Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilka tycker ni är dubbarnas bästa insatser?

Startat av jimstrom, 3 februari 2014 kl. 23:12:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Roger Storms insatser är Gramse Bumbi  och Hubbe Bumbi  ( kan inte välja en över den andra)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  1 december 2024 kl. 21:31:32Kan ses som kontroversiell
Citat från: gstone skrivet  1 december 2024 kl. 21:40:13jag 'r inte rädd för att vara kontroversiell ;D
Jag är numera tolerabel till både den och många andra dubbningsprestationer, som jag förklarade i detta inlägg för flera månader sedan som fortfarande stämmer bra överens med mina åsikter;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14631.msg183885#msg183885

gstone

Anders Öjebos bästa insats är Musse den finns ju en anledning till att han spelat rollen så länge

MOA

Citat från: gstone skrivet  1 december 2024 kl. 21:46:28Peter Wanngrens bästa insats är Tiger
Kan hålla med om det för jag gillar honom som Tiger men inte Thomas Hellberg så jag är väldigt kontroversiell

Disneyfantasten

Några Norska insatser för mig;

(allt detta är dock helt och hållet baserat på mina egna personliga åsikter)

- Eli-Anne Linnestad: Cruella De Vil

- Un Vibeke Hol: Snövit

- Magnus Nielsen: Kaa

- Henki Kolstad: Thomas O'Malley (i norska originaldhbbningen)

- Paul-Åge Johannessen: Thomas O'Malley (kontroversiell åsikt)

- Harald Mæle: Bagheera

- Lasse Kolstad: Lille John

- Anders Hatlo: Blyger

(kommer kanske på mer senare)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 mars 2025 kl. 21:41:25Några Norska insatser för mig;

(allt detta är dock helt och hållet baserat på mina egna personliga åsikter)

- Eli-Anne Linnestad: Cruella De Vil

- Un Vibeke Hol: Snövit

- Magnus Nielsen: Kaa

- Henki Kolstad: Thomas O'Malley (i norska originaldhbbningen)

- Paul-Åge Johannessen: Thomas O'Malley (kontroversiell åsikt)

- Harald Mæle: Bagheera

- Lasse Kolstad: Lille John

- Anders Hatlo: Blyger

(kommer kanske på mer senare)
För mig:
Jan Erik Aune - Luigi
Nisse Vogt - Mario

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 december 2023 kl. 14:07:27Jag tycker Mikael Regenholzs bästa instas är Ambrosius Gyllenrygg i Nimona.
Har inte sett filmen ännu, men för mig kan den nya favoriten nog vara Tyler i Monster På Jobbet som jag kollar på idag.

Disneyfantasten

Min favorit hos Gustav Levin kan nog vara Herr Gao i Röd.

MOA

Citat från: MOA skrivet 14 mars 2025 kl. 22:00:51För mig:
Jan Erik Aune - Luigi
Nisse Vogt - Mario
En ny:
Eirik Espolin Johnsson:Dubbel D

Blockhaj

Per Myrberg som Preston B. Whitmore in Atlantis: En försvunnen värld. Hans insats är verkligen snäppet över originalet. Tempot är mer passande för karaktären och han förmedlar föraktet mot muséernas bemötan av Milos farfar bättre.

gstone

Citat från: Blockhaj skrivet 18 maj 2025 kl. 16:40:05Per Myrberg som Preston B. Whitmore in Atlantis: En försvunnen värld. Hans insats är verkligen snäppet över originalet. Tempot är mer passande för karaktären och han förmedlar föraktet mot muséernas bemötan av Milos farfar bättre.
håller med

gstone

Citat från: Blockhaj skrivet 18 maj 2025 kl. 16:40:05Per Myrberg som Preston B. Whitmore in Atlantis: En försvunnen värld. Hans insats är verkligen snäppet över originalet. Tempot är mer passande för karaktären och han förmedlar föraktet mot muséernas bemötan av Milos farfar bättre.
side not

tror även Hans Wahlgren hade passat i rollen

Anders

För mig är Steve Kratz den kanske mest underskattade röstskådespelaren där ute. En oerhört skicklig röstkameleont som varit med i de flesta av mina favoritserier från barndomen.

Skulle jag nämna en favoritroll från honom är det nog Dr. Derange från James Bond Jr. En väldigt ikonisk skrikig och franskbrytande skurk som lät väldigt ansträngande att göra. Det var lite roligt att jag fick påminna honom om den rollen inför Christian Hedlunds intervju med honom, där jag hade skickat en video med en liten kompilation av klipp med karaktären. Steve nämnde till och med i intervjun att han hade kollat in klippet och fått tillbaka sina minnen från den serien. ;D

Några andra av Steves topproller enligt mig är Bebop, Vernon och Burne från Turtles och Gargamel från Smurfarna.

En annan mycket viktig röstskådespelare från barndomen var Gunnar Ernblad, må han vila i frid! Mina favoriter från honom är bland annat Krulos, Dark Kat, Bloth och diverse andra skurkar, något som han var typecastad för genom sin mörka stämma!
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA

Citat från: Anders skrivet 18 maj 2025 kl. 21:14:59För mig är Steve Kratz den kanske mest underskattade röstskådespelaren där ute. En oerhört skicklig röstkameleont som varit med i de flesta av mina favoritserier från barndomen.

Skulle jag nämna en favoritroll från honom är det nog Dr. Derange från James Bond Jr. En väldigt ikonisk skrikig och franskbrytande skurk som lät väldigt ansträngande att göra. Det var lite roligt att jag fick påminna honom om den rollen inför Christian Hedlunds intervju med honom, där jag hade skickat en video med en liten kompilation av klipp med karaktären. Steve nämnde till och med i intervjun att han hade kollat in klippet och fått tillbaka sina minnen från den serien. ;D

Några andra av Steves topproller enligt mig är Bebop, Vernon och Burne från Turtles och Gargamel från Smurfarna.

En annan mycket viktig röstskådespelare från barndomen var Gunnar Ernblad, må han vila i frid! Mina favoriter från honom är bland annat Krulos, Dark Kat, Bloth och diverse andra skurkar, något som han var typecastad för genom sin mörka stämma!
Vars är Bo Ko? Min favoritroll av Steve, han är så ikonisk & citerar fortfarande uttrycken idag

Anders

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2025 kl. 21:33:12Vars är Bo Ko? Min favoritroll av Steve, han är så ikonisk & citerar fortfarande uttrycken idag
Den är bra den också. Jag hade en VHS med det (som jag har laddat upp på YouTube) så jag såg lite grann av det under min uppväxt. Dock såg jag den inte lika mycket som andra serier med Steve.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!