Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Fred

Citat från: gstone skrivet 13 oktober 2024 kl. 22:02:04Väldigt mycket i världen är onödigt dyrt

Kapitalismen suger  ::) :(
Lösningen på problemen med kostnader är väl mer att krigen i Ukraina och Israel/Palestina/Libanon tar slut än att man inför ett system som historiskt inte har funkat. Sovjetunionen gjorde inte direkt världen bättre.

gstone

Citat från: Fred skrivet 13 oktober 2024 kl. 22:42:31Lösningen på problemen med kostnader är väl mer att krigen i Ukraina och Israel/Palestina/Libanon tar slut än att man inför ett system som historiskt inte har funkat. Sovjetunionen gjorde inte direkt världen bättre.
h Israel/Palestina har bråkat med varandra i typ hundra år :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Fred

Citat från: gstone skrivet 13 oktober 2024 kl. 22:43:48h Israel/Palestina har bråkat med varandra i typ hundra år 
Förutom 1948, 1967, 1973 och idag så har det varit ganska lågintensivt.

Fred

Önskar att man kunde fått leva ett normalt liv under 2020.

gstone

Citat från: Fred skrivet 14 oktober 2024 kl. 02:47:05Önskar att man kunde fått leva ett normalt liv under 2020.
Önskar vi nog alla 

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 14 oktober 2024 kl. 02:47:05Önskar att man kunde fått leva ett normalt liv under 2020.
Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2024 kl. 09:17:39Önskar vi nog alla
Jag förstår nog vad ni menar, det var då som Corona kom till Sverige.

Nåja, men nu är det inte längre något stort problem tack och lov.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2024 kl. 09:59:44Jag förstår nog vad ni menar, det var då som Corona kom till Sverige.

Nåja, men nu är det inte längre något stort problem tack och lov.
Ja nu kan vi leva normala liv igen, man kan fälla tårar för alla som dog i corona

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 14 oktober 2024 kl. 11:01:41Ja nu kan vi leva normala liv igen, man kan fälla tårar för alla som dog i corona
Som till exempel Adam Alsing, Göran Forsmark, Hassan Brijany och Sven Wollter.

MOA

För alla som är självmordsbenägna

Lillefot

Tänkte klaga lite på Limited Run Games nu, för jag börjar bli less på att vänta på en sak nu från dem. :(

I juli förra året annonserade de att de skulle släppa en compilation-release av de tre gamla Gex-spelen från 90-talet, något som jag blev ganska glad över. Och den här sommaren bekräftade de i en trailer att förbokningarna för dem fysiska utgåvorna börjar i höst. Så jag har tålmodigt väntat, och väntat, i över ett år nu på att få kunna lägga en beställning på åtminstone Switch-utgåvan (och gärna även till PS5 och Xbox om min ekonomi tillåter det).

Nu är vi inne på 2024:s sista kvartal, och fortfarande står spelet bara som "coming soon". Visst, hösten är inte slut ännu tekniskt, men jag börjar faktiskt tröttna på den långa väntan. Till viss del känner jag mig också klar med företaget för ett långt tag framöver nu, då min upplevelse är att de hela tiden höjer kostnaderna för frakt och moms för varje gång man beställer från dem. Och samtidigt tar, med några undantag, varje beställning längre och längre innan de skickar iväg dem (plus 1-2 veckors frakt då de är ett USA-baserat företag).

Så ursäkta, men jag kände för att av-arga mig lite.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 15 oktober 2024 kl. 15:27:24Tänkte klaga lite på Limited Run Games nu, för jag börjar bli less på att vänta på en sak nu från dem. :(

I juli förra året annonserade de att de skulle släppa en compilation-release av de tre gamla Gex-spelen från 90-talet, något som jag blev ganska glad över. Och den här sommaren bekräftade de i en trailer att förbokningarna för dem fysiska utgåvorna börjar i höst. Så jag har tålmodigt väntat, och väntat, i över ett år nu på att få kunna lägga en beställning på åtminstone Switch-utgåvan (och gärna även till PS5 och Xbox om min ekonomi tillåter det).

Nu är vi inne på 2024:s sista kvartal, och fortfarande står spelet bara som "coming soon". Visst, hösten är inte slut ännu tekniskt, men jag börjar faktiskt tröttna på den långa väntan. Till viss del känner jag mig också klar med företaget för ett långt tag framöver nu, då min upplevelse är att de hela tiden höjer kostnaderna för frakt och moms för varje gång man beställer från dem. Och samtidigt tar, med några undantag, varje beställning längre och längre innan de skickar iväg dem (plus 1-2 veckors frakt då de är ett USA-baserat företag).

Så ursäkta, men jag kände för att av-arga mig lite.

https://www.youtube.com/watch?v=bpKpfGSbBNQ

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 15 oktober 2024 kl. 16:39:19
https://www.youtube.com/watch?v=bpKpfGSbBNQ
Precis den scenen var det jag gjorde en referens till, och tack för det lilla humor-påslaget. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: MOA skrivet 14 oktober 2024 kl. 16:57:53För alla som är självmordsbenägna
räknas denna post som uppmanande till självskadande beteende  ???

A

Jag pluggar upp några ämnen på komvux och skickade in en uppsats där läraren kallade mig horunge! Kan man anmäla sånt?

gstone

Citat från: A skrivet 15 oktober 2024 kl. 16:59:09Jag pluggar upp några ämnen på komvux och skickade in en insats där läraren kallade mig horunge! Kan man anmäla sånt?
man borde kunna om det finns rättvisa i världen