Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare som låter som andra Dubbare

Startat av jimstrom, 24 augusti 2013 kl. 23:06:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders

Passande nog, eftersom de båda har gjort Tintin, så tycker jag att Tomas Bolme och Mats Qviström låter lika varandra.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 mars 2024 kl. 18:55:42Förresten, jag tycker att systrarna Sandén, Amy Diamond Deasismont, Wiktoria Johansson, Dominique Pålsson Wiklund, Emelie Clausen, Clara Henry, Linn Ehrner, Linda Åslund, Mikaela Ardai Jennefors, Ida On, Carro Hermansson-Persson, m.fl. har liknande röster.

(Carro har visserligen inte medverkat i någon dubbning vad jag kan minnas medan Ida bara dubbat en gång vad jag kan minnas, men ni fattar poängen iallafall)
Kom på en till jag glömde nämna här: Happy Jankell, minns inte om hon har dubbat eller inte men tycker hennes röst har likheter med de som nämnts i det citerade inlägget.

Disneyfantasten

Det kanske bara är jag, men jag tycker att Loa Falkmans prestation som Doppler i Skattkammarplaneten när en pytteliten likhet med Jan Modin, iallafall i datorspelet, det var ett tag sedan jag såg filmen.

Iallafall så tyckte jag att Kristian Luuks insats som Peabody påminde väldigt mycket om Jan Modin när jag såg filmen.

A

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2024 kl. 10:33:05Kom på en till jag glömde nämna här: Happy Jankell, minns inte om hon har dubbat eller inte men tycker hennes röst har likheter med de som nämnts i det citerade inlägget.
Såklart har hon dubbat och inte lite heller

Disneyfantasten

Jag tycker att Bengt Järnblad låter relativt lik Per Sandborgh.

Till viss del tycker jag även att Claes Ljungmark och Johan Wahlström har liknande röstlägen, även om det fortfarande går att höra klar skillnad på deras röster.

Disneyfantasten

När jag såg Wicked idag så tyckte jag att Dominique Pålsson Wiklund röstläge börjat efterlikna sin mammas en del.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2024 kl. 22:06:05När jag såg Wicked idag så tyckte jag att Dominique Pålsson Wiklund röstläge börjat efterlikna sin mammas en del.
Släktband, hon har inga egna barn va?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2024 kl. 22:06:05När jag såg Wicked idag så tyckte jag att Dominique Pålsson Wiklund röstläge börjat efterlikna sin mammas en del.
Var filmen bra ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jack P.W.

Leif Andrée och Tommy Johnson har liknande röster (i alla fall tyckte jag det när jag såg den tecknade Pippi Långstrump).

Jack P.W.

Skulle nog också säga att Anita Molander, Katrin Sundberg, och Wallis Grahn har liknande röster.

MOA

Citat från: Jack P.W. skrivet 10 december 2024 kl. 16:35:47Leif Andrée och Tommy Johnson har liknande röster (i alla fall tyckte jag det när jag såg den tecknade Pippi Långstrump).
Aldrig hört eller sett Tommy Johnson & har därför ingen aning om hur han låter

Jack P.W.

Citat från: MOA skrivet 10 december 2024 kl. 17:08:52Aldrig hört eller sett Tommy Johnson & har därför ingen aning om hur han låter
Så vitt jag vet var det hans enda dubbningsroll (han var rösten till Fridolf).

Jack P.W.

Citat från: Jack P.W. skrivet 10 december 2024 kl. 17:23:20Så vitt jag vet var det hans enda dubbningsroll (han var rösten till Fridolf).
Det visade sig att jag hade fel, han var också rösten till Tigern Istvan i Pettson och Findus (och där tyckte jag att han lät som Gunnar Ernblad).

MOA

Citat från: Jack P.W. skrivet 20 december 2024 kl. 22:20:53Det visade sig att jag hade fel, han var också rösten till Tigern Istvan i Pettson och Findus (och där tyckte jag att han lät som Gunnar Ernblad).
När fanns den tigern i Pettson & Findus? Nu är jag helt borta

Jack P.W.

Citat från: MOA skrivet 20 december 2024 kl. 23:31:14När fanns den tigern i Pettson & Findus? Nu är jag helt borta
Det var i den tecknade avsnittet Tigergap och cirkussnärtor (där duon gick på cirkus, tigern hade rymt från sitt ställe).