Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i The Story Keepers ?

Det står på fodralen att Eurotroll dubbar serien.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

här kommer röstererna i Wicked

GLINDADominique Pålsson Wiklund
ELPHABAStran Çetin
MADAME MORRIBLEGunilla Backman
TROLLKARLENAndreas Rothlin Svensson
FIYEROMartin Stokke Mathiesen
NESSAROSEMalva Goldmann
BOQAdam Portnoff
DOKTOR DILLAMONDDaniel Engman
PFANNEEEdvin Törnblom
SHENSHENJosefina Hylén
FRÖKEN CODDLESussie Eriksson
GUVENÖR THROPPAlexander Lycke
FRU THROPPSofia Jung
BERÄTTAREJames Lund
VIS KVINNA 1Annika Herlitz
VIS KVINNA 2Anna Isbäck
Övriga medverkande:
Andreas Andersson
 Göran Engman
 Joachim Bergström
 Joanna Perera
 Jonathan Jaarnek Norén
 Kajsa Borg
 Kristoffer Hellström
 Lars Säfsund
 Linda Holmgren
 Lucas Krüger
 Matilda Smedius
 Oskar Bien
 Saga Hedlund Stenmarck
 Sandra Kassman
 Tilo Hedlund Fakir
 Tomas "Totten" Strömberg
 Yamineth Dyall

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 18 november 2024 kl. 15:48:04här kommer röstererna i Wicked

GLINDADominique Pålsson Wiklund
ELPHABAStran Çetin
MADAME MORRIBLEGunilla Backman
TROLLKARLENAndreas Rothlin Svensson
FIYEROMartin Stokke Mathiesen
NESSAROSEMalva Goldmann
BOQAdam Portnoff
DOKTOR DILLAMONDDaniel Engman
PFANNEEEdvin Törnblom
SHENSHENJosefina Hylén
FRÖKEN CODDLESussie Eriksson
GUVENÖR THROPPAlexander Lycke
FRU THROPPSofia Jung
BERÄTTAREJames Lund
VIS KVINNA 1Annika Herlitz
VIS KVINNA 2Anna Isbäck
Övriga medverkande:
Andreas Andersson
 Göran Engman
 Joachim Bergström
 Joanna Perera
 Jonathan Jaarnek Norén
 Kajsa Borg
 Kristoffer Hellström
 Lars Säfsund
 Linda Holmgren
 Lucas Krüger
 Matilda Smedius
 Oskar Bien
 Saga Hedlund Stenmarck
 Sandra Kassman
 Tilo Hedlund Fakir
 Tomas "Totten" Strömberg
 Yamineth Dyall

Kul att se att Jonathan Jaarnek-Norén (för mig mest känd som Mowgli i Djungelboken 2) blir mer och mer aktiv inom dubbning igen. :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 18 november 2024 kl. 22:23:13Kul att se att Jonathan Jaarnek-Norén (för mig mest känd som Mowgli i Djungelboken 2) blir mer och mer aktiv inom dubbning igen. :D
Instämmer, redan i Trolls 2 (2020) dessutom, för mig är han också mest känd för den rollen du nämner.

gstone

Önskar du skriver av och lägger upp credits till Netflix filmen Förtrollningen imorgon när den kommer ut 🙏

Den är väldigt viktigt för mig så jag skulle verkligen uppskatta om credits till filmen till kom på hemsidan så fort som det blir realistiskt möjligt ❤️🥺🙏

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 november 2024 kl. 10:40:26Önskar du skriver av och lägger upp credits till Netflix filmen Förtrollningen imorgon när den kommer ut 🙏

Den är väldigt viktigt för mig så jag skulle verkligen uppskatta om credits till filmen till kom på hemsidan så fort som det blir realistiskt möjligt ❤️🥺🙏
Om det finns utsatta dubbcredits skriver jag av dessa imorgon. :)

Sen kommer det upp vid nästa uppdatering - exakt när det blir kan jag inte lova, då det hänger på när recensioner blir klara och annat, men förhoppningsvis inom några dagar.

Allt det förutsätter dock att ström och internet fortsätter fungera, vilket inte är givet då det är förfärligt dåligt väder  just nu med snöstorm och stormbyar; det snöar kraftigt och är 25 - 30 sekundmeter ute. De som bor bara en halvmil från mig har varit utan ström i 15 timmar redan, och det är så dåligt väder just nu att inga reparatörer kan vara ute (de har tvingats kalla hem alla reparatörer av säkerhetsskäl); så att Skellefteå Kraft inte har en aning när fel ens kan börja lagas... :(
(Än så länge finns det dock ström och internet där jag bor, så jag hoppas att det fortsätter så - men eftersom strömkablar är i luften istället för nere i marken i det här området så känns det som ganska lätt hänt att någon kabel slits av i vinden)

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Vaiana 2 ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 november 2024 kl. 09:07:49Vilka är dom svenska rösterna i Vaiana 2 ?
Det kan vi inte veta förrän någon går och ser filmen på bio, och fotograferar av alla dubbcredits. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2024 kl. 09:25:28Det kan vi inte veta förrän någon går och ser filmen på bio, och fotograferar av alla dubbcredits. :(
kommer gå nu på söndag

gstone

Jag önskar credits till Trollkungens svans ?

gstone

Jag önskar credits till den australienska  animerad serien Space Nova  som finns på SVT Play

https://www.svtplay.se/video/8mQkwVL/space-nova/ornen-har-landat?video=visa

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 30 november 2024 kl. 21:27:08Jag önskar credits till den australienska  animerad serien Space Nova  som finns på SVT Play

https://www.svtplay.se/video/8mQkwVL/space-nova/ornen-har-landat?video=visa
Det är ju en serie där SVT faktiskt skrivit vem som spelar vem men den lider tyvärr också av det här m.fl. som de envisas med vilket betyder att övriga röster inte har listats och inte heller ordentliga studiocredits.

Space Nova_SVT Play.jpg

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 november 2024 kl. 21:34:13Det är ju en serie där SVT faktiskt skrivit vem som spelar vem
Space Nova_SVT Play.jpg
kan inte danie läga upp dom ?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 november 2024 kl. 21:34:13Det är ju en serie där SVT faktiskt skrivit vem som spelar vem men den lider tyvärr också av det här m.fl. som de envisas med vilket betyder att övriga röster inte har listats och inte heller ordentliga studiocredits.

Space Nova_SVT Play.jpg
Är Kristoffer Kamiyasu från Japan? Aldrig sett namnet tidigare

gstone

Citat från: MOA skrivet 30 november 2024 kl. 23:31:25Är Kristoffer Kamiyasu från Japan? Aldrig sett namnet tidigare
Två av röstskådespelerna i den här serien låtet som dom inte har svenska sol orginal språket, dom har väldigt starka utländska brytningar av något slag.