: Jonas9881 skrivet  8 maj 2024 kl. 23:09:31Har gått igenom alla avsnitt från 49 till 142 men finner inte orden  Ken - rättvisans kämpe eller  Captain N the Game Master.

Visst ordet Captain finns med men isåfall heter den: Den om Captain Planet and the Planeteers

Men ordet "ken" finns inte alls, så kan avsnitt vara raderade isåfall bakåt från 49?
Kom på att Captain N the Game Master heter ju Kapten N på svenska. Ber om ursäkt.

Det avsnittet hittar du här: https://videospelsklubben.se/pixelklubben-64-112-the-gamemaaaster-den-om-cartoon-network-pa-90-talet-och-tecknade-nintendo-del-2/

Kom på att det kan även Mario och/eller Zelda, liksom Saber Rider.

Jonas9881

Citat från: Erika skrivet  8 maj 2024 kl. 23:23:54Kom på att Captain N the Game Master heter ju Kapten N på svenska. Ber om ursäkt.

Det avsnittet hittar du här: https://videospelsklubben.se/pixelklubben-64-112-the-gamemaaaster-den-om-cartoon-network-pa-90-talet-och-tecknade-nintendo-del-2/

Kom på att det kan även Mario och/eller Zelda, liksom Saber Rider.
Jag hittar alltså avsnittet som heter Kapten N via länken men det nämns inte när jag går in på länken. Då namnet är: Den om Cartoon Network på 90-talet och tecknade Nintendo del 2

Hur ser du Kapten N?

MOA

Jag var till stor hjälp när jag identifierade rösterna till Kapten N & Legenden Om Zelda tror jag. 3 år sedan nu, tiden flyger iväg & vi flög ifrån varann. Hjälper gärna till om han har något nytt projekt på gång

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet  8 maj 2024 kl. 23:37:46Jag var till stor hjälp när jag identifierade rösterna till Kapten N & Legenden Om Zelda tror jag. 3 år sedan nu, tiden flyger iväg & vi flög ifrån varann. Hjälper gärna till om han har något nytt projekt på gång
Vem är han?

Är det en av grundarna till Pixelklubben?

Jonas9881

@Erika Jag hittar inte titeln Ken - rättvisans kämpe varken i titeln eller i beskrivningen till avsnitten.

Så skulle du kunna förklara var denna finns någonstans?

BPS

Ni behöver inte leta mer, i avsnittet 115.5: Legenden om Link - Den om tecknade Nintendo del 3 ungefär 2:36 minuter in säger han "Tack även till alla på Dubbningsshemsidan för hjälp med identifikation med några av rösterna, MOA, Staffan Rudvall, Jim och Erika och gänget"

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet  9 maj 2024 kl. 19:45:10Ni behöver inte leta mer, i avsnittet 115.5: Legenden om Link - Den om tecknade Nintendo del 3 ungefär 2:36 minuter in säger han "Tack även till alla på Dubbningsshemsidan för hjälp med identifikation med några av rösterna, MOA, Staffan Rudvall, Jim och Erika och gänget"

Duktigt, gissade du att det var det avsnittet eller gick du igenom några avsnitt innan detta?

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 maj 2024 kl. 19:47:12Duktigt, gissade du att det var det avsnittet eller gick du igenom några avsnitt innan detta?
Inget av dem, jag gick igenom inlägg på forumet och hittade det här.

Citat från: Pixelklubben64 skrivet 23 december 2020 kl. 05:32:33Gött!
Kommer ge dig och andra som hjälpt till här ett extra TACK i poddavsnittet om Legenden om Link,
släpps i etern 27 december.. kl 21 :-)