Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RC

Citat från: gstone skrivet 16 december 2024 kl. 19:18:28Bör ju vara samma röster som spelar fred, barney, Betty och Wilma som ävem spelar biroller som familjen Frankensten
Gunnar Ernblad är också med han spelar Kapten Grottman. 

gstone

Citat från: gstone skrivet 16 december 2024 kl. 19:18:28Bör ju vara samma röster som spelar fred, barney, Betty och Wilma som ävem spelar biroller som familjen Frankensten