Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Malin Berghagen.jpg

Malin Berghagen (Nilsson)

Daphne (Media Dubb, Mediadubb International)

Granny (Media Dubb, Mediadubb International)

Veronica Vreeland (Batman The Animated Series)

Zatanna (Batman The Animated Series)

Red Claw (Batman The Animated Series)

Cleo (Clifford den stora röda hunden)

Catwoman/Selina Kyle (Batman The Animated Series, delar på rollen med Annica Smedius)

Nakoma (Pocahontas & Pocahontas 2)

Summer Gleeson (Batman The Animated Series)

Dixie (Balto)

Bonnies Mamma (Toy Story 3)

Daisy (Bondgården)

Sally (Bilar 1 & 2)

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2024 kl. 09:37:34Malin Berghagen.jpg

Catwoman/Selina Kyle (Batman The Animated Series, delar på rollen med Annica Smedius)

Dixie (Balto)

Daisy (Bondgården)

Sally (Bilar 1 & 2)
När var senaste gången hon dubbade?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2024 kl. 09:37:34Malin Berghagen.jpg

Dixie (Balto)

Daisy (Bondgården)

Sally (Bilar 1 & 2)
Det är väl Jennie Jahns som spelar Bonnies mamma?

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 juni 2024 kl. 16:50:50Det är väl Jennie Jahns som spelar Bonnies mamma?
Det beror på vilka produktioner man menar, i 3an och några kortfilmer är det Malin Berghagen medans i någon längre kortfilm samt 4an är det Jennie Jahns, det lär väl också bli den sistnämnda som gör rollen i 5an.

Citat från: MOA skrivet  1 juni 2024 kl. 10:41:30När var senaste gången hon dubbade?
Tror det var någon Toy Story kortfilm, hon verkar ha dragit ner på dubbandet, samma med Gunnel Fred vars senaste dubbning var 2014.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juni 2024 kl. 18:07:43Det beror på vilka produktioner man menar, i 3an och några kortfilmer är det Malin Berghagen medans i någon längre kortfilm samt 4an är det Jennie Jahns, det lär väl också bli den sistnämnda som gör rollen i 5an.
Tror det var någon Toy Story kortfilm, hon verkar ha dragit ner på dubbandet, samma med Gunnel Fred vars senaste dubbning var 2014.
Om hon är med jag har hört rykten om att femman ska handla om Andy

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 juni 2024 kl. 18:12:30Om hon är med jag har hört rykten om att femman ska handla om Andy
Jo, det har jag också hört när jag tänker på det.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2022 kl. 01:41:33Det var nog enda sättet att det skulle bli genomförbart, och mycket billigare för Monica att ensam åka tåg till Stockholm än att ett antal skådespelare ska behöva åka tåg eller buss till Karlskoga.
Ursäkta att jag responsrar så sent...

När jag pratade med Joakim Jennefors för några månader sedan så berättade han att när de dubbade Toy Story 3 & 4 så spelade man in vissa skådespelare i Köpenhamn (se: Olli Markenros, Stefan Frelander, Thomas Engelbrektson) och då hade de konversation via Teams eller något liknande, men jag gissar att den typen av teknik kanske inte fanns på 1990-talet?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2024 kl. 15:22:54Ursäkta att jag responsrar så sent...

När jag pratade med Joakim Jennefors för några månader sedan så berättade han att när de dubbade Toy Story 3 & 4 så spelade man in vissa skådespelare i Köpenhamn (se: Olli Markenros, Stefan Frelander, Thomas Engelbrektson) och då hade de konversation via Teams eller något liknande, men jag gissar att den typen av teknik kanske inte fanns på 1990-talet?
Det fanns ju vanliga telefoner. När det är röstskådespel/Dubbning går det väl lika bra då man ändå inte behöver se personen agera.

