Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2024 kl. 22:32:52Står det inte i slutet av DVDn/ Blu-Rayn ?
Det vet jag faktiskt inte, då jag tyvärr inte har tillgång till DVD- eller Blu-Ray-utgåvan av Draktränaren 2 - men om någon annan har den, får ni mer än gärna kolla. :)

Filmen finns på Netflix, men där finns tyvärr inga nordiska dubbcredits utsatta utan bara spanska, franska och portugisiska dubbcredits (trots att filmen i sig är dubbad på hela 32 olika språk). :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 maj 2024 kl. 01:35:32Det vet jag faktiskt inte, då jag tyvärr inte har tillgång till DVD- eller Blu-Ray-utgåvan av Draktränaren 2 - men om någon annan har den, får ni mer än gärna kolla. :)

Filmen finns på Netflix, men där finns tyvärr inga nordiska dubbcredits utsatta utan bara spanska, franska och portugisiska dubbcredits (trots att filmen i sig är dubbad på hela 32 olika språk). :(
Jag har DVDn men den är mitt vanliga hem ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Du borde verkligen  uppdatera credits för länge leve Kung Julian serien ⬇️

CitatI de fem första avsnitten av serien, men de är dubbade av KM Studio. Resten av avsnitten är dubbade av Eurotroll men delvis andra röster...

Varför man bytte dubbningsbolag efter bara fem avsnitt vet jag inte men Dubbninghemsidans lista stämmer inte för majoriteten av serien.

Screenshot_Netfilx.jpg

gstone

Kan du lägga upp credits till Netflix serien  Jurassic World: Kaosteori som kom idag, vid nästa uppdatering ?

gstone

Jag önskar credits till direkt till DVD filmen Zhu Zhu Pets Jakten På Zhu ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2024 kl. 16:44:02Kan du lägga upp credits till Netflix serien  Jurassic World: Kaosteori som kom idag, vid nästa uppdatering ?
Tyvärr är Jurassic World: Kaosteori en sådan serie som har bristfälliga credits, som bara anger de största rollerna och inga "Övriga röster" alls; vilket händer då och då på Netflix. :(

Jag ska försöka kontakta Eurotroll, och se om det går att få fram mer utförliga dubbcredits.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2024 kl. 21:26:19Tyvärr är Jurassic World: Kaosteori en sådan serie som har bristfälliga credits, som bara anger de största rollerna och inga "Övriga röster" alls; vilket händer då och då på Netflix. :(

Jag ska försöka kontakta Eurotroll, och se om det går att få fram mer utförliga dubbcredits.
Jag hade faktiskt ingen aning om att detta var fallet.

gstone

Kan du lägga upp credits till Kapten Sabeltand och skatten i Lama Rama på Hemsidan ?

gstone

Kan du lägga ut credits till Våra Vänner Djuren ?

gstone

Hur går det med att ta reda på rösterna i Karl-Alfred  VHS Ohoj-Oboj ?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2024 kl. 21:05:50Hur går det med att ta reda på rösterna i Karl-Alfred  VHS Ohoj-Oboj ?
Jag tror att Håkan mohede, Nina gunke, Kenneth milldolf är med i vhs utgåva som har samma dubbning som tv visning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 27 maj 2024 kl. 23:33:22Jag tror att Håkan mohede, Nina gunke, Kenneth milldolf är med i vhs utgåva som har samma dubbning som tv visning.
Har verkligen Karl-Alfred sänts på TV med svenskt tal...? På vilken kanal då? När SVT sände Karl-Alfred-kortfilmer under 1980- och 1990-talet var det i alla fall i textad originalversion, det är jag 99% säker på.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2024 kl. 23:40:47Har verkligen Karl-Alfred sänts på TV med svenskt tal...? På vilken kanal då? När SVT sände Karl-Alfred-kortfilmer under 1980- och 1990-talet var det i alla fall i textad originalversion, det är jag 99% säker på.
Jag läste fel jag tror att står Alfred Anka eftersom jag var trött.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2024 kl. 23:40:47Har verkligen Karl-Alfred sänts på TV med svenskt tal...? På vilken kanal då? När SVT sände Karl-Alfred-kortfilmer under 1980- och 1990-talet var det i alla fall i textad originalversion, det är jag 99% säker på.
Jag vet inte om det sänder i svenska dubbning vissa i t.ex cartoon network.

gstone

Kan du få tag i credits till Våra Vänner Djuren ?