Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 23 oktober 2024 kl. 22:55:47Jag är nog ibland dum som vet inte om en mening ska vara till exempel: på eller i, en eller ett och kanske även fanns eller finns...
Tänk om svenskan förstörs på det sättet, stör mig så mycket på särskrivningar. Är alltid säker på det jag skriver

Disneyfantasten

I vanliga fall brukar jag inte gilla fiktiva rektorer då de oftast varit oförskämda, vresiga och självupptagna (ett sådant skräckexempel är Rektor Marika i Familjen Valentin), men jag har de senaste veckorna upptäckt att det finns en vänlig rektor som jag gillar, nämligen hon i Big Top Academy (som jag tyvärr glömt namnet på).

Skokaka

Jag brukade tro att får och baggar var samma djur... Förutom om de är det, förstås...

gstone

Jag är vakan så här tidigt för arr jag ha en mardröm 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 oktober 2024 kl. 23:45:18Jag brukade tro att får och baggar var samma djur... Förutom om de är det, förstås...
Baggar är hanar & tackor är honor, lamm är ungarna fast det är mer välkänt

gstone

Disneyfantasten

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 oktober 2024 kl. 18:29:58Det har vi alla, jag har också känslor.
Jag med & en del har mer känslor än andra

gstone

för ut drack  jag nästan bara Fanta, men nu har jag börjat bytta ut till juice igen för att tänka på min hälsa.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  4 november 2024 kl. 13:44:11för ut drack  jag nästan bara Fanta, men nu har jag börjat bytta ut till juice igen för att tänka på min hälsa.
Lite bättre är det med tanke på vitaminerna som juice innehåller, men om du vill minska på sockerintaget är juice faktiskt inte så mycket bättre än läsk.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  4 november 2024 kl. 14:56:17Lite bättre är det med tanke på vitaminerna som juice innehåller, men om du vill minska på sockerintaget är juice faktiskt inte så mycket bättre än läsk.
Mitt förslag är att byta till något sockerfritt.  :) (till exempel zero)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 15:28:47Mitt förslag är att byta till något sockerfritt.  :) (till exempel zero)
Som jag bara dricker, fun light är ett väldigt gött exempel

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 15:28:47Mitt förslag är att byta till något sockerfritt.  :) (till exempel zero)
Det är inte heller optimalt för sötningsmedel skadar ju på andra sätt. Jag skulle rekommendera att man dricker läsk eller söta drycker lite då och då men att man fokuserar på att dricka vatten och kanske även mjölk om man tål det.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 november 2024 kl. 17:20:57Det är inte heller optimalt för sötningsmedel skadar ju på andra sätt. Jag skulle rekommendera att man dricker läsk eller söta drycker lite då och då men att man fokuserar på att dricka vatten och kanske även mjölk om man tål det.
Kaffe och te också. (såvida man inte har i socker förstås)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 18:55:19Kaffe och te också. (såvida man inte har i socker förstås)
Glöm inte mineralvatten!