Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2024 kl. 21:19:18När jag spelar Super Mario 64 blir jag så fruktansvärt irreterad på is fysiken i Cool Cool Mountain. Om man hoppar eller glider fel så kan man glida av världen!!! >:( >:( >:( Vill egentligen bara krypa för att slippa glida. Vraket i Dire Dire Docks är också riktigt förvirrande. Trots allt skit har jag ändå fått 8 stjärnor så nu kan jag slåss mot Bowser för första gången. Den senaste stjärnan var en av dom gömda som finns i en hemlig ingång i rummet med tavlan till Dire Dire Docks. Hade ingen aning om var det var först
Spelade också Mario64 för inte så längesen. Men körde med Dolphin emulator och en gamecube kontroll. Fungerar väldigt bra och med NVIDIA så får du riktigt bra grafik och 60 fps. Vet inte om kanske Switch klarar det också, men på N64 konsolen så var det inte så bra framerate vill jag minnas. ;D

Gillar du mario ska du testa Banjo Kazooie och Banjo Tooie också. Väldigt bra, samt Donkey Kong 64 och Diddy kong racing.

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 augusti 2024 kl. 21:23:22Spelade också Mario64 för inte så längesen. Men körde med Dolphin emulator och en gamecube kontroll. Fungerar väldigt bra och med NVIDIA så får du riktigt bra grafik och 60 fps. Vet inte om kanske Switch klarar det också, men på N64 konsolen så var det inte så bra framerate vill jag minnas. ;D

Gillar du mario ska du testa Banjo Kazooie och Banjo Tooie också. Väldigt bra, samt Donkey Kong 64 och Diddy kong racing.
Måste säga att kontrollerna är bra på Switch men tyvärr har spelet världens sämsta kamera, bra förslag för spel som inte är Fuskgubben, finns dom på Switch?

Jabberjaw

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2024 kl. 22:04:45Måste säga att kontrollerna är bra på Switch men tyvärr har spelet världens sämsta kamera, bra förslag för spel som inte är Fuskgubben, finns dom på Switch?
Jag är osäker om dom finns på Switch eftersom jag inte har något. Min syster köpte en begagnad Nintendo Switch men hon har inte premium så hon kan inte ladda ner vad som helst, utan hon fick med massa spel på köpet. :) :-[

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2024 kl. 22:04:45Måste säga att kontrollerna är bra på Switch men tyvärr har spelet världens sämsta kamera, bra förslag för spel som inte är Fuskgubben, finns dom på Switch?
Skulle Spyro Reignited Trilogy elda på ditt intresse i så fall?
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  6 augusti 2024 kl. 22:43:38Skulle Spyro Reignited Trilogy elda på ditt intresse i så fall?
Kan inget om Spyro men kan prova om jag hittar det

gstone

Jag vill se Syndarnas hus 

Men den går inte att streama  :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Morsa är ett fult ord, jag gillar inte när folk använder det  >:(

Ingen får referera till min mamma som det  >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  8 augusti 2024 kl. 23:47:53Morsa är ett fult ord, jag gillar inte när folk använder det  >:(

Ingen får referera till min mamma som det  >:(
Säger alltid morsan, farsan, brorsan & syrran & det tänker jag inte sluta med!
Bröt av en nagel idag när jag plockade upp robotdammsugaren, den som var så lång

Disneyfantasten

Jag har en sak som gör mig rysligt irriterad;

Jag har säkert sagt detta förut, men jag är fortfarande irriterad över att man i de senare nyutgåvorna av diverse Disney-filmer på DVD/Bluray lagt in den "nyare" Walt Disney Pictures/Disney-loggan i början istället för att behålla de gamla. (t.ex. Pongo och De 101 Dalmatinerna, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Lejonkungen, Toy Story, Herkules, Toy Story 2, Hitta Nemo, m.fl.), varför gör Disney såhär? Även om det fortfarande går att se filmerna oavsett (vilket det faktiskt gör) så tycker jag ändå att det förstör filmkänslan litegrann genom att "modernisera" filmerna på det här sättet, jag tycker man borde behålla de gamla loggorna vid de äldre filmerna istället för att lägga in de nya.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2024 kl. 13:17:06Jag har en sak som gör mig rysligt irriterad;

