Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 november 2024 kl. 09:23:19Min erfarenhet är tyvärr att Netflix sällan brukar svara på mail alls, och om de svarar så får man bara goddag yxskaft-svar... På sin höjd har jag ibland fått svar av typen "Vi ska framföra det", men jag har aldrig fått något meningsfullt svar alls. :(

Så för streamingtjänster känns det tyvärr inte framkomligt att få fram någonting innan release, utan det jag skrev gällde framförallt biofilmer.
Tänkte det har vänta 3 år på att få se filmen på svenska därför väldigt hypad  ;D ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 november 2024 kl. 09:34:23Tänkte det har vänta 3 år på att få se filmen på svenska därför väldigt hypad  ;D ;)
Vilken film då? Jag känner inte till någonting alls på Netflix som man känner till tre år i förväg; i de flesta fall vet man inte ens om deras kommande filmer ett halvår innan...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 november 2024 kl. 09:50:27Vilken film då? Jag känner inte till någonting alls på Netflix som man känner till tre år i förväg; i de flesta fall vet man inte ens om deras kommande filmer ett halvår innan...
Förtrollningen
 Att den skulle dubbas för utsatta jag liksom eftersom det är en animerad familj och särskilt eftersom Netflix plockad upp rättigheterna för ett tag sedan ( från början skulle Apple TV släppa den, men tack och lov gick den över till Netflix.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 november 2024 kl. 00:54:14Mycket bra fråga. Det är tydligen Nordisk Film som distribuerar Niko - Norrskenets hemlighet, så jag har mailat nu till deras Marketing Coordinator; som hjälpte mig tidigare i år. Det gick i alla fall bra då, så jag hoppas och tror att det ska gå bra nu också. :)
Beror på vilka filmer du syftar på, och från vilka distributörer. Är det filmer som Disney distribuerar verkar det mycket riktigt just nu inte finnas något realistiskt sätt annat än att fotografera av bioduken när någon ser filmerna på bio. :(

För alla andra distributörer förutom Disney ser jag gärna en förvarning 1 - 2 veckor innan biopremiärerna, för att försöka få tag i dubbcredits innan respektive premiär. :)
kankse dags att fråga om Wicked om typ en vecka ;)

Alltså lite mer utförligt svenska sångtexter, övriga röster och kör ;)

gstone

Jag önskar credits til Niko - Norrskenets hemlighet och Mariah Carey's All I Want For Christmas Is You
Sen väntar jag fortfrande på credits till The Mighty B!  som du paratade om att lägga för ungefär att halvår sedan ;)

Kankse även dags att fråga om credits till Wicked snart ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 november 2024 kl. 22:45:10Jag önskar credits til Niko - Norrskenets hemlighet och Mariah Carey's All I Want For Christmas Is You
Sen väntar jag fortfrande på credits till The Mighty B!  som du paratade om att lägga för ungefär att halvår sedan ;)

Kankse även dags att fråga om credits till Wicked snart ?
Min kontaktperson på Nordisk Film är tyvärr mammaledig, och personen som jag i ett autosvar hänvisats till istället har tyvärr inte svarat. Jag ska prova att kontakta någon annan på Nordisk Film, men det ser inte helt ljust ut just nu... :(

Vad gäller Mariah Carey's All I Want for Christmas Is You behöver jag få mer att gå på - när släpptes den, och av vilken distributör? Filmen verkar inte finnas med i Svensk Mediedatabas alls, så jag behöver någonting att gå på.

Jag har kollat i mailen, och det ser tyvärr inte ut som att jag någonsin fick dubbcredits till The Mighty B. Kanske missade de mitt mail - jag ska göra ett nytt försök, och maila KM Studio igen. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 november 2024 kl. 00:59:27Vad gäller Mariah Carey's All I Want for Christmas Is You behöver jag få mer att gå på - när släpptes den, och av vilken distributör? Filmen verkar inte finnas med i Svensk Mediedatabas alls, så jag behöver någonting att gå på.

Den gavs ut av Universal Sony Pictures Home Entertainment Nordic

Den släpptes 2017-11-13

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 november 2024 kl. 00:59:27Min kontaktperson på Nordisk Film är tyvärr mammaledig, och personen som jag i ett autosvar hänvisats till istället har tyvärr inte svarat. Jag ska prova att kontakta någon annan på Nordisk Film, men det ser inte helt ljust ut just nu... :(
Kan du i alla fall fråga United international pictures om Wicked ?

Vill veta mer om sångerna( kör och svenska texter etc)

gstone

Der kom just en ny säsong av Arcane på Netflix 

Kan du uppdatera credits för serien med säsong 2 vid nästa uppdatering ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 november 2024 kl. 18:56:27Der kom just en ny säsong av Arcane på Netflix

Kan du uppdatera credits för serien med säsong 2 vid nästa uppdatering ?
Det ska jag försöka ordna. :)

gstone

Det är kankse dags att fråga United international pictures om Wicked credits ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 november 2024 kl. 15:43:38Det är kankse dags att fråga United international pictures om Wicked credits ?
Ja, jag ska kontakta UIP inom de närmaste dagarna. :)

gstone

gstone

Önskar fortfarande credits till Harald och den magiska kritan väldigt mycket ❗️

gstone

Idag var Det smygpremiär på Wicked i Sverige!

Så det är dags att ficka credits!
Nicklas Berglund regisserar och Calle Norlén har gjort översättning !

https://www.instagram.com/p/DCb1-XuigLp/?igsh=bnptaGczbHYzMjdj