Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag såg på sonic christmas blast idag, lät som väldigt många som antigen hade dansk bryting eller talade danska( makes lite mer sense i context)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  3 december 2024 kl. 21:08:18Jag såg på sonic christmas blast idag, lät som väldigt många som antigen hade dansk bryting eller talade danska( makes lite mer sense i context)
Detta måste höras, låter minst sagt lika dåligt som den norska dubbningen förutom att dom pratade norska där. Denna dubbning låter lika lågbudget som en Sun Studio dubbning & jag måste höra hur dåligt det låter

gstone

Citat från: MOA skrivet  3 december 2024 kl. 23:33:23Detta måste höras, låter minst sagt lika dåligt som den norska dubbningen förutom att dom pratade norska där. Denna dubbning låter lika lågbudget som en Sun Studio dubbning & jag måste höra hur dåligt det låter
Kände inte igen någon alls

Möjligen var Lena Ericson en eller två biroller 

gstone

Credits till Jentry Chau vs. The Underworld som tyvärr blev väldigt suddiga

Oskar

Citat från: gstone skrivet  3 december 2024 kl. 21:08:18Jag såg på sonic christmas blast idag, lät som väldigt många som antigen hade dansk bryting eller talade danska( makes lite mer sense i context)
är Eric donell eller Hasse Jonsson eller någon annan med som sonic?

gstone

Citat från: Oskar skrivet  5 december 2024 kl. 17:21:01är Eric donell eller Hasse Jonsson eller någon annan med som sonic?
någon annan  tror jag.

men jag har aldrig hört hassse

Oskar

Citat från: gstone skrivet  5 december 2024 kl. 17:29:46någon annan  tror jag.

Hasse och Eric kan vi utesluta och det var långt innan Christian Hedlund tog över sonic.

Adam Larsson

Dubbningen är producerad i Danmark därför är det nog någon helt okänd person som spelar Sonic 

gstone

Citat från: Adam Larsson skrivet  5 december 2024 kl. 17:43:08Dubbningen är producerad i Danmark därför har man anlitat Malmöbor så där är det faktiskt Steffan Rudvall som spelar Sonic

Spoiler
ta det lugnt, jag skojar bara men det är nog någon helt okänd person som spelar Sonic
[close]
tror också att den är gjord i danmar

MOA

Eric Donell var nog inte aktiv när AOSTH sändes

gstone

Det verkar som jag eventuellt kommer se Mufasa: Lejonkungen tidigare än jag väntat mig  ;D

Vilken byter att jag förhoppningsvis kommer kunna leverera credits till hemsidan ganska snart efter filmen släpps 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 december 2024 kl. 13:25:00Vilken filmversion syftar du på? Det måste finnas minst hundra olika filmversioner av Charles Dickens bok...
Här kan du se den själv

MOA

gstone

gstone

Credits till Dom två första avsnitten av Dröm Produktioner