Jag har säkert sagt detta förut, men jag är fortfarande irriterad över att man i de senare nyutgåvorna av diverse Disney-filmer på DVD/Bluray lagt in den "nyare" Walt Disney Pictures/Disney-loggan i början istället för att behålla de gamla. (t.ex. Pongo och De 101 Dalmatinerna, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Lejonkungen, Toy Story, Herkules, Toy Story 2, Hitta Nemo, m.fl.), varför gör Disney såhär? Även om det fortfarande går att se filmerna oavsett (vilket det faktiskt gör) så tycker jag ändå att det förstör filmkänslan litegrann genom att "modernisera" filmerna på det här sättet, jag tycker man borde behålla de gamla loggorna vid de äldre filmerna istället för att lägga in de nya.
Det kan vara så att Disney vill att utgåvorna ska vara jämlika när det gäller just loggor, så att de som är yngre inte ska bli förvirrade varför det skiljer sig mellan olika filmer.

Även om jag inte tycker det gör så mycket så kan jag förstå din åsikt om att det känns onödigt, och det gör ju även att bilden "skarvar" sig lite i början samt slutet. Då vore det bättre att de ursprungliga loggorna behålls så att det blir mer enhetligt, men Disney kanske resonerar annorlunda.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

BPS

Det har de ju gjort tidigare också byt ut RKO Pictures och Buena Vista till den äldre blåa versionen med Disney slottet.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2024 kl. 13:17:06Jag har en sak som gör mig rysligt irriterad;

Citat från: Lillefot skrivet  9 augusti 2024 kl. 13:23:52Det kan vara så att Disney vill att utgåvorna ska vara jämlika när det gäller just loggor, så att de som är yngre inte ska bli förvirrade varför det skiljer sig mellan olika filmer.

Även om jag inte tycker det gör så mycket så kan jag förstå din åsikt om att det känns onödigt, och det gör ju även att bilden "skarvar" sig lite i början samt slutet. Då vore det bättre att de ursprungliga loggorna behålls så att det blir mer enhetligt, men Disney kanske resonerar annorlunda.
Citat från: BPS skrivet  9 augusti 2024 kl. 15:41:50Det har de ju gjort tidigare också byt ut RKO Pictures och Buena Vista till den äldre blåa versionen med Disney slottet.

I vissa fall är det väl bara dom lagt till den "nyare" logon INNAN filmen börjar (dvs, innan "Distributed by RKO RADIO PICTURES/BUENA VISTA DISTRIBUTION" skylten som fått va kvar eller som dom satt tillbaka)

Med "Toy Story" så var inte PIXARS logo med från början.

"Ett Småkryps Liv", "Monsters Inc", "Incredibles" "Bilar" och "Råtatouille" har kvar det "speciella" Disney slottet åtminstone på Blu Ray utgåvorna.
- what.

MOA

Det värsta i Super Mario 64 är lava & kvicksand, argh argh awawawaw!!! lavan är så svår att kontrollera & kvicksanden dör man direkt i, argh!!!
Pelhoppning är också svårt då man inte ser vars man landar ibland, hatar också när Fuskgubben glider för man kan inte stoppa honom!
Trots detta så är Super Mario 64 ett rent mästerverk & jag har kommit till 10:e världen

PatoskyeIII

Var på besök hos farsan och morsan hittade mina gamla vhs-band som har börjat mögla.

MOA

Citat från: PatoskyeIII skrivet  9 augusti 2024 kl. 17:54:43Var på besök hos farsan och morsan hittade mina gamla vhs-band som har börjat mögla.
Hur kan det ens hända?