Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

PatoskyeIII

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 september 2024 kl. 09:21:51Är du säker på att de där VHS-filmerna hade Media Dubbs dubbningar? För jag har ett vagt minne av att de där filmerna innehöll någon unik dubbning som inte var identisk med Media Dubbs dubbningar, trots vissa gemensamma röster...

Jag tror heller inte att det stod utsatt vare sig dubbningsstudio eller röster på omslagen eller kassetterna, men har inte lyckats utröna vilken studio som gjorde dubbningen.
Jag är inte säker men jag tror jag läst på forumet att det är Media Dubb rösterna.

gstone

Mina föräldrar låter mig inte köpa dessa 

Det är för många  :(

https://www.tradera.com/item/302149/645930689/disney-vhs-kassetter-15-stycken

Jag har fyra 

Önskar jag bara kunde köpa dom jag är ute efter 

Dock vore till och med detta för många  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 30 september 2024 kl. 10:51:10Mina föräldrar låter mig inte köpa dessa

Det är för många  :(

https://www.tradera.com/item/302149/645930689/disney-vhs-kassetter-15-stycken

Jag har fyra

Önskar jag bara kunde köpa dom jag är ute efter

Dock vore till och med detta för många  ;D
Dom är faktiskt billigare än Asterix DVD:erna & jag har Grattis Kalle. Älskade den när jag var barn

gstone

Citat från: MOA skrivet 30 september 2024 kl. 10:58:41Dom är faktiskt billigare än Asterix DVD:erna & jag har Grattis Kalle. Älskade den när jag var barn
Ser inte någon län till dessa Asterix filmer alla partar om i denna tråd ?

Tintin

Citat från: gstone skrivet 30 september 2024 kl. 12:13:39Ser inte någon län till dessa Asterix filmer alla partar om i denna tråd ?
Den här tror jag att @MOA menar

https://www.tradera.com/item/302154/642971309/asterix-komplett-samling-dvd-6-filmer-oop-utgangen

Jag tipsade även om denna förra veckan. Den låg på 2 kr länge men i Lördags kom budgivningen igång på allvar.

https://www.tradera.com/item/302154/644890495/asterix-dvd-samling-6-st-svenska-utgavor

MOA

Kommer mina DVD:er vara ovanliga om jag säljer dom på Tradera? Ingen aning om priset än så länge

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  2 oktober 2024 kl. 13:00:36Kommer mina DVD:er vara ovanliga om jag säljer dom på Tradera? Ingen aning om priset än så länge
Nej.
Typ inga dvd:er (eller vhs:er) är värdefulla.
Ja visserligen finns det endel utgåvor som galna samlare betalar tusentals kronor för, vet att Transfer hyrutgåvan av Star Wars gått för några tusen....... Vilket är galet då utgåvan inte är särskilt speciell, Yes Star Wars blev ändrad med cgi 1997 men 1995 kom den sista vhs:en med den oändrade Star Wars, och den vhs:en kan hittas för typ 50:- och det enda som typ skiljer sig mellan den och Transfers utgåva är artwork och trailers🤔.
Pinocchio med originaldubb på vhs har också sålts för vansinniga priser.

gstone

Massa Snobben för är som(av någon konstig andligen) gillar animerad Snobben filmerna

https://www.tradera.com/item/302150/645975255/snobben-vhs-kassetter-5-st

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  5 oktober 2024 kl. 22:18:40Massa Snobben för är som(av någon konstig andligen) gillar animerad Snobben filmerna

https://www.tradera.com/item/302150/645975255/snobben-vhs-kassetter-5-st

Avsnitten och filmen som finns på de här vhs-kassetterna är ju dock redan uppladdade på Internet Archive

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 oktober 2024 kl. 22:26:57Avsnitten och filmen som finns på de här vhs-kassetterna är ju dock redan uppladdade på Internet Archive
då behöver ingen lösa pengar på den

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 oktober 2024 kl. 22:26:57Avsnitten och filmen som finns på de här vhs-kassetterna är ju dock redan uppladdade på Internet Archive
Och alla filmerna utom Tävla för livet, Snobben innehåller SVT-dubben av avsnitt de sände.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 oktober 2024 kl. 10:06:40Hur sällsynt är DVD utgåvorna av kortfilmerna från Disney? Långben, Musse Pig, Kalle anka, Pluto osv?
Inte så sällsynta, då det ju är utgåvor från en stor distributör men såklart blir det ju svårare med tiden allt eftersom att de flesta är utgångna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  6 oktober 2024 kl. 11:20:40Frågan är också är det med Svensk dubbning eller är det bara på engelska?
Walt Disney Treasures-boxarna har tyvärr bara engelskt ljudspår med nordiska undertexter. De flesta (om inte alla) andra DVD-utgåvor med kortfilmer utgivna i Sverige har svensk dubbning.

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 oktober 2024 kl. 20:14:26Walt Disney Treasures-boxarna har tyvärr bara engelskt ljudspår med nordiska undertexter. De flesta (om inte alla) andra DVD-utgåvor med kortfilmer utgivna i Sverige har svensk dubbning.
Fast att flera av kortfilmerna (men inte alla) finns dubbade (ibland mer än en gång)

Det har påståtts att det är för att DVDrna riktar sig mer åt "samlare" än åt en "barnpublik", men eftersom det ändå går att väja andra språk (visserligen från länder som dubbar allt) lutar jag mer åt att Disney inte ville leta upp alla befintliga dubbningar och sen dubba vad som fattades.

Jag försökte tidigare att gå genom alla kortfilmer i kronologisk ordning och inom serierna, men orkade inte fortsätta innan jag började med Pluto filmerna.

Utan att dubbelkolla på vad skrev tidigare, misstänker jag att, som exempel, på "Mickey Mouse In Living Color" hade nära hälften av filmerna dubbats (dom utan dialog räknas inte)
- what.

gstone