Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Jonas9881 skrivet 16 december 2024 kl. 13:58:35Varför finns det inbränd undertext?

Var det alltid inbränd undertext på VHS:erna, eller är det du som har bränt in den med undertexten från VHS-kasseten?
Jag har lagt upp filmen i orört  skick. Med inbränd undertext på VHS och allt. Det var inte ovanligt att det förekom på äldre VHS-utgåvor från Kanal 10.

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 december 2024 kl. 14:04:36Jag har lagt upp filmen i orört  skick. Med inbränd undertext på VHS och allt. Det var inte ovanligt att det förekom på äldre VHS-utgåvor från Kanal 10.
Känner bara igen Gunnar Ernblad & är Franksensten från något annat Hanna Barbera program som inte sänts på TV sedan 90-Talet?

Jonas9881

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 december 2024 kl. 14:04:36Jag har lagt upp filmen i orört  skick. Med inbränd undertext på VHS och allt. Det var inte ovanligt att det förekom på äldre VHS-utgåvor från Kanal 10.
Jaha det är en egeninspelad VHS. Verkar ju märkligt att kanal 10 hade inbränd undertext på svenskt tal, var nog inte vanligt förekommande på andra barnserier.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 16 december 2024 kl. 15:02:28Jaha det är en egeninspelad VHS. Verkar ju märkligt att kanal 10 hade inbränd undertext på svenskt tal, var nog inte vanligt förekommande på andra barnserier.
Kanal 10 var ingen TV kanal, det var ett distributionsbolag som hette så. Det är inte tv-inspelningar det är hyr och köpkassetter.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2024 kl. 15:07:33Kanal 10 var ingen TV kanal, det var ett distributionsbolag som hette så. Det är inte tv-inspelningar det är hyr och köpkassetter.
Jaså, ja då var det hyr eller köp-kassetter som jag trodde först.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 16 december 2024 kl. 17:11:12Jaså, ja då var det hyr eller köp-kassetter som jag trodde först.
Det är dock inte särskilt enkelt att veta.
Det fanns också en tv kanal som hette kanal 10 som troligtvis ägdes av samma företag som distribuerade vhs:er.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 december 2024 kl. 17:27:15Det är dock inte särskilt enkelt att veta.
Det fanns också en tv kanal som hette kanal 10 som troligtvis ägdes av samma företag som distribuerade vhs:er.
Fast är TV10 som finns nu som kanalen 10 en ersättare till föregångaren, kanalen som fanns förut som hette kanal 10?

A

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 december 2024 kl. 17:27:15Det är dock inte särskilt enkelt att veta.
Det kanske har funnits, men jag skulle inte tro det utifrån tidsperioden man får ju minnas att innan TV3 kom var det ju bara public service kanalerna som fanns.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 16 december 2024 kl. 17:44:39Fast är TV10 som finns nu som kanalen 10 en ersättare till föregångaren, kanalen som fanns förut som hette kanal 10?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kanal_10
Tv10 verkar ha lanserats 05 (samma år som jag föddes)....

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 december 2024 kl. 18:13:14https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kanal_10
Tv10 verkar ha lanserats 05 (samma år som jag föddes)....
Den Kanal 10 är inte den samma som de som distribuerade VHS-er... Jag tror inte det har du funnits någon faktiskt tv-kanal med exakt det namnet "Kanal 10" förrän den kristna lanserades.

gstone

vilka gör rösten till dessa karaktärer ?

https://archive.org/details/familjen-flintas-glada-show-vhs
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

RC

Citat från: gstone skrivet 16 december 2024 kl. 18:32:54vilka gör rösten till dessa karaktärer ?

https://archive.org/details/familjen-flintas-glada-show-vhs
Det låter som att Frank han som liknar Frankenstein spelas av en förställd Tomas Bolme.

gstone

Citat från: RC skrivet 16 december 2024 kl. 18:43:24Det låter som att Frank han som liknar Frankenstein spelas av en förställd Tomas Bolme.
Tack

gstone

Citat från: RC skrivet 16 december 2024 kl. 18:43:24Det låter som att Frank han som liknar Frankenstein spelas av en förställd Tomas Bolme.
Bör ju vara samma röster som spelar fred, barney, Betty och Wilma som ävem spelar biroller som familjen Frankensten 

RC

Citat från: gstone skrivet 16 december 2024 kl. 19:18:28Bör ju vara samma röster som spelar fred, barney, Betty och Wilma som ävem spelar biroller som familjen Frankensten
Gunnar Ernblad är också med han spelar Kapten Grottman.