Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 27 oktober 2024 kl. 17:41:23jag har inte Disney Plus själv. det är upp till vad Disney vill satsa på. nu kan restaurangen och barerna beställa Disney Plus via företagsabonnemang hos Allente och andra företag som har företagsabonnemang på tv kanaler.
Jag såg idag att det faktiskt kommer åtminstone två roliga grejer den här månaden 

via Moviezines lista  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Fred

Citat från: MOA skrivet 27 oktober 2024 kl. 16:56:57Ja nu blev det mörkt en timme tidigare
Jag tycker att man ska ta bort sommartiden.

MOA

Citat från: MOA skrivet 27 oktober 2024 kl. 22:01:34Kan man ställa in det på VLC Media Player, när jag valt svenska på alla andra filmer har det alltid blivit rätt. Varför måste detta uppstå på den bästa filmen? Kan inte kolla nu när jag tagit ut filmen men gör det imorn
Nu lyckades jag ändra ljudspåret till svenska, måste vart förinställd på danska av någon anledning

Fred

Retar mig på när man kallar folk över 30 för "kidsen".

Skokaka

Usch, jag hatar tisdagar...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 29 oktober 2024 kl. 20:59:54Usch, jag hatar tisdagar...
Har du börjat bli som Gustaf nu? (fast med tisdagar istället för måndagar)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 oktober 2024 kl. 21:06:59Har du börjat bli som Gustaf nu? (fast med tisdagar istället för måndagar)
Ja, och jag hatar också måndagar, nog för att jag har påverkats. (Förmodligen så är det meningen att man ska relatera till detta, då folk antingen börjar gå till skolan eller jobbar i måndagar, dock så gör jag inte det... Fast blir tvungen att handla mat varje måndag...)

Och denna tisdag var jobbig. Inte illa nog med att jag blev tvungen att GÅ hela vägen till jobbet idag, utan vi skulle sedan gå någon annanstans... Som tar TJUGO minuter att gå! Också att gå lika långt tillbaka efteråt, en taxi hade varit trevlig, men nej... Detta kan inte bara vara normalt eller okej. Blir ju helt utmattad. :-\

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 29 oktober 2024 kl. 22:45:31Ja, och jag hatar också måndagar, nog för att jag har påverkats. (Förmodligen så är det meningen att man ska relatera till detta, då folk antingen börjar gå till skolan eller jobbar i måndagar, dock så gör jag inte det... Fast blir tvungen att handla mat varje måndag...)

Och denna tisdag var jobbig. Inte illa nog med att jag blev tvungen att GÅ hela vägen till jobbet idag, utan vi skulle sedan gå någon annanstans... Som tar TJUGO minuter att gå! Också att gå lika långt tillbaka efteråt, en taxi hade varit trevlig, men nej... Detta kan inte bara vara normalt eller okej. Blir ju helt utmattad. :-\
Gå 20 mintuter i stan är relativt okej jämfört med när man får den äran att följa med på den årliga skogsvandringen som egentligen är en skogsjogging i Torups skogar som jag fick den äran att vara med om häromveckan.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 29 oktober 2024 kl. 22:45:31Ja, och jag hatar också måndagar, nog för att jag har påverkats. (Förmodligen så är det meningen att man ska relatera till detta, då folk antingen börjar gå till skolan eller jobbar i måndagar, dock så gör jag inte det... Fast blir tvungen att handla mat varje måndag...)

Så relaterande, hade blivit skitsur om jag blivit tvungen att gå till mitt förra jobb som då låg mycket längre bort än vad det gör nu

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 29 oktober 2024 kl. 22:45:31Och denna tisdag var jobbig. Inte illa nog med att jag blev tvungen att GÅ hela vägen till jobbet idag, utan vi skulle sedan gå någon annanstans... Som tar TJUGO minuter att gå! Också att gå lika långt tillbaka efteråt, en taxi hade varit trevlig, men nej... Detta kan inte bara vara normalt eller okej. Blir ju helt utmattad. :-\
Att gå 20 minuter låter inte så farligt i mina ögon. När jag ska till jobbet ligger arbetsplatsen drygt en mil bort, så ska jag gå dit så tar det ungefär två och en halv timme per väg - inget realistiskt alternativ, ens om man vore i väldigt bra form... Att cykla tar knappt en timme per väg, så jag försöker cykla så länge vädret tillåter (bussar i Skellefteå är inte billiga).

Men nu är förmodligen cykelsäsongen snart över - enligt prognosen ska det senare under veckan inte bli mycket mer än nollgradigt som varmast på dagarna, och mot helgen har de lovat snö... :(

Skokaka

Eftersom vi förresten gick över en tunnel och jag inte åkte tillbaka i en taxi så borde jag lika gärna ha hoppat över tunneln, synd att jag var för feg för detta. Då hade det jobbiga varit över...

Skokaka

När jag sätter på ljudet i datorn så gör den sitt läte, men när jag försöker att kolla på videor nu så hörs det ingenting, vafan? >:(

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  1 november 2024 kl. 00:28:11När jag sätter på ljudet i datorn så gör den sitt läte, men när jag försöker att kolla på videor nu så hörs det ingenting, vafan? >:(
Det låter som att din webbläsare använder en annan ljudkälla på din dator, som inte är din primära. Titta i ljudmixern och växla mellan dina utmatningskällor, för se om det är så.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Lillefot

Fan vad det har blåst här i natt, har nästan inte fått en blund. :(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  1 november 2024 kl. 09:30:10Fan vad det har blåst här i natt, har nästan inte fått en blund. :(
Det lät inte så kul, ibland har det hänt att även jag distraherats från att få sömn...