Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet 30 oktober 2024 kl. 22:32:03Varför kan jag inte se ditt namn vid budgivarna?
Det undrar faktiskt jag med... Jag hade kunnat svära på att jag lade bud, men nu ser jag inte heller mitt namn där... ???

Möjligtvis kanske den inte tog budet av någon anledning, då jag gjorde det här i all hast från telefonen mitt under en middag; då jag i söndags var på resande fot hela dagen i Umeå och därför inte hade tillgång till någon dator. Eller också minns jag bara fel, och att budet redan var så högt så att det inte var intressant att lägga bud.

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 oktober 2024 kl. 00:28:42Det undrar faktiskt jag med... Jag hade kunnat svära på att jag lade bud, men nu ser jag inte heller mitt namn där... ???

Möjligtvis kanske den inte tog budet av någon anledning, då jag gjorde det här i all hast från telefonen mitt under en middag; då jag i söndags var på resande fot hela dagen i Umeå och därför inte hade tillgång till någon dator. Eller också minns jag bara fel, och att budet redan var så högt så att det inte var intressant att lägga bud.
Men bra att du köpte Snobban iallafall, så du kan lägga ut den på Archive när hemsidan funkar som vanligt.

Minnet tror man att man kan lita på men efter alla dokumentärer jag har kollat på speciellt från Din hjärna (SVT) så hittar hjärnan på minnen som man sedan tror är sant, det kan störa mig ibland när man är bombsäker på något och sedan får det motbevisat/funderar i dagar på om minnet är påhittat eller sant.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Någon som är intresserad?
https://www.tradera.com/item/302154/649375055/teenage-mutant-hero-turtles-sa-borjade-det-hela-hyr-vhs-¨

Är tydligen en ovanlig vhs-utgåva, men jag vet inte själv hur ovanlig den faktiskt är.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 november 2024 kl. 14:27:04Någon som är intresserad?
https://www.tradera.com/item/302154/649375055/teenage-mutant-hero-turtles-sa-borjade-det-hela-hyr-vhs-¨

Är tydligen en ovanlig vhs-utgåva, men jag vet inte själv hur ovanlig den faktiskt är.
Kenneth Milldorf! Ovanlig utgåva med felaktig stavning

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 november 2024 kl. 14:27:04Någon som är intresserad?

Samma avsnitt har dock släppts på DVD med samma dubbning även om den i för sig också är utgången numera...

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet  1 november 2024 kl. 14:33:20Kenneth Milldorf! Ovanlig utgåva med felaktig stavning
Vad är det som är felstavat? Förklara gärna så jag förstår.

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 november 2024 kl. 15:55:55Vad är det som är felstavat? Förklara gärna så jag förstår.
Milldorf! Han heter Milldoff, vanligt stavfel hos Kenneth

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet  1 november 2024 kl. 16:12:03Milldorf! Han heter Milldoff, vanligt stavfel hos Kenneth
Ja det var ju du som stavade fel, det stog ju inte på tradera hans namn.

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 november 2024 kl. 18:49:27Ja det var ju du som stavade fel, det stog ju inte på tradera hans namn.
Det står på själva VHS omslaget i Tradera annonsen.

MOA

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet  1 november 2024 kl. 19:08:25Det står på själva VHS omslaget i Tradera annonsen.
Jaså, hade svårt att förstå det. Ska kolla upp det.

Daniel Hofverberg

Visst är själva utgåvan ovanlig, i synnerhet i hyr-VHS-form som denna är, men såvitt jag vet är VHS-utgåvorna 100% identiska med DVD-utgåvorna vad gäller både dubbning, klippning och innehåll - så det beror väl på hur man ser på saken...

Själv ser jag ingen anledning att införskaffa VHS-utgåvor till något som har släppts på DVD i likvärdigt skick.

Citat från: BPS skrivet  1 november 2024 kl. 14:44:46Samma avsnitt har dock släppts på DVD med samma dubbning även om den i för sig också är utgången numera...
Precis, och även om DVD-utgåvorna är utgångna borde de ju vara lättare att få tag i än betydligt äldre VHS-utgåvor.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2024 kl. 03:04:55Visst är själva utgåvan ovanlig, i synnerhet i hyr-VHS-form som denna är, men såvitt jag vet är VHS-utgåvorna 100% identiska med DVD-utgåvorna vad gäller både dubbning, klippning och innehåll - så det beror väl på hur man ser på saken...

Själv ser jag ingen anledning att införskaffa VHS-utgåvor till något som har släppts på DVD i likvärdigt skick.
Precis, och även om DVD-utgåvorna är utgångna borde de ju vara lättare att få tag i än betydligt äldre VHS-utgåvor.
nu kostar utgåvan 450 kr.

Jonas9881

Hur ovanliga är dessa Äntligen hemma VHS:er?
https://www.tradera.com/item/130209/650042023/antligen-hemma-1-vhs

Hittar endast denna på tradera från Äntligen hemma, skulle någon vilja köpa den då den verkar vara ganska ovanlig?

För den är väl inte privatinspelad utan det är väl en riktig VHS-band som har sålts allmänt?

Visserligen startbud nu på 10kr men finns ju en chans att det även stannar på 10kr.

Jonas9881

Vad är egentligen detta för VHS:er?
https://www.tradera.com/item/170204/649555182/vhs-kassetter-blandat-sortiment

Har aldrig sett sådana, och verkar inte vara filmer och finns ingen bild på VHS-kasetten på vad det faktiskt här för innehåll.

Är det någon som vet det, exempel på TDK eller SONY eller någon annan på bilderna?