Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kända skådespelare

Startat av Jonas9881, 30 januari 2024 kl. 23:17:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 25 maj 2024 kl. 21:17:58Det är bra att dom skaffade någon av likvärdig status som Chris Pratt att dubba på Gustaf på svenska

https://press.sfstudios.se/post/han-ar-sveriges-chris-pratt ;D
Både Chris Pratt och Filip Berg är ju dock inte passande i rollen om man jämför med tidigare filmatiseringar. 

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 maj 2024 kl. 21:30:10Både Chris Pratt och Filip Berg är ju dock inte passande i rollen om man jämför med tidigare filmatiseringar.
ÄR dom lika som skådespelare?

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 25 maj 2024 kl. 21:17:58Det är bra att dom skaffade någon av likvärdig status som Chris Pratt att dubba på Gustaf på svenska

https://press.sfstudios.se/post/han-ar-sveriges-chris-pratt ;D
Chris Prat var hemsk som Mario och det är rentav synd att han spelar Gustaf också.
Retar mig på att man inte anlitade Charles Martinet som Mario då jag är uppvuxen med Charles röst i Super Mario 64, Mario Tennis, Mario Kart Double Dash, mfl.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 augusti 2024 kl. 19:03:50Chris Prat var hemsk som Mario och det är rentav synd att han spelar Gustaf också.
Retar mig på att man inte anlitade Charles Martinet som Mario då jag är uppvuxen med Charles röst i Super Mario 64, Mario Tennis, Mario Kart Double Dash, mfl.
De gick visserligen en annan väg med sin version av Mario i och med att brytningen visade sig vara ett reklamtrick men Charles hade nog klarat av att göra Mario rösten utan brytningen om de så illa tvunget ville få bort den. Som Gustaf passar Chris ännu värre då den karaktären vanligtvis har lite mörkare uttråkade röster det vill säga motsatsen till Chris Pratt.

Mathilda Gustafsson

Till och med min morsa som aldrig spelat Mario reagerade direkt på att så där ska Mario inte låta

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 augusti 2024 kl. 19:12:35Till och med min morsa som aldrig spelat Mario reagerade direkt på att så där ska Mario inte låta
Ingen kan ersätta Charles Martinet, han är ikonisk

gstone

Hoppas dom fortsätta arr anlita kändisar för dubbning i kommande filmer som ska dubbas 🥺🙏
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 10 augusti 2024 kl. 20:17:08Hoppas dom fortsätta arr anlita kändisar för dubbning i kommande filmer som ska dubbas 🥺🙏
Det tror jag de gör i storfilmer.
I Gustaf filmen så fick vi betydligt bättre röster än på Engelska och även där var det några kända namn som exempelvis Filip Berg, Sanna Nielsen och Magnus Roosman.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 augusti 2024 kl. 20:27:36Det tror jag de gör i storfilmer.
I Gustaf filmen så fick vi betydligt bättre röster än på Engelska och även där var det några kända namn som exempelvis Filip Berg, Sanna Nielsen och Magnus Roosman.
tyckte om det

DingoPictures2005

Kan du skicka 101 Dalmatiner artikeln om du har den sparad?
Vill gärna läsa den.
Antar du hämtat den från KB, har tyvärr väldigt svårt att åka till Västerås som är närmaste stället för mig att läsa KB artiklar hos☹️.
Därför är jag väldigt tacksam för att @willdubguru delar med sig av dessa på hemsidan och desto fler som bidrar med artiklar destro bättre då det är ren idioti att man ska behöva planera en hel dags trip för att läsa gamla tidningsklipp och som senast när jag var i Västerås för att hämta artiklar, så slösades en hel dag då deras kb server dator var sönder.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 augusti 2024 kl. 12:45:40Kan du skicka 101 Dalmatiner artikeln om du har den sparad?
Vill gärna läsa den.
Antar du hämtat den från KB, har tyvärr väldigt svårt att åka till Västerås som är närmaste stället för mig att läsa KB artiklar hos☹️.
Därför är jag väldigt tacksam för att @willdubguru delar med sig av dessa på hemsidan och desto fler som bidrar med artiklar destro bättre då det är ren idioti att man ska behöva planera en hel dags trip för att läsa gamla tidningsklipp och som senast när jag var i Västerås för att hämta artiklar, så slösades en hel dag då deras kb server dator var sönder.
@gstone frågan är till dig då du citerade den.
Glömde bara att onämna dig.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 augusti 2024 kl. 12:45:40Kan du skicka 101 Dalmatiner artikeln om du har den sparad?
Vill gärna läsa den.
Därför är jag väldigt tacksam för att @willdubguru delar med sig av dessa på hemsidan och desto fler som bidrar med artiklar destro bättre då det är ren idioti att man ska behöva planera en hel dags trip för att läsa gamla tidningsklipp och som senast när jag var i Västerås för att hämta artiklar, så slösades en hel dag då deras kb server dator var sönder.
Frågar du mig ?

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2024 kl. 18:27:32Någon håller med mig om kändisar.

Citat från en recesion av NYPREMIÄREN AV  "Pongo och de 101 dalmatinerna"(

"Till denna nypremiär har filmen beståtts ny dubbning. Som i "Lejonkungen" har Monica Forsberg regisserat de svenska skådespelarna - och som i "Lejonkungen" tycker jag att resultatet är lite blekt; 1961 var "Pongo . . ." dubbad av idel namnkunniga skådespelare med karaktäristiska röster: Per Myrberg, Hans Lindgren, Gaby Stenberg (Cruella), Stig Grybe, Olof Thunberg och Gösta Prüzelius, till exempel. Till den rätt lilla rollen som Nanny hyrdes Sif Ruud. I Monica Forsbergs version glänser Mona Seilitz som Cruella. I övrigt bjuds bra spel men rätt anonyma röster.
JAG HOPPAS ATT Disney inte börjat spara pengar genom att begränsa sig till en eller två stjärnor per film. Lejon och hundar i all ära, men man har vant sig vid att Disneyfilmerna också bjuder på gediget mänskligt skådespeleri.
Här nämnde du en artikel 

gstone

Now they put some talentless unknown
Beneath their sacred microphone  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dubbing today