Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: PatoskyeIII skrivet 30 augusti 2024 kl. 19:51:26Vad ska man göra med två VHS utgåvor av samma film?
det undrar ärligt talt jag med
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2024 kl. 17:53:19Fynd !

I fall någon har råd ;)

https://www.tradera.com/item/302150/642942947/8-st-vhs-kassetter-med-barnprogram-ifran-select-video
Inte superbilligt, men det var ju trots allt flera intressanta där; så jag kanske kan överväga att lägga bud på det. :)
(Så digitaliserar jag givetvis filmerna och lägger upp på Archive, om jag lyckas)

Citat från: PatoskyeIII skrivet 30 augusti 2024 kl. 19:51:26Vad ska man göra med två VHS utgåvor av samma film?
Ja, det kan man verkligen fråga sig...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 augusti 2024 kl. 21:38:48Inte superbilligt, men det var ju trots allt flera intressanta där; så jag kanske kan överväga att lägga bud på det. :)
(Så digitaliserar jag givetvis filmerna och lägger upp på Archive, om jag lyckas)
Ja, det kan man verkligen fråga sig...
Har Daniel Dot & Myggan Keeto? Du hade några uppföljare bevarade men har för mig att en inte gick att ladda upp, hoppas på bästa svaret

gstone

gstone

Oskar

gstone

Citat från: Oskar skrivet 12 september 2024 kl. 18:22:50Det är galet att ger 300 kr och frakt för 55 kr för gamla vhs.
Fört att Kalles röst är jätte dålig ?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 12 september 2024 kl. 18:22:50Det är galet att ger 300 kr och frakt för 55 kr för gamla vhs. Jag vet varför det är dyrt p.g.a samlingsobjekt.
Det anmärkningsvärda är väl snarare att det inte är 300 kr som fast pris, utan auktion med 300 kr som utgångsbud - alltså kan priset bli betydligt högre än så, om det vill sig illa...

Nog för att man som sagt får räkna med överpriser när det gäller så gamla VHS-filmer, men det känns ändå oskäligt i mina ögon. Det vore en annan femma om säljaren hade lagt ut filmen till ett lågt utgångsbud, och det ändå stiger väldigt högt under budgivningen - då är det ju respektive budgivares ansvar, och säljaren har inte gjort något fel.

Citat från: gstone skrivet 12 september 2024 kl. 18:48:36Fört att Kalles röst är jätte dålig ?
Nej, hur dubbningen är har ingenting med saken att göra. Jag har sett gamla hyr-VHS-utgåvor som inte ens är dubbade som går för åtskilliga hundralappar.

Var och en får väl avgöra om de tycker det är skäligt eller inte, men jag tycker att det är i saftigaste laget. Bongo och Musse och bönstjälken är ju dock intressant, inte bara för originaldubben av filmen utan även för dubbningen av bonusfilmen A Dream Called Walt Disney World; en kortfilm som såvitt jag vet aldrig släppts på DVD någonstans i världen.

gstone

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 september 2024 kl. 22:04:20https://www.tradera.com/item/302154/645721519/franklin-komplett-samling
Jag tycker dock ärligt talat att 400 kr är ett ganska saftigt utgångsbud för 5 DVD-utgåvor, med tanke på att det alltså är en auktion och att priset därmed kan trissas upp ännu mer...

Var och en får väl själv ta ställning, men personligen tycker jag att det är i saftigaste laget. Men om det verkligen stannar vid 400 kr, och inte trissas upp av flera budgivare, så är det väl ändå inom rimlighetens gräns - i synnerhet om det stämmer att volym 3 och 4 inte har släppts i Sverige, så att man där måste importera från Danmark.

MOA

Tror inte att 6 Asterix filmer är ovanliga men köpte dom för 399, det är värt ett mästerverk

gstone

PatoskyeIII

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 30 september 2024 kl. 08:59:58Flera kassetter med Media Dubbs Looney Tunes dubbningar.

https://www.tradera.com/item/645718984
Är du säker på att de där VHS-filmerna hade Media Dubbs dubbningar? För jag har ett vagt minne av att de där filmerna innehöll någon unik dubbning som inte var identisk med Media Dubbs dubbningar, trots vissa gemensamma röster...

Jag tror heller inte att det stod utsatt vare sig dubbningsstudio eller röster på omslagen eller kassetterna, men har inte lyckats utröna vilken studio som gjorde dubbningen.