Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Credits till The Fairly OddParents - En ny önskning

Rollista The Fairly OddParents - En ny önskning.jpg
Andra medverkande The Fairly OddParents - En ny önskning.jpg
Studiocredits The Fairly OddParents - En ny önskning.jpg

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 november 2024 kl. 23:51:39Credits till The Fairly OddParents - En ny önskning

Har de bytt ut resterna? Det måste jag ha missat.  :o
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 14 november 2024 kl. 23:58:47Har de bytt ut resterna? Det måste jag ha missat.  :o
Det varierar beroende på vilken studio som dubbar ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 november 2024 kl. 23:51:39Credits till The Fairly OddParents - En ny önskning

Linn spelar redan mammor😅

gstone

Så Jonathan Jaarnek har börjat dubba igen !

gstone

Två kändisar mitt bland alla mer vanligt förkommande VAs😅

lite oväntat 

Menar inte att dom andra inte är kända utan mer att det är folk som dubbat me4 ofta  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 14 november 2024 kl. 23:58:47Har de bytt ut resterna? Det måste jag ha missat.  :o
Är det inte rösterna från de senare säsongerna? Inte helt säker men jag skulle ju anta att det är dem.
Citat från: gstone skrivet 15 november 2024 kl. 00:09:15Två kändisar mitt bland alla mer vanligt förkommande VAs😅

lite oväntat

Menar inte att dom andra inte är kända utan mer att det är folk som dubbat me4 ofta  ;)
Intressant, du la märke till kändisarna och jag till att Mikael Roupé är översättaren...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2024 kl. 00:10:26Är det inte rösterna från de senare säsongerna? Inte helt säker men jag skulle ju anta att det är dem.Intressant, du la märke till kändisarna och jag till att Mikael Roupé är översättaren...
Jag missade alla studio credirs  :-\
Trodee inte dom ens hade studio credis för att vara ärlig 😅Kankse gick för fort eller fel på just det avsnittet jag kollade credits 😅

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2024 kl. 00:10:26Är det inte rösterna från de senare säsongerna? Inte helt säker men jag skulle ju anta att det är dem.Intressant, du la märke till kändisarna och jag till att Mikael Roupé är översättaren...
Mikael Roupé är tillbaka i Stockholm och dubbar ibland grösdam 😄😊

gstone

Dom rösterna var i senare säsongen men för föra spin offen ( den som mest var live action)som las ner ganska sa Oskar att KN rösterna var tillbaka.

Den spin offen var kortlivad för att den sågades

Jag litar i allmänhet på Oskar som källa  :D 

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 november 2024 kl. 00:16:21Dom rösterna var i senare säsongen men för föra spin offen ( den som mest var live action)som las ner ganska sa Oskar att KN rösterna var tillbaka.

Fast Oskar så många andra kommer oftast med teorier så man kan inte anta att saker stämmer bara för att hen har skrivit det på forumet.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 november 2024 kl. 00:18:54Fast Oskar så många andra kommer oftast med teorier så man kan inte anta att saker stämmer bara för att hon har skrivit det på forumet.
Hon ?

gstone

Daniel Hofverberg

De övriga rösterna varierar dock lite mellan olika avsnitt, så det är inte exakt de där i alla avsnitten. Det är inga stora förändringar, och merparten av skådespelarna medverkar i alla avsnitt, men rätt ska vara rätt. :) 

Exempelvis verkar Ulises Infante Azocar (rapparen mer känd under artistnamnet Stor) bara medverka i de första fem avsnitten, och sen inte alls. Om det betyder att han spelar någon eller några rollfigur(er) som bara förekommer i de första fem avsnitten, eller om han byts ut mot någon annan, låter jag vara osagt; jag har inte sett något av serien än.

Men vilka är det som sjunger ledmotivet? Det finns ju inte crediterat...

Ja, det är inte direkt varje dag som Mikael Roupé översätter nuförtiden.

Han var dock ursprungligen översättare för Hamster & Greta på Disney+ också, men byttes ut efter 13 avsnitt på grund av kreativa oenigheter.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 15 november 2024 kl. 00:16:21Dom rösterna var i senare säsongen men för föra spin offen ( den som mest var live action)som las ner ganska sa Oskar att KN rösterna var tillbaka.

jag hade fel. om det var fortfarande KM Studio då skulle casting se annorlunda ut. om Johan Wilhelmsson och Gunilla Orvelius och Niclas Ekholm skulle kommit tillbaka om KM Studio vill vissa skådespelare spela in i Karlskoga och resten i Stockholm istället allt skådespelare i Stockholm. dom skådespelare som jag nämnde bor i Närke och Värmland och området runt om. om det var Nickelodeon sänder det skulle vara KM Studio fortfarande.