Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Egna karaktärer?

Startat av Skokaka, 9 mars 2023 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

https://minbloggblogg.blogg.se/

George, är min egna karaktär. Inspirerad av disney animatörernas figurer.   ;)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 mars 2023 kl. 09:53:21Jag såg det här ämnet tidigare men hade faktiskt glömt bort den där karaktären. Det var en karaktär som hette Den Galne Trubaduren.
Vad gjorde den karaktären?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 mars 2023 kl. 09:53:21Jag såg det här ämnet tidigare men hade faktiskt glömt bort den där karaktären. Det var en karaktär som hette Den Galne Trubaduren.
Så den har int spelats på ett tag?
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 mars 2023 kl. 11:51:05Vad gjorde den karaktären?
E väl säkert en trubadur som spelade galen musik eller nåt liknande

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 19 mars 2023 kl. 13:22:20Så den har int spelats på ett tag?
Det är i alla fall 20 år sedan kanske mer.

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 mars 2023 kl. 11:51:05Vad gjorde den karaktären?
Det började som en konsert men han gjorde allting fel och allt gick galet vid ett tillfälle slog jag sönder en trumma med huvudet.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 mars 2023 kl. 20:02:46Det är i alla fall 20 år sedan kanske mer.
Det började som en konsert men han gjorde allting fel och allt gick galet vid ett tillfälle slog jag sönder en trumma med huvudet.
Men herregud,så länge sen?Int könstigt att du glömt bort den karaktären

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 22 mars 2023 kl. 20:59:57Men herregud,så länge sen?Int könstigt att du glömt bort den karaktären
Värt att tillägga är att karaktären bara har framförts en enda gång och de faktumet plus att det är över 20 år sedan gjorde självklart att det tog en stund att fatta vad Marcus pratade om.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 mars 2023 kl. 20:02:46Det är i alla fall 20 år sedan kanske mer.
Men haha! ;D Gick trumman verkligen sönder? ???

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 22 mars 2023 kl. 21:20:58Men haha! ;D Gick trumman verkligen sönder? ???
Med reservation för att jag kan minnas fel, så tror jag att jag först på något sätt slog huvudet igenom trumman för att sedan stå på trummans sida och rulla fram i mot en vägg som jag krascha in i och där var numret slut.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 mars 2023 kl. 21:27:33Med reservation för att jag kan minnas fel, så tror jag att jag först på något sätt slog huvudet igenom trumman för att sedan stå på trummans sida och rulla fram i mot en vägg som jag krascha in i och där var numret slut.
Vilket nummer LoL

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 22 mars 2023 kl. 21:34:50Vilket nummer LoL
Ja ni förstår kanske varför jag bara gjorde det en enda gång...

Skokaka

Har också tänkt på att när det kommer till mer mänskligare karaktärer så kom jag på en duo... Hoppas dock att dessa namnen och idéerna inte är tagna, om det redan fanns typer av karaktärer som dessa med de namnen så är det förstås bara ett sammanträffande.

Men ja, denna duon är en clown som heter Carl och en goth som heter Gary. Som det uppenbarligen redan låter, Carl är ju sprallig och på glatt humör hela tiden, medan Gary är uttråkad och ler sällan, kanske förutom på vissa tillfällen... Han talar med en basröst. Och ja, man kan jämföra dessa två med Tiger och I-or eller SvampBob och Bläckvard. (Tja, i hela fall när Bläckvard har sitt "meh"/uttråkade ansikte, då han ibland visar andra känslor som att vara glad eller arg, men Gary (Gothen, inte snigeln) är för deppig för att bli livlig, han visar inte så mycket känslor, nä...)

Kom också på någon slags fé/ängel hybrid. Han kommer väl från någon by där andra utav hans sort stör sig på hur klumpig han är, vilket gör honom utstött. Även folk utanför byn klandrar på honom bara för varje litet misstag han gör. Det är meningen att man ska tycka synd om honom, för han menar inget illa, och han vill bara bli omtyckt och respekterad. Hans inspirationer: (Lägg bokstavligen till någon blyg, nervös, rädd, feg, orolig eller besvärlig karaktär här.) Och ja, han är mera inåtriktad och otrygg, för det mesta...

MOA

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2023 kl. 12:46:04Hon e kompis med dom andra & träffas ibland men annars e hon bara för sig själv.Hon e väldigt blyg & tillbakadragen.Går nästan att utesluta att hon har en diagnos fast detta e osäkert
1 år senare skriver jag att om Pereztin(Hennes namn)haft en röst hade hon spelats av Louise Raeder

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 29 juni 2024 kl. 10:46:021 år senare skriver jag att om Pereztin(Hennes namn)haft en röst hade hon spelats av Louise Raeder
Jag har nog också tänkt på om mina karaktärer hade röster. Antingen så kunde jag göra dom (då de är skapade utav mig) eller så kommer jag på någon dubbare som jag kopplar karaktären med. ;D

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 29 juni 2024 kl. 00:15:59Har också tänkt på att när det kommer till mer mänskligare karaktärer så kom jag på en duo... Hoppas dock att dessa namnen och idéerna inte är tagna, om det redan fanns typer av karaktärer som dessa med de namnen så är det förstås bara ett sammanträffande.

Men ja, denna duon är en clown som heter Carl och en goth som heter Gary. Som det uppenbarligen redan låter, Carl är ju sprallig och på glatt humör hela tiden, medan Gary är uttråkad och ler sällan, kanske förutom på vissa tillfällen... Han talar med en basröst. Och ja, man kan jämföra dessa två med Tiger och I-or eller SvampBob och Bläckvard. (Tja, i hela fall när Bläckvard har sitt "meh"/uttråkade ansikte, då han ibland visar andra känslor som att vara glad eller arg, men Gary (Gothen, inte snigeln) är för deppig för att bli livlig, han visar inte så mycket känslor, nä...)

Kom också på någon slags fé/ängel hybrid. Han kommer väl från någon by där andra utav hans sort stör sig på hur klumpig han är, vilket gör honom utstött. Även folk utanför byn klandrar på honom bara för varje litet misstag han gör. Det är meningen att man ska tycka synd om honom, för han menar inget illa, och han vill bara bli omtyckt och respekterad. Hans inspirationer: (Lägg bokstavligen till någon blyg, nervös, rädd, feg, orolig eller besvärlig karaktär här.) Och ja, han är mera inåtriktad och otrygg, för det mesta...
Okej, med "besvärlig" så menar jag förstås att han är "socialt besvärligt". Alltså att han blir nervös när han försöker att prata med andra. (Förmodligen stammar rätt mycket också, ja...)

Och det här med att komma på röster hos karaktärerna... Jag tycker helt klart att Andreas Nilsson kunde passa som både Clownen Carl och Fén/Ängeln. Och eftersom Gothen Gary har en basröst och är inspirerad utav I-or så tycker jag att Benke Skogholt vore det första jag kommer på. Som ett annat alternativ så kan jag självklart tycka att Jan Åström vore något, han med. Han har ju en basröst. Annars så kanske jag själv kunde göra karaktärerna, då jag skapade dom, men... Det vore nog roligare om en vanlig dubbare var karaktärerna, tycker jag...

MOA

Har skapat egna karaktärer i redan existerade serier. Gavin, Blaine, Redhan & Yunuz Koopa är koopas i mitt egna Mario program som går från onda till goda. En annan alltid vänlig koopa heter Evaz & 2 heter Rolly & Magentara Koopa är dom senaste från Super Mario Bros Wonder