Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vaiana 2

Startat av E, 7 februari 2024 kl. 22:18:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 november 2024 kl. 17:25:51Wiktoria är officiellt tillbaka!

https://www.instagram.com/p/DB9FByAMCmb/?igsh=MTkxdGxwZGd5NDFxcQ==
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 november 2024 kl. 17:40:51Vad skönt att man hör Björn Bengtsson som Maui...
Fantastiskt!

Förresten så tycker jag att flera av rösterna i trailern lät bekanta, jag gissar att det lär vara de som gör rollerna i färdiga filmens dubbning.

Vilken Daniel och Robin är det förresten som Wiktoria syftar på?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 18:22:13Fantastiskt!

Förresten så tycker jag att flera av rösterna i trailern lät bekanta, jag gissar att det lär vara de som gör rollerna i färdiga filmens dubbning.

Vilken Daniel och Robin är det förresten som Wiktoria syftar på?
Med största sannolikhet Daniel Sjöberg och Robin Rönnbäck.

gstone

Jag har en Vaiana 2 docka som jag köpte på lekia
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 november 2024 kl. 18:27:50Med största sannolikhet Daniel Sjöberg och Robin Rönnbäck.
Som regissör och tekniker alltså?

Jag skulle förutsätta att Robert Cronholt återvänder som översättare?

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  4 november 2024 kl. 20:40:19Nu vill veta resten av rösterna ;D ;)
Det kommer vi få göra innan månaden är slut.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2024 kl. 18:43:22Jag skulle förutsätta att Robert Cronholt återvänder som översättare?
Det borde man väl kunna anta. Om han inte var uppbokad med för många projekt samtidigt, så lär han väl prioritera en sådan här biovisad film - och jag förutsätter att han blir tillfrågad när han översatte den första filmen, då jag antar att både Disney och dubbningsstudion lär vilja ha kontinuitet i möjligaste mån.

gstone

den svenska soundtracken kommer kankse redan imorgon :D :D

BPS

Citat från: gstone skrivet 21 november 2024 kl. 20:37:55den svenska soundtracken kommer kankse redan imorgon :D :D
Finns det några belägg för det eller är det bara ett antagande?

gstone

Citat från: BPS skrivet 21 november 2024 kl. 20:51:07Finns det några belägg för det eller är det bara ett antagande?
kommer i andra länder

Disneyfantasten

Filmen hade urpremiär idag, har Sverigepremiär i övermorgon, kommer att se filmen under lördagen.

Hoppas att någon här på forumet är snabb nog att hinna fota alla creditsen den dagen.  :D

Har läst att filmen fått blandad kritik som överlag varit positiv men många anser att 2an är underlägsen första filmen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2024 kl. 12:41:03Filmen hade urpremiär idag, har Sverigepremiär i övermorgon, kommer att se filmen under lördagen.

Hoppas att någon här på forumet är snabb nog att hinna fota alla creditsen den dagen.  :D

Har läst att filmen fått blandad kritik som överlag varit positiv men många anser att 2an är underlägsen första filmen.
Många jämför dem med Atlantis 2 och Belle's magiska värld

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2024 kl. 12:41:03Filmen hade urpremiär idag, har Sverigepremiär i övermorgon, kommer att se filmen under lördagen.

Jag är rädd just för att det var en TV-serie från början, vad hindrar det från att det bli något som Tarzan och Jane?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2024 kl. 14:14:13Jag är rädd just för att det var en TV-serie från början, vad hindrar det från att det bli något som Tarzan och Jane?
Tarzan och Jane  var från et tv serie som redan fanns , det här är fån tv serie som aldrig blev av sp mer som Atlantis – Milos återkomst ;)