Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Konstgjorda bilder

Startat av Disneyfantasten, 14 september 2021 kl. 20:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

A

Steffan Rudvall

Om Snobben, Karl å dom Snobben, Kom Hem! hade släppts på DVD med sina svenska dubbningar från 1970 respektive 1972 skulle det kanske ha sett ut så här.

Snobben, Karl å dom & Snobben, Kom Hem!.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2024 kl. 22:24:02Om Snobben, Karl å dom & Snobben, Kom Hem! hade släppts på DVD med sina svenska dubbningar från 1970 respektive 1972 skulle det kanske ha sett ut så här.

Snyggt. Kan du övertala filmbolagen att släppa en sådan DVD också...? ;)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2024 kl. 22:24:02Om Snobben, Karl å dom & Snobben, Kom Hem! hade släppts på DVD med sina svenska dubbningar från 1970 respektive 1972 skulle det kanske ha sett ut så här.

Är den baserad på en riktig utgåva? Ser lite ut som det

Lillefot

Riktigt snyggt som sagt, och inramningen med de röda strecken ser helt rätt ut.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Mathilda Gustafsson

Apropå Snobben, Karl å dom tror ni Lasse Svensson hade sett den på bio eftersom att han hade Staffans son Leo som Karl i sina dubbningar? 

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 juni 2024 kl. 22:32:11Är den baserad på en riktig utgåva? Ser lite ut som det
Det finns en amerikansk utgåva som jag utgick ifrån. "INNEHÅLLER TVÅ SNOBBEN FILMER" är dock skrivet i samma typsnitt som Scanbox använde för sina utgåvor. Filmtitlarna är skrivna i ett typsnitt som är väldigt likt det som användes på de faktiska bioaffischerna.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2024 kl. 20:01:07Det finns en amerikansk utgåva som jag utgick ifrån. "INNEHÅLLER TVÅ SNOBBEN FILMER" är dock skrivet i samma typsnitt som Scanbox använde för sina utgåvor. Filmtitlarna är skrivna i ett typsnitt som är väldigt likt det som användes på de faktiska bioaffischerna.

gullig affish
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Historielektions Soveren

Lycklig resa, Snobben och Tävla för livet, Snobben då? Dom finns inte häller på DVD.
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Steffan Rudvall

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 19 juni 2024 kl. 12:44:37Lycklig resa, Snobben och Tävla för livet, Snobben då? Dom finns inte häller på DVD.
Här ser vi ett omslag i likadan stil som det förra men den här gången med Lycklig resa, Snobben och Tävla för livet, Snobben. För just den här fanns det ingen faktiskt utgåva att ha som förebild.

Lycklig resa, Snobben och Tävla för livet, Snobben.jpg

Mathilda Gustafsson

@Steffan Rudvall Hur skulle det se ut om de två första Snobben filmerna släpptes på VHS?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 juni 2024 kl. 19:07:24@Steffan Rudvall Hur skulle det se ut om de två första Snobben filmerna släpptes på VHS?
Jag slängde ihop det här som lite liknar Paramount VHS utgåvorna...
Snobben 2 filmer VHS.jpg

Bib

Disneyfantasten

Citat från: Bib skrivet  9 augusti 2024 kl. 20:21:04LÅNGBENS BÄSTA.png
Snygg bild, jag undrar när den skulle tänkas vara utgiven.

Såhär är det;

- Musse Piggs Bästa (utgiven 1997-12)

- Kalle Ankas Bästa (utgiven 1997-12)

- Mimmi Bästa (utgiven 1999-02-17)

- Plutos Bästa (utgiven 1999-02-17)

(undrar när Långbens Bästa & Knattarnas Bästa skulle kunna tänkas ha getts ut i Sverige vid det laget?)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 augusti 2024 kl. 20:24:11Snygg bild, jag undrar när den skulle tänkas vara utgiven.

Såhär är det;

- Musse Piggs Bästa (utgiven 1997-12)

- Kalle Ankas Bästa (utgiven 1997-12)

- Mimmi Bästa (utgiven 1998-02-17)

- Plutos Bästa (utgiven 1998-02-17)

(undrar när Långbens Bästa & Knattarnas Bästa skulle kunna tänkas ha getts ut i Sverige vid det laget?)
Sorgligt att den aldrig släpptes, hade älskat den om jag var barn, har Alla Älskar Långben på VHS & älskade den när jag var barn