Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Brisby och Nimhs hemlighet 2: Timmys färd till Nimh Dubbning

Startat av gstone, 13 juni 2021 kl. 21:47:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 december 2024 kl. 18:05:05Inga problem.

Förstår dock inte varför Åke Lindström spelar Herr Ganmelmus istället för Hans Lindgren?
Och varför Anna Book spelar Tant Näbbmus, Irene känns som det klart bättre valet i rollen här med.

De hade ju också Andreas på plats så han kunde ju ha repriserat Jeremy istället för Allan Svensson.

Yes det är förståeligt att Anders Ekborg inte återkom till Justin då kändisar oftast ogillar att dubba.
Nja, jag skulle nog inte påstå att kändisar oftast "ogillar" att dubba, utan snarare att de antingen är för dyra att anlita, att de inte har tid eller möjlighet, att de inte är tillgängliga, att de bor i en annan del av landet, osv.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 december 2024 kl. 18:05:05Inga problem.

Förstår dock inte varför Åke Lindström spelar Herr Ganmelmus istället för Hans Lindgren?
Och varför Anna Book spelar Tant Näbbmus, Irene känns som det klart bättre valet i rollen här med.

De hade ju också Andreas på plats så han kunde ju ha repriserat Jeremy istället för Allan Svensson.

Yes det är förståeligt att Anders Ekborg inte återkom till Justin då kändisar oftast ogillar att dubba.
Han har inte dubbat så mycket olikt sin brorsa va?

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  6 december 2024 kl. 19:02:00Han har inte dubbat så mycket olikt sin brorsa va?
Han har dubbat 2 gånger.

Brisby och NiMHs Hemlighet (Justin/Herman) och Prinsen av Egypten (Moses).

Kan finnas fler odokumenterade dubbningar Anders gjort dock men tror inte det, då mindre produktioner sällan anlitade kändisar.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2024 kl. 18:39:47Nja, jag skulle nog inte påstå att kändisar oftast "ogillar" att dubba, utan snarare att de antingen är för dyra att anlita, att de inte har tid eller möjlighet, att de inte är tillgängliga, att de bor i en annan del av landet, osv.
jag håller med.

många tycker nog det är kul
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Den är baserad på Videobolagets dubbning

så det är nog därför Irene inte är med.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 december 2024 kl. 21:14:22Den är baserad på Videobolagets dubbning

så det är nog därför Irene inte är med.
Då det är den enda som getts ut på hemvideoformat och den (enligt mig) bättre TV3-dubbningen har endast visst på TV.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2024 kl. 21:19:07Då det är den enda som getts ut på hemvideoformat och den (enligt mig) bättre TV3-dubbningen har endast visst på TV.
det borde rektifieras

Disneyfantasten

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 december 2024 kl. 21:36:52åtgärdas
Rentav kan jag tycka att filmen borde ges ut på DVD i Sverige och att bägge dubbningarna borde inkluderad på DVD-utgåvan.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2024 kl. 21:40:38Rentav kan jag tycka att filmen borde ges ut på DVD i Sverige och att bägge dubbningarna borde inkluderad på DVD-utgåvan.
jag det är ju inte som med Disney där ljudet är smäre.

det skulle nog vara mögligt i teorin