Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Citat från: Andreas skrivet 11 augusti 2024 kl. 22:36:02Jag letar med ljus och lykta efter det mesta inom Scooby-Doo och helst från media dubb. Jag har en son som jag skulle vilja visa Scooby-Doo Show, De 13 gastarna, Scooby- Doo och Scrappy-Doo osv. Ja, egentligen alla de gamla serierna och filmerna med de rätta rösterna, men det är svårt att hitta. Jag har sett lite matrial på piratebay och archive men det är långt ifrån allt som jag tycker borde finnas. Jag hittar heller inte Scooby-Doo i Hollywood eller Scooby-Doo möter bröderna Bu med "rätt" röster från de jag är uppväxt med. Jag hoppas det finns någon här som kan hjälpa :)
Just Scooby-Doo möter bröderna Bu dubbade de ju aldrig men här kommer lite Media Dubb rösterna...

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2-originaldubbning

https://archive.org/details/the-scooby-doo-show-s-02-svensk-originaldubbning

https://archive.org/details/the-new-scooby-and-scrappy-doo-show-svenskt-tal

Andreas

Jonas9881

Citat från: Andreas skrivet 11 augusti 2024 kl. 22:36:02Jag letar med ljus och lykta efter det mesta inom Scooby-Doo och helst från media dubb. Jag har en son som jag skulle vilja visa Scooby-Doo Show, De 13 gastarna, Scooby- Doo och Scrappy-Doo osv. Ja, egentligen alla de gamla serierna och filmerna med de rätta rösterna, men det är svårt att hitta. Jag har sett lite matrial på piratebay och archive men det är långt ifrån allt som jag tycker borde finnas. Jag hittar heller inte Scooby-Doo i Hollywood eller Scooby-Doo möter bröderna Bu med "rätt" röster från de jag är uppväxt med. Jag hoppas det finns någon här som kan hjälpa :)
Här har du även Scooby doo i Hollywood: https://archive.org/details/scooby-doo-i-hollywood-svensk-originaldubb

Och så har jag Scooby och de 13 gastarna, men har inte hunnit ladda upp dessa än, så du får njuta av dom avsnitt som ligger uppe: https://archive.org/details/scooby-doo-och-de-13-gastarna
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet 12 augusti 2024 kl. 12:00:17Här har du även Scooby doo i Hollywood: https://archive.org/details/scooby-doo-i-hollywood-svensk-originaldubb
Fast den där innehåller originaldubben, och inte Mediadubbs dubbning. Peter Harryson (Shaggy) och Staffan Hallerstam (Scrappy) är förvisso gemensam mellan de båda dubbningarna, men i övrigt är det olika röster.

Jag synkade Mediadubb Internationals dubbning till DVD-bild för flertalet år sedan, men den versionen ligger nog inte ute på nätet.

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2024 kl. 12:21:47Fast den där innehåller originaldubben, och inte Mediadubbs dubbning. Peter Harryson (Shaggy) och Staffan Hallerstam (Scrappy) är förvisso gemensam mellan de båda dubbningarna, men i övrigt är det olika röster.

Jag synkade Mediadubb Internationals dubbning till DVD-bild för flertalet år sedan, men den versionen ligger nog inte ute på nätet.
Skulle du kunna lägga upp den på Internet Archive?

PatoskyeIII

Citat från: Marcusen skrivet 12 augusti 2024 kl. 12:29:16Skulle du kunna lägga upp den på Internet Archive?
Fast det är ju den officiella dubbningen, den finns inte på DVD men om filmen skulle visas på svenska igen så skulle det vara med den dubbningen.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2024 kl. 12:21:47Jag synkade Mediadubb Internationals dubbning till DVD-bild för flertalet år sedan, men den versionen ligger nog inte ute på nätet.
Den får du gärna lägga upp, så blir det lättare att jämföra de två dubbningarna.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Andreas skrivet 11 augusti 2024 kl. 22:36:02Jag hittar heller inte Scooby-Doo i Hollywood eller Scooby-Doo möter bröderna Bu med "rätt" röster från de jag är uppväxt med. Jag hoppas det finns någon här som kan hjälpa :)
Citat från: Marcusen skrivet 12 augusti 2024 kl. 12:29:16Skulle du kunna lägga upp den på Internet Archive?
Jag fick herr Hofverbergs synkning för ett par år (det är faktiskt hans synkning som används i den här videon), så om ni vill kan jag göra en version av Scooby-Doo i Hollywood med omdubbningen - samma stil som min video med orginaldubbningen, men med den nyare dubbversionen. :)

TV3s dubbning har ju förvisso givits ut på köp-VHS, så den är väl inte supersällsynt, men just nu finns det väl inget konkret som tyder på att Warner kommer att ge ut filmen på DVD eller VoD.

Lillefot

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 12 augusti 2024 kl. 14:23:16Jag fick herr Hofverbergs synkning för ett par år (det är faktiskt hans synkning som används i den här videon), så om ni vill kan jag göra en version av Scooby-Doo i Hollywood med omdubbningen - samma stil som min video med orginaldubbningen, men med den nyare dubbversionen. :)

TV3s dubbning har ju förvisso givits ut på köp-VHS, så den är väl inte supersällsynt, men just nu finns det väl inget konkret som tyder på att Warner kommer att ge ut filmen på DVD eller VoD.
Det vore riktigt kul om någon av er gjorde det. VHS är ju inte direkt ett framtidssäkert format, så om båda dubbningarna kan bli mer lättillgängliga är det bara ett plus i mina ögon.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 12 augusti 2024 kl. 14:23:16Jag fick herr Hofverbergs synkning för ett par år (det är faktiskt hans synkning som används i den här videon), så om ni vill kan jag göra en version av Scooby-Doo i Hollywood med omdubbningen - samma stil som min video med orginaldubbningen, men med den nyare dubbversionen. :)

Det skulle uppskattas, men din att göra-lista är ju redan såpass lång...

Ovanliga dubbningar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 augusti 2024 kl. 14:29:50Det skulle uppskattas, men din att göra-lista är ju redan såpass lång...
Ja, min priolista är inte superkort, ska erkännas... :(

Fox

Är det någon som sitter på säsong 1 av The Scooby doo show med svenska dubbningen? Håller på att få sonen fast men saknar den än så länge 🥳

MB

Citat från: Fox skrivet  6 oktober 2024 kl. 08:02:34Är det någon som sitter på säsong 1 av The Scooby doo show med svenska dubbningen? Håller på att få sonen fast men saknar den än så länge 🥳
Här finns flera säsonger

https://archive.org/details/zxcvbnm_202404

Daniel Hofverberg

Citat från: Fox skrivet  6 oktober 2024 kl. 08:02:34Är det någon som sitter på säsong 1 av The Scooby doo show med svenska dubbningen? Håller på att få sonen fast men saknar den än så länge 🥳
Med vilken dubbning? Mediadubb Internationals originaldubb från TV3 eller Sun Studios omdubb från Cartoon Network?

Av Mediadubb Internationals dubbning har jag alla avsnitt utom ett, men de behöver synkas till en bättre bildkälla; vilket än så länge inte har skett. The Fiesta Host is An Aztec Ghost har jag tyvärr ännu inte lyckats hitta åt, trots att jag är nästan hundra på att jag spelade in avsnittet från TV3 när det begav sig... :(

Gäller det Sun Studios omdubb är den ju betydligt lättare att få tag i. Fram tills nyligen har ju också 11 avsnitt från säsong 1 funnits på HBO Max, som tyvärr försvann i samband med övergången till Max.

Fox

När det gäller dubbningen är jag flexibel kan jag erkänna! 
Jag skulle mest bara vara nöjd över en länk till båda säsongerna med svensk dubbning där avsnitten ligger i strukturerad ordning :-)