Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmsamling

Startat av moviefan, 20 juli 2022 kl. 20:46:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Lillefot

Har fler filmer än jag kan räkna. Så det ni får se är de delen som jag är mest stolt över:
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Zebastian

Citat från: Lillefot skrivet 20 juli 2022 kl. 21:44:51
Har fler filmer än jag kan räkna. Så det ni får se är de delen som jag är mest stolt över:

Intressant att den senaste filmen ändå passar in i samlingen med nummer och så på samma ställe även fast den är flera år nyare

Lillefot

Citat från: Zebastian skrivet 20 juli 2022 kl. 21:52:24
Intressant att den senaste filmen ändå passar in i samlingen med nummer och så på samma ställe även fast den är flera år nyare
Japp, även med etikettsidans lite annorlunda design och färgval.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag har nog Sveriges sörsta filmsamling :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Detta är min samling av disney bluray. Har uppdaterat samlingen med fler filmer. 

TonyTonka

Gammal tråd, men jag har typ ingen filmsamling längre. xD

Jag kastade nämligen alla dvd-filmer utom mina Disneyfilmer, säsongsboxar och vissa utvalda filmer. Jag tittade ändå aldrig på dem, så de tog bara onödig plats.

Sedan hade jag väl kanske inte behövt slänga dem, men de var så många att det hade varit svårt att göra sig av med dem på annat sätt.  :-\

Men de flesta vhs-erna är fortfarande kvar, samt mina få Blu-ray-filmer.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

PatoskyeIII

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juli 2024 kl. 20:05:40Gammal tråd, men jag har typ ingen filmsamling längre. xD

Jag kastade nämligen alla dvd-filmer utom mina Disneyfilmer, säsongsboxar och vissa utvalda filmer. Jag tittade ändå aldrig på dem, så de tog bara onödig plats.

Sedan hade jag väl kanske inte behövt slänga dem, men de var så många att det hade varit svårt att göra sig av med dem på annat sätt.  :-\

Bara slängde du dem så där? Du kan du ju har hittat och sparat på en server gjort det mer tillgängligt samtidigt som det inte tog plats.

TonyTonka

Citat från: PatoskyeIII skrivet 29 juli 2024 kl. 21:12:37Bara slängde du dem så där? Du kan du ju har hittat och sparat på en server gjort det mer tillgängligt samtidigt som det inte tog plats.
Det jag slängde var dvd-filmer. 99% av det fanns redan på diverse streamingtjänster och dylikt. Den återstående procenten var trasiga filmer.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Alla kan såklart göra vad de själva vill, men personligen tror jag inte på att slänga saker oavsett, framförallt inte om det är särskilda samlarobjekt.

DingoPictures2005

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juli 2024 kl. 20:05:40Gammal tråd, men jag har typ ingen filmsamling längre. xD

Jag ångrar att jag slängde mina vhs filmer när jag var tonåring.
Samlar dock på Laserdiscar för artworken nuförtiden.
Ska även börja samla LP skivor igen när jag får mer plats, bor inte så stort just nu tyvärr.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juli 2024 kl. 22:00:47Alla kan såklart göra vad de själva vill, men personligen tror jag inte på att slänga saker oavsett, framförallt inte om det är särskilda samlarobjekt.
Den som sparar trasiga DVD:er har samlarsyndrom

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juli 2024 kl. 22:00:47Alla kan såklart göra vad de själva vill, men personligen tror jag inte på att slänga saker oavsett, framförallt inte om det är särskilda samlarobjekt.
Inte jag heller. Om filmerna är trasiga och verkligen inte går att spela upp med någon spelare är det förstås helt i sin ordning att kasta bort, då kan man inte göra så mycket åt det, men i alla andra fall är det bättre att skänka bort till någon second hand-affär istället för att slänga det.

Inte minst av miljömässiga skäl bör man aldrig kasta bort något som kan tänkas vara användbart för någon annan, oavsett vad saken gäller, utan då är det bättre att skänka till någon second hand-affär, sälja eller ge bort till någon.

Citat från: MOA skrivet 29 juli 2024 kl. 23:35:49Den som sparar trasiga DVD:er har samlarsyndrom
Visst, men de trasiga utgjorde ju trots allt (enligt egen utsago) bara 1% av mängden. Det kan väl inte ha rört sig om så vansinnigt många filmer som verkligen inte gick att spela upp alls...

gstone

Tre av dim fen nyaste filmerna jag köpte 

gstone

Fler bilder på filmer