Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juni 2024 kl. 01:44:45Jag publicerade creditlistan till Pokémon - Horisonter: Serien på sajten för ganska precis två månader sedan, men om någon har missat det är det förstås alltid intressant. :)
Är det verkligen alla karaktärerna i serien? För det finns ju inga övriga röster

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 juni 2024 kl. 15:21:33Är det verkligen alla karaktärerna i serien? För det finns ju inga övriga röster
Jag vet faktiskt inte, men jag har gått igenom alla avsnitt på Netflix och det är exakt samma dubbcredits som visas på alla; och inget spår av "Övriga röster" på något språk i världen. :(

Så om det betyder att bara större rollfigurer står med och att det saknas skådespelare på listan, om de namngivna skådespelarna även spelar övriga rollfigurer eller om det faktiskt inte förekommer fler rollfigurer har jag ingen aning om; alla tre alternativen är fullt tänkbara.
(Men skulle det saknas skådespelare lär vi ju med största sannolikhet inte kunna få reda på dem, då ju Iyuno som bekant inte lämnar ut uppgifter till andra än sina kunder...)

gstone

Jag tänker se på filmen Hjältehunden från New York och som det står något om rösterna i själva filmen

Dom på omslaget verkar inte stämma.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Resan till planeten Nazar (Reisen til planeten Nazar, 1983)

Berättare: Stefan Böhm
Översättning: Ingvar Lindblom
Svensk bearbetning: Peter Nestler

Källa:

credits.png

https://www.youtube.com/watch?v=gTCkioQBKkw

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  2 juli 2024 kl. 19:17:37Resan till planeten Nazar (Reisen til planeten Nazar, 1983)

Berättare: Stefan Böhm
Översättning: Ingvar Lindblom
Svensk bearbetning: Peter Nestler
Tack. Med Peter Nestler som regissör borde det väl inte råda någon tvekan om att Sveriges Television gjort dubben in-house...?

Tydligen sändes kortfilmen 1984 på SVT, men har senare även släppts på 16 mm-film distribuerat av Svenska Filminstitutet (att döma av Svensk Mediedatabas uppgifter tydligen med samma dubbning); men däremot inte släppt på VHS. Filmen censurgranskades i Sverige 1988, men man kan ju undra om det var på 16 mm eller om den även har cirkulerat som 35 mm-film...?

Enligt Svensk Filmdatabas släpptes filmen nämligen 1994 på 16 mm-film, vilket dels förefaller väldigt sent för att vara 16 mm (då formatet nästan var dött och begravet vid det laget), och dels ju var så pass många år efter censurgranskningen... ???

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2024 kl. 00:54:00Enligt Svensk Filmdatabas släpptes filmen nämligen 1994 på 16 mm-film, vilket dels förefaller väldigt sent för att vara 16 mm (då formatet nästan var dött och begravet vid det laget), och dels ju var så pass många år efter censurgranskningen... ???
Ska det inte stå 84 egentligen? Låter mer logiskt med 16 mm och det var ju 1984 den dubbades.

DingoPictures2005

Credits till Mighty Morphin Power Rangers (1994)
Av någon anledning så finns inte någon creditslista på Dubbningshemsidan så hoppas du kan lägga in dessa @Daniel Hofverberg 

gstone

Jag planera att lägga upp credits till Biet Maya

Filmen har den bästa svenska bildversionen någonsin :D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2024 kl. 16:23:26Ja, men den första filmen saknar jag i dagsläget dubbcredits till. :(
Det är den jag menar

Bib

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2024 kl. 16:23:26Ja, men den första filmen saknar jag i dagsläget dubbcredits till. :(
Finns det creditslista till serien?

DingoPictures2005

Kan du lägga in Power Rangers creditsen som jag skickade?

DingoPictures2005

Vill också att du lägger in MediaDubb creditsen till Räddningspatrullen.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 juli 2024 kl. 19:26:52Kan du lägga in Power Rangers creditsen som jag skickade?
Jag tror han inte lägger ut credits där röstskådespelarna bara står i grupp tyvärr...