Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 18 juni 2024 kl. 20:58:11Och när du nämner det så saknar även den 3,5mm-uttag för hörlurar. Trist utveckling, då det är en hygglig standard som hängt med i så många år och fungerat utmärkt. Plus att bluetooth-hörlurar ofta har en viss fördröjning, som jag personligen inte kan vänja mig vid.
Citat från: MOA skrivet 18 juni 2024 kl. 21:01:01Så är det på Farsans nya telefon, han brukade använda hörlurar för långa samtal & han gillar inte att den är borttagen
USB-C hörlurar finns ju men ska man då behöva köpa nya hörlurar specifikt för telefonen... det känns lite onödigt och hörlurar inkluderas ju inte längre.

gstone

Det här är det äckligaste konceptet för en animerad film jag hört

Det är vidrigt >:(

https://www.moviezine.se/nyheter/spermageddon-ar-komedin-som-kallas-insidan-ut-for-vuxna

Får man släppa sånt här snusk på bio ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2024 kl. 17:24:43Det här är det äckligaste konceptet för en animerad film jag hört

Det är vidrigt >:(

https://www.moviezine.se/nyheter/spermageddon-ar-komedin-som-kallas-insidan-ut-for-vuxna

Får man släppa sånt här snusk på bio ???
Kan man inte göra seriöst istället för snusk på filmen

gstone

Citat från: Oskar skrivet 19 juni 2024 kl. 19:27:28Kan man inte göra seriöst istället för snusk på filmen
Ja om man ska göra nordisk animation kan skickta högre.

MOA

Något som är så sant som det är skrivet

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  7 juni 2024 kl. 16:33:52Boken släpps, åtminstone i USA, den 18 mars nästa år, med en filmadaption planerad för release november 2026.

The
Hunger Games: Sunrise on the Reaping, som i skrivande stund saknar svensk titel, kommer utspela sig 24 år innan originaltrilogin och 40 år efter Balladen om sångfåglar och ormar, under den andra kuvningen (eng. quarter quell), då Haymitch, Katniss mentor, var en av de då 48 spelarna.

Förstår inte riktigt varför du gnäller över att den möjliga kopplingen till folkmordet i Gaza när inspirationen till hela franchisen är invasionen av Irak. Hungerspelen har alltid varit politiskt, varför skulle det vara annorlunda nu?
Antar att ingen vill höra om hur Snow faktiskt ät den som är i det rätta ::)

gstone

Jag vill gnälla på att Disney Plus dog bort Earth to Ned innan Daniel hann skriva av dubb credits 😖😫😢

Fred

Blev kallad hjärndöd av en muslim för att jag skrev att det var fel av terroristerna i Hamas att skjuta ihjäl israeliska festivalbesökare. Drar inte alla muslimer över en kam, men blir lite misstänksam när många av dem inte klarar av att ta avstånd från terrorism.

Bib

Citat från: Fred skrivet 23 juni 2024 kl. 21:58:04Blev kallad hjärndöd av en syrisk muslim för att jag skrev att det var fel av terroristerna i Hamas att skjuta ihjäl israeliska festivalbesökare. Drar inte alla muslimer över en kam, men blir lite misstänksam när många av dem inte klarar av att ta avstånd från terrorism.
Ja men det är ju känsligt med Israel och Palestina det handlar ju inte bara om det Hamas och Israel gör mot varandra nu...

Skokaka

Suck, jag hatar denna dagen i veckan...

Fred

Årsdagen av Koreakriget idag. Önskar att de som startade det kriget kunde be om ursäkt för det.

MOA

Citat från: Fred skrivet 25 juni 2024 kl. 08:23:34Årsdagen av Koreakriget idag. Önskar att de som startade det kriget kunde be om ursäkt för det.
Samma sak med kriget i Ukraina

Lilla My

Citat från: Fred skrivet 23 juni 2024 kl. 21:58:04Blev kallad hjärndöd av en muslim för att jag skrev att det var fel av terroristerna i Hamas att skjuta ihjäl israeliska festivalbesökare. Drar inte alla muslimer över en kam, men blir lite misstänksam när många av dem inte klarar av att ta avstånd från terrorism.
Känns som det är mycket kontext som fattas i den konversationen, men reagerade på det sista du skrev. Varför ska muslimer alltid behöva "ta avstånd" från det våld som extremister utövar?

Är ju inte så att man inleder samtal med folk från Tyskland eller Österrike med "ja du, den där Hitler var ju ingen schysst typ. Vad anser du om det, du som är tysk/österrikare?" och tvingar dem lägga en åsikt på stående fot, men muslimer ska alltid behöva försvara sig själva...

Fred

Citat från: Lilla My skrivet 25 juni 2024 kl. 20:49:45Känns som det är mycket kontext som fattas i den konversationen, men reagerade på det sista du skrev. Varför ska muslimer alltid behöva "ta avstånd" från det våld som extremister utövar?

Är ju inte så att man inleder samtal med folk från Tyskland eller Österrike med "ja du, den där Hitler var ju ingen schysst typ. Vad anser du om det, du som är tysk/österrikare?" och tvingar dem lägga en åsikt på stående fot, men muslimer ska alltid behöva försvara sig själva...
Ok, jag kanske uttryckte mig fel. Muslimer ska inte nödvändigtvis ta avstånd från terrorister. Bryr de sig inte och är neutrala så är det helt ok, det är inte deras krig. Men av egen erfarenhet har jag sett att många i Sverige med muslimsk har visat sig vara positiva till exempel Hamas eller regimen i Iran, och då undrar vad man i västvärlden om man sympatiserar med Västerlandets fiender. 

Och jag gillar inte heller om tyskar eller österrikare sympatiserar med Hitler men det är det inte många som gör ( möjligtvis en liten minoritet i ytterhögerpartierna AfD och FPÖ).

Will Siv

Citat från: Fred skrivet 25 juni 2024 kl. 21:05:47Ok, jag kanske uttryckte mig fel. Muslimer ska inte nödvändigtvis ta avstånd från terrorister. Bryr de sig inte och är neutrala så är det helt ok, det är inte deras krig. Men av egen erfarenhet har jag sett att många i Sverige med muslimsk har visat sig vara positiva till exempel Hamas eller regimen i Iran, och då undrar vad man i västvärlden om man sympatiserar med Västerlandets fiender.

Och jag gillar inte heller om tyskar eller österrikare sympatiserar med Hitler men det är det inte många som gör ( möjligtvis en liten minoritet i ytterhögerpartierna AfD och FPÖ).
Imprealism.

Samma anledning varför Irländare inte gäller Engelskfolk (och Storbritannien borde läggas ner) och vissa Finländare Svenskar.....

och såklart, Ukrainare och Ryssar.
- what.