Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmsamling

Startat av moviefan, 20 juli 2022 kl. 20:46:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Will Siv skrivet 14 augusti 2024 kl. 20:02:09Men då kan det väl inte vara problem med "rättigheterna" om Disney kan sälja avsnittet med resten av serien  ???

eller är det nåt motsatt med "Tillbaka till Vintergatan" där SVT inte kan släppa serien på DVD, men kan ha den uppe på Play.
Att det är ett rättighetsproblem är ganska väl klarlagt. Däremot vet vi inte alla detaljerna kring hur och varför det har blivit så. Enligt Wikipedia lades avsnittet upp på iTunes och Amazon Prime 2018, och innan dess fanns det troligen inte alls i distribution.

archive.com finns för övrigt en inspelning från när avsnittet sändes första gången på CBS, och då lanserades det som en "special" (enstaka fristående avsnitt) med en helt annan vinjett än den vi är vana vid från serien.
https://archive.org/details/little-mermaid-pilot

Cordax

Citat från: Jabberjaw skrivet  7 augusti 2024 kl. 19:31:29Fantastiskt! Har du möjlighet att skicka ett ljudklipp på röster som är på Casper? Har så länge undrat hur dubbningen på select utgåvan låter.

Du saknar många ur Vestron International/Barnens Video bibliotek eller har du fler bakom? Tänker speciellt på om du har Poochie. Dom med gult omslag och röda fodral (väldigt snygga!) har 5-6 sådana filmer i min samling i jättefint nyskick också.
Har du själv något klipp på allt du har så man kan få se?

gstone

Några VHS jag äger 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

gstone

Här är fler DVDER jag äger 

MOA

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2024 kl. 11:59:07Här är fler DVDER jag äger
I Nöd Eller Lust är bra, aldrig sett dom andra

Jabberjaw

Citat från: Cordax skrivet 30 augusti 2024 kl. 19:13:06Har du själv något klipp på allt du har så man kan få se?
Brukar inte filma, som du gör. Men jag kan knäppa lite bilder när jag är i källaren och rensar...
Men kan ta en bild på det som står i garderoben och i glas skåpet i själva lägenheten.

Cordax

Förstår !!
Sweet :)
Gör gärna ! Det .
Alltid kul att se folks saker :)

/S

Disneyfantasten

Jag hittade ingen bättre tråd att skriva detta i...

Under sommaren införskaffade jag Ringaren i Notre Dame och Atlantis på DVD, och igår köpte jag Röjar-Ralf Kraschar Internet, alla dessa i Second Hand Affärer, plus även Upp via Second Hand.

Så, hu saknar jag alltså bara Saludos Amigos, Tre Caballeros, Make Mine Music, Melody Time, Ichabod och Herr Paddas Äventyr, Big Hero 6, Vaiana, Frost 2, Raya och Den Sista Draken, Encanto och Önskan för att min DVD-samling av Disneyklassiker ska bli komplett, samt Vaiana 2 när den väl kommer.

Sen gällande min samling av Pixar-filmer, så saknar jag hittills Toy Story 4, Framåt, Själen, Luca, Röd, Elementärt och Insidan Ut 2 samt de numrerade utgåvorna av Toy Story 1, 2 & 3 och Ett Småkryps Liv för att samlingen av Pixar-filmer på DVD ska vara komplett, har dock de onumrerade utgåvorna av de fyra sistnämnda.

gstone

Här är fler filmer jag äger