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 februari 2022 kl. 17:49:23
Sten Carlberg

Dragoon (He-Man)

Stratos (He-Man)

Skogsvaktaren Smith (VHS Dubbningar)

Averell Dalton (KM Studios Lucky Luke Dubbningar)

Beast-Man (He-Man)

Mer-Man (He-Man)

Huckleberry Hund (VHS Dubbningar)

Hertigen (Lucky Luke)

Cringer/Battle Cat (He-Man)

Tri-Klops (He-Man)

Slavhandlare (Asterix: Gallernas hjälte)

Centurion Vapetimus (Asterix: Gallernas hjälte)

Bestialis (Asterix: Gallernas hjälte)

Smidefix (Asterix: Gallernas hjälte)

Majestix (Asterix: Gallernas hjälte)

Kekata (Pocahontas)

Gena (Drutten och Gena)
Han dubbar också en bumbibjörn i riddaravsnittet

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 25 september 2020 kl. 23:34:58MICHELANGELO!
Har du säsong 3 av Turtles?
Har förr mig du är född 04 så tänker du måste ha digitaliserade eller inspelade band om du hört honom i rollen?
Söker säsong 3 av Turtles då jag bara har de 2 första säsongerna.
Vet att Salle nämnde att Turtles slutade visas 2003.

Sorry att jag svarar på ett gammalt meddelande kollar igenom Stefans kollega och såg att du nämnt Peter Sjöquist och Turtles.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 augusti 2024 kl. 19:48:33Har du säsong 3 av Turtles?
Har förr mig du är född 04 så tänker du måste ha digitaliserade eller inspelade band om du hört honom i rollen?
Söker säsong 3 av Turtles då jag bara har de 2 första säsongerna.
Vet att Salle nämnde att Turtles slutade visas 2003.

Sorry att jag svarar på ett gammalt meddelande kollar igenom Stefans kollega och såg att du nämnt Peter Sjöquist och Turtles.
Har inga säsonger alls, tror bara jag hört honom i något kort klipp för 4 år sedan nu. Känner inte heller någon av Stefans kollegor. Skrev det där inlägget som referens till Björn Skifs låt, var nyregisterad på forumet då

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  5 augusti 2024 kl. 20:22:05Har inga säsonger alls, tror bara jag hört honom i något kort klipp för 4 år sedan nu. Känner inte heller någon av Stefans kollegor. Skrev det där inlägget som referens till Björn Skifs låt, var nyregisterad på forumet då
Han menar förstås Steffans kollage och inte kollegor och det tror jag nog du själv också förstod.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  5 augusti 2024 kl. 20:22:05Har inga säsonger alls, tror bara jag hört honom i något kort klipp för 4 år sedan nu. Känner inte heller någon av Stefans kollegor. Skrev det där inlägget som referens till Björn Skifs låt, var nyregisterad på forumet då
Skrev fel men förstår vad du menar nu.

Skulle gärna vilja se säsong 3.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2024 kl. 20:31:25Han menar förstås Steffans kollage och inte kollegor och det tror jag nog du själv också förstod.
Skrev bara för att det stod Stefan & fråga inte mer 

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2021 kl. 09:32:30

Pontus Gustafsson

Mowgli (Djungelboken)

Spamley (Röjar-Ralf kraschar internet)

Numerobis (Asterix & Obelix: Uppdrag Kleopatra)

Nasse (2000-2003, senare varvat med Michael Blomqvist)

Kipper (Kipper)

Bi (Katy)

Rolf Rallygård (Bilar 3)

Lufsen (Lady och Lufsen, omdubbning)

Babo Fladdermus (Katy På Nya Äventyr)

Oppfinnar-Jocke (Ducktales, 2020 omdubbning)

Pips (Ferngully Den Sista Regnskogen)

Bambi (Bambi, omdubbning)

Blom (Tecknade Pippi Långstrump)

Jasper Pingvin (Jasper Pingvin)

Skunken (Katy På Nya Äventyr)

Vincent (På andra sidan häcken)

Hittar ni Easter Egget?
Nu citerar jag visserligen ett tre år gammalt ämne, men varför tog du inte med Shelby Fortright från WALL-E? Bara lite nyfiken.  :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games