Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem gör Tintin bäst?

Startat av TonyTonka, 7 februari 2011 kl. 22:07:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vem är den bästa svenska rösten till tintin?

Thomas Bolme
9 (45%)
Mats Qviström
7 (35%)
Jacob Hård
1 (5%)
Jonas Bergström
0 (0%)
Jesper Adefelt
3 (15%)
Annan
0 (0%)

Antal personer som röstat: 20

Anders

Bolme är bäst med Qvistström som god tvåa. Jag tycker de låter väldigt lika varandra i den rollen.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet 14 oktober 2024 kl. 19:45:33Bolme är bäst med Qvistström som god tvåa. Jag tycker de låter väldigt lika varandra i den rollen.
Hört mer av Mats så därför tog jag honom, jag gillar honom

Anders

Citat från: MOA skrivet 14 oktober 2024 kl. 20:48:44Hört mer av Mats så därför tog jag honom, jag gillar honom
Jag har hört ganska mycket av båda. Qviström är en väldigt bra Tintin, men eftersom jag även hörde mycket av Bolme i Tintins musiksagor när jag var liten, där han även agerade som magisk berättarröst, så tycker jag att Bolme är snäppet bättre, liksom de andra rösterna i det gänget.

Själv tycker jag att Qviström är det bästa med Nelvana-dubbningen. De andra rösterna skiftar mellan okej till ganska bra med undantaget Dan Bratt som Kalkyl. Han är en bra röstskådis, men jag tycker inte han passar i den rollen. Han hade säkert kunnat vara litet bättre med ett ljusare röstläge.

MOA

Citat från: Anders skrivet 16 oktober 2024 kl. 09:21:47Jag har hört ganska mycket av båda. Qviström är en väldigt bra Tintin, men eftersom jag även hörde mycket av Bolme i Tintins musiksagor när jag var liten, där han även agerade som magisk berättarröst, så tycker jag att Bolme är snäppet bättre, liksom de andra rösterna i det gänget.

Själv tycker jag att Qviström är det bästa med Nelvana-dubbningen. De andra rösterna skiftar mellan okej till ganska bra med undantaget Dan Bratt som Kalkyl. Han är en bra röstskådis, men jag tycker inte han passar i den rollen. Han hade säkert kunnat vara litet bättre med ett ljusare röstläge.
Kenneth Milldoff måste vara mer än ganska bra, han är bäst

Anders

Citat från: MOA skrivet 16 oktober 2024 kl. 11:04:25Kenneth Milldoff måste vara mer än ganska bra, han är bäst
Han är väl okej som Haddock, men Åke Lindström är mer ikonisk med sin brummande röst, raseriutbrott och svordomar. Det är stora skor att fylla där.

MOA

Citat från: Anders skrivet 17 oktober 2024 kl. 17:49:11Han är väl okej som Haddock, men Åke Lindström är mer ikonisk med sin brummande röst, raseriutbrott och svordomar. Det är stora skor att fylla där.
Kenneth gör det bästa med göteborgskan, riktigt bra inlevelse & tillräckligt mycket ilska som Haddock behöver. Kenneth Milldoff är bäst!