Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bamse och världens minsta äventyr

Startat av Zebastian, 13 april 2023 kl. 21:33:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2024 kl. 08:50:04Jag har fortfarande inte sett filmen ännu, men när jag nyss läste creditlistan som tillkommit på Svenska röster & credits så reagerade jag över att Rachel Mohlin anges som Konstapel Kask, jag menar, karaktären är ju ändå en man?  ???

Stämmer det verkligen att Rachel är Konstapel Kask i denna?
Jag har inte själv sett filmen, men det är möjligt att jag kan ha missuppfattat eftertexterna. Exakt så här står det:

Skärmklipp Bamse - Rachel Mohlin.PNG

Jag tolkade det som att hon spelar konstapel Kask och Supergrodans hjälpreda, men det kanske är samma rollfigur som meningen åsyftar - så att det är konstapel Kasks och Supergrodans gemensamma hjälpreda (d.v.s. att konstapel Kask och Supergrodan har samma hjälpreda)...? Jag vet faktiskt inte.

Disneyfantasten

Jag har ett minne av att en sådan tråd tidigare skapats på forumet men kan tyvärr inte hitta den i den enorma röran, om någon hittar den kan ni dock sammanfoga bägge dessa trådar.

Hursomhelst, såg filmen ikväll och tycker den överlag var ungefär i samma nivå som den förra Bamse-filmen Bamse och Vulkanön, som visserligen överlag var en välgjord och sevärd film, men den känns inte riktigt lika bra som de tre förra filmerna, inte bara för att de tre huvudfigurernas röster är sämre, utan även för att personligheterna av Skalman och framförallt Lilleskutt gått lite väl till överdrift, jag vet att Skalman är lat och klok och uppfinningsrik och att Lilleskutt är rädd och feg men just här tycker jag att det gått lite väl till överdrift även för standarderna.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2025 kl. 21:18:58Jag har ett minne av att en sådan tråd tidigare skapats på forumet men kan tyvärr inte hitta den i den enorma röran, om någon hittar den kan ni dock sammanfoga bägge dessa trådar.

Hursomhelst, såg filmen ikväll och tycker den överlag var ungefär i samma nivå som den förra Bamse-filmen Bamse och Vulkanön, som visserligen överlag var en välgjord och sevärd film, men den känns inte riktigt lika bra som de tre förra filmerna, inte bara för att de tre huvudfigurernas röster är sämre, utan även för att personligheterna av Skalman och framförallt Lilleskutt gått lite väl till överdrift, jag vet att Skalman är lat och klok och uppfinningsrik och att Lilleskutt är rädd och feg men just här tycker jag att det gått lite väl till överdrift även för standarderna.
rösterna behäver recastas
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Själv tycker jag att filmen (som jag skrev i den tidigare tråden) var i ungefär samma klass som Dunderklockan, och ett litet steg upp från Vulkanön. Gillade Nalle-Majas äventyr som nedkrympt och Krösus Sork var återigen en ganska bra antagonist, ett steg upp från Kattja Katt.

Röstensemblen är fortfarande som sagt det svagaste strået, men vid det här laget misstänker jag att de kommer stanna kvar.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.