Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2024 kl. 19:42:13Jag vill se EUROTROLLS version.

Kanske någon kan lägga upp den på Archive.org
Eurotrolls version av vad? Batman The Animated Series episoderna som de dubbade kan man ju inte lägga upp då de finns på Amazon Prime Video. Om du menar The New Batman Adventures som nyligen dubbats om så håller jag med men där har väl Daniel nästan alla episoderna...

gstone

Citat från: BPS skrivet  8 juli 2024 kl. 19:46:14Eurotrolls version av vad? Batman The Animated Series episoderna som de dubbade kan man ju inte lägga upp då de finns på Amazon Prime Video.
Finns det någras episoder dubbade av Eurotroll på Netflix ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2024 kl. 20:29:30Finns det någras episoder dubbade av Eurotroll på Netflix ?
Jag tror inte det, avsnitten verkar vara dubbade efter produktionsordningen så om Eurotroll dubbade produktionsordningens säsong 2 och det inte finns någon säsong 2 på Netflix trots att de använder just produktionsordningen så finns det inga Eurotroll dubbade avsnitt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet  8 juli 2024 kl. 21:07:22Jag tror inte det, avsnitten verkar vara dubbade efter produktionsordningen så om Eurotroll dubbade produktionsordningens säsong 2 och det inte finns någon säsong 2 på Netflix trots att de använder just produktionsordningen så finns det inga Eurotroll dubbade avsnitt.
Jag är ärligt talat inte helt säker på var gränsen gick mellan Mediadubb International och Eurotroll, men skulle spontant också gissa att alla avsnitt som finns på Netflix har den äldre dubbningen. Som du säger känns det ju rimligt att de lär ha dubbats efter produktionsordning, men därav inte nödvändigtvis säkert att gränsen gick just mellan säsong 1 och 2.

Men på Amazon Prime Video finns ju i alla fall alla säsonger och avsnitt av Batman: The Animated Series med de gamla dubbningarna från TV1000, TV4 och Kanal 5, så där finns således alla Eurotroll-dubbade avsnitt. :)

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2024 kl. 19:42:13Jag vill se EUROTROLLS version.

Kanske någon kan lägga upp den på Archive.org
Citat från: BPS skrivet  8 juli 2024 kl. 19:46:14Om du menar The New Batman Adventures som nyligen dubbats om så håller jag med men där har väl Daniel nästan alla episoderna...
Ja, jag har åtminstone alla avsnitt utom ett av The New Batman Adventures - men de måste synkas till en bättre bildkälla, då min bild är under all kritik och hoppar okontrollerat hela tiden.

Det är tyvärr mycket jag spelade in runt samma tidsperiod som har usel bild, då min dåvarande VHS-video höll på att gå sönder - men jag trodde i min enfald att det bara var uppspelningarna som påverkades medan inspelningarna var felfria, varför jag inte hade så bråttom att försöka införskaffa en ny video... :(

Men när avsnitten har synkats till en bättre bildkälla är min ambition givetvis att publicera alla avsnitt på Archive, då jag vill att alla ska kunna ta del av originaldubben. :)

gstone

Är Johan Lejdemyr en av dom onda dubb regissörema som inte lämnar ut info om Disney dubbningarna han regisserar eller är han ev av dom goda som är hjälpsam när man frågar ?

BPS

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2024 kl. 14:56:08Är Johan Lejdemyr en av dom onda dubb regissörema som inte lämnar ut info om Disney dubbningarna han regisserar eller är han ev av dom goda som är hjälpsam när man frågar ?
De är inte onda men följer reglerna. Sen tror jag faktiskt att om man frågar regissörerna så delar de med sig bara ingen får veta att informationen kommer från dem... Problemet är ju att ingen försöker om någon skulle fråga Bjarne Hauser till exempel så tror jag han skulle svara

gstone

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2024 kl. 16:33:38De är inte onda men följer reglerna. Sen tror jag faktiskt att om man frågar regissörerna så delar de med sig bara ingen får veta att informationen kommer från dem...
du säger följer reglerna

Jag säger onda 

samma shit ;)

gstone

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2024 kl. 16:33:38De är inte onda men följer reglerna. Sen tror jag faktiskt att om man frågar regissörerna så delar de med sig bara ingen får veta att informationen kommer från dem... Problemet är ju att ingen försöker om någon skulle fråga Bjarne Hauser till exempel så tror jag han skulle svara
Vem ska jag fråga då ?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2024 kl. 16:33:38De är inte onda men följer reglerna. Sen tror jag faktiskt att om man frågar regissörerna så delar de med sig bara ingen får veta att informationen kommer från dem... Problemet är ju att ingen försöker om någon skulle fråga Bjarne Hauser till exempel så tror jag han skulle svara
Jag har försökt ibland, och min erfarenhet är att fast anställda på SDI Media/Iyuno bara hänvisar till sin arbetsgivare (som förstås blir en återvändsgränd), och brukar inte lämna ut något på egen hand - frilansande regissörer som inte är anställda på Iyuno brukar däremot ofta lämna ut uppgifter.

Möjligtvis finns det en chans att man kan ha större framgång om man kan kontakta regissörer via Facebook eller andra sätt än e-post, då det eventuellt kan finnas en risk att arbetsgivaren (Iyuno) övervakar e-post och kan se mail som de skickar - det är ju inte helt sällsynt att arbetsgivare övervakar anställdas e-post. Nu vet jag inte om det är så i det här fallet, men det är inte omöjligt i alla fall.

gstone

Det finns många män genom historien som hävdar att dom" bara följer reglerna" ::) :-\

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 12:46:05Det finns många män genom historien som hävdar att dom" bara följer reglerna" ::) :-\
Ja, fast det är inte som helt vanliga människor som följer sina arbetskontrakt.

Disneyfantasten

Jag har senaste tiden kommit att fundera på en grej: dubbades Filmen om Nalle Puh samtidigt eller innan Nya Äventyr med Nalle Puh?

Som jag förstått det så började nämligen KM Studio att dubba serien först 1991 och som jag förstått det så spelade man även in vissa skådespelare i Stockholm precis som man även gjorde med DuckTales, och enligt @Erik Friman  så lät Ulf Bergstrands Christoffer Robin yngre i filmen jämfört med några avsnitt av serien.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juli 2024 kl. 13:16:48Jag har senaste tiden kommit att fundera på en grej: dubbades Filmen om Nalle Puh samtidigt eller innan Nya Äventyr med Nalle Puh?

Som jag förstått det så började nämligen KM Studio att dubba serien först 1991 och som jag förstått det så spelade man även in vissa skådespelare i Stockholm precis som man även gjorde med DuckTales, och enligt @Erik Friman  så lät Ulf Bergstrands Christoffer Robin yngre i filmen jämfört med några avsnitt av serien.
Apropå det undrar jag vem det är som spelar Christoffer Robin i avsnitten dubbade 1993...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2024 kl. 14:24:53Apropå det undrar jag vem det är som spelar Christoffer Robin i avsnitten dubbade 1993...
Där vet vi iallafall att Roger Storm gjorde Uggla i och med Carl Billquists bortgång maj det året.

gstone