Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2024 kl. 19:53:23Tydligen finnes det en svensk dubbning av The Raccoons

https://www.tradera.com/item/302150/648641390/vhs-tva-tvattbjornar-pa-hal-is-en-spannande-jul

rösterna bra

vill någon lägga bud ?
Minnen!

Hade något avsnitt inspelad på VHS som liten. Kommer dock inte ihåg mer än själva introt så har ingen aning om rösterna och kvalitén var bra eller ej.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 oktober 2024 kl. 19:52:42Personen som vann den förra budgivningen är ju inte i närheten av den enda som köper VHS filmer på Tradera...
Precis, och de flesta brukar vänta tills precis i slutet innan de lägger bud - så att det just nu inte finns några bud säger inte mycket...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 oktober 2024 kl. 21:07:43Precis, och de flesta brukar vänta tills precis i slutet innan de lägger bud - så att det just nu inte finns några bud säger inte mycket...
Bäst att ladda upp på archive.org i framtiden

Erika

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2024 kl. 19:53:23Tydligen finnes det en svensk dubbning av The Raccoons

https://www.tradera.com/item/302150/648641390/vhs-tva-tvattbjornar-pa-hal-is-en-spannande-jul

rösterna bra

vill någon lägga bud ?
Det finns även annan dubbning som användes på en utgåva utgiven av Videopocketklubben.

Kom på att Wendros hade nog inte riktigt med Videopocketklubben med att göra.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 23 oktober 2024 kl. 20:48:43Minnen!

Hade något avsnitt inspelad på VHS som liten. Kommer dock inte ihåg mer än själva introt så har ingen aning om rösterna och kvalitén var bra eller ej.
Jag vet inte om jag någonsin såg den som barn.

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

PatoskyeIII

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 oktober 2024 kl. 11:18:22Ja, precis - utgångsbudet säger ju inte så mycket, då det verkar vara några väldigt aggressiva budgivare som håller på när det gäller VHS-filmer; som i vissa fall verkar vara beredda att gå hur högt upp som helst i pris...

Klart trevligare när det är "Köp nu", så att man kan köpa och veta priset direkt utan att behöva riskera att priset trissas upp.
Hur gick det blev det en tuff match och ett för högt pris?

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 29 oktober 2024 kl. 11:59:09Hur gick det blev det en tuff match och ett för högt pris?
Det blev en halvtuff match, men inom rimlighetens gräns - det var en budgivare som var ganska envis, men jag vann Snobben-filmen för 151 kr. Även om det var betydligt högre än utgångsbudet på 50 kr, tycker jag att det är ett helt okej pris för en så pass sällsynt VHS-film. :)
(Fast fraktkostnaden som tillkommer var relativt hög, 60 kr - så det faktiska slutpriset blir alltså 210 kr)

Jag lade även bud på Tvättbjörnarna samma dag, men det gick däremot i stöpet då en envis budgivare trissare upp priset till hela 720 kr; orimligt mycket för en enda VHS-film i mina ögon... :(

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2024 kl. 14:10:15Det blev en halvtuff match, men inom rimlighetens gräns - det var en budgivare som var ganska envis, men jag vann Snobben-filmen för 151 kr. Även om det var betydligt högre än utgångsbudet på 50 kr, tycker jag att det är ett helt okej pris för en så pass sällsynt VHS-film. :)
(Fast fraktkostnaden som tillkommer var relativt hög, 60 kr - så det faktiska slutpriset blir alltså 210 kr)
Synd bara att Internet Archive inte fungerar

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 29 oktober 2024 kl. 14:13:06Synd bara att Internet Archive inte fungerar
Ja, men innan jag hunnit få och digitalisera filmen så hoppas och tror jag att Archive ska fungera som det ska igen; så jag ska kunna ladda upp. :)

gstone

Hoppas jag vinner det jag sällsynta jag har hittat 🙏🤞

Tänker inte bättre för risk av konkurrens ;)  
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jabberjaw

rösterna bra

vill någon lägga bud ?
Tänkte lägga ett bud....

Men avstod då någon satt och budkrigade långt innan sluttid för annonsen i sig, vilket är idiotiskt. Jag lägger alltid mitt maxbud sista 2 sekunderna. Dock fick Gobots filmen ett högt pris, men antagligen säljer jag den igen, eller någon annan DVD eller box. Så brukar gå jämt ut i slutändan.

Faktum är att The Raccoons har hela (4 kända) dubbningar.

- TV1000 visningarna 1989 - 1991
- Egmont VHS dubb
- Videopocketkluben (hemsk)
- HemFilm Tvättbjörnarna
Var detta samma dubb som SVT sände kanske...?

Erika

Citat från: Jabberjaw skrivet 29 oktober 2024 kl. 16:57:26Var detta samma dubb som SVT sände kanske...?
Nix, sändes i svensktextad originalversion.

Jabberjaw

Citat från: Erika skrivet 29 oktober 2024 kl. 17:02:13Nix, sändes i svensktextad originalversion.
Okej,  då finns det "bara" fyra dubbningar

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet 29 oktober 2024 kl. 17:14:11Okej,  då finns det "bara" fyra dubbningar
Extremt ovanligt! Hälften är det vanligaste

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2024 kl. 14:10:15Jag lade även bud på Tvättbjörnarna samma dag, men det gick däremot i stöpet då en envis budgivare trissare upp priset till hela 720 kr; orimligt mycket för en enda VHS-film i mina ögon... :(
Varför kan jag inte se ditt namn vid budgivarna?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare