Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 juli 2024 kl. 21:42:42Yes det kommer @BPS förhoppningsvis fixa när jag digitaliserat vhs:en jag köpte som du länkade.
Visserligen blir det om typ 2 veckor då jag är i Dalarna på semester.
Om det är ok att fråga, var i Dalarna  ???
- what.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  4 juli 2024 kl. 22:27:44Jag kan försöka ladda upp den, men jag vet inte hur lyckat det blir när den blev nertagen när du laddade upp den.
@Daniel Hofverberg:s uppladdning av omdubben har dock fått vara kvar.
Tror det beror på vad som hittas av det pengakåta upphovspersonerna.

DingoPictures2005

Citat från: Will Siv skrivet  4 juli 2024 kl. 22:28:40Om det är ok att fråga, var i Dalarna  ???
Föredrar att hålla sådant privat.

BPS

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2024 kl. 22:45:16gillar nog nya dubbningen mer :D
Det är helt okej, men det är viktiga inte vad vi tycker om dubbningarna utan att de bevaras. :)

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2024 kl. 22:45:16gillar nog nya dubbningen mer :D
Samma här tycker omdubben är överlägset bättre.
Men som @BPS sa så är det viktiga att dubbningarna bevaras för allmänheten.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 juli 2024 kl. 23:22:00Samma här tycker omdubben är överlägset bättre.
Men som @BPS sa så är det viktiga att dubbningarna bevaras för allmänheten.
Jag tycker också att omdubben är klart bättre, men det är förstås ändå värdefullt att även den äldre dubbningen finns tillgänglig och att alla kan bilda sig en egen uppfattning. :)

Just därför vore det mycket värdefullt om den planerade svenska DVD-utgåvan med båda dubbningarna som valbara ljudspår faktiskt blev av, men då det gått så lång tid är jag tyvärr högst tveksam till om den någonsin kommer att släppas...

Mathilda Gustafsson

Kan någon lägga upp Top Cat gör stan osäker och Yogi Björn - Det stora äventyret?  De har egna dubbningar som låter intressanta

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 juli 2024 kl. 15:48:19Kan någon lägga upp Top Cat gör stan osäker och Yogi Björn - Det stora äventyret?  De har egna dubbningar som låter intressanta
Andra röste än i serien alltså ?

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 juli 2024 kl. 15:48:19Kan någon lägga upp Top Cat gör stan osäker och Yogi Björn - Det stora äventyret?  De har egna dubbningar som låter intressanta
Jag håller helt med mig :D❗️

Daniel Hofverberg

Top Cat gör stan osäker har jag tyvärr inte. Yogi Björn - Det stora äventyret är det möjligt att jag har; jag kan ta och leta vid tillfälle och se om jag hittar den. :)

Tyvärr har jag inte full koll på vad jag har och inte, då jag har runt 600 - 650 hyr- och köp-VHS-filmer och ingen riktig översikt över dem - därav mitt lite luddiga svar. Jag har försökt att sortera in dem i bokhyllan i alfabetisk ordning, men har tyvärr inget register över vad jag har och inte; så enda sättet är att leta i bokhyllorna. :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juli 2024 kl. 20:50:19Top Cat gör stan osäker har jag tyvärr inte. Yogi Björn - Det stora äventyret är det möjligt att jag har; jag kan ta och leta vid tillfälle och se om jag hittar den. :)

Tyvärr har jag inte full koll på vad jag har och inte, då jag har runt 600 - 650 hyr- och köp-VHS-filmer och ingen riktig översikt över dem - därav mitt lite luddiga svar. Jag har försökt att sortera in dem i bokhyllan i alfabetisk ordning, men har tyvärr inget register över vad jag har och inte; så enda sättet är att leta i bokhyllorna. :(
Helt otroligt! Inte könstigt att det är svårt att hålla reda på dom då. Är också intresserad av denna unika TC dubbning, höra hur den skiljer sig från den jag växte upp med

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juli 2024 kl. 20:50:19Top Cat gör stan osäker har jag tyvärr inte. Yogi Björn - Det stora äventyret är det möjligt att jag har; jag kan ta och leta vid tillfälle och se om jag hittar den. :)

Du har nog den största dubbsamlingen 650 VHSer och säkert inspelad VHS också

gstone

Trist hade vilja se dom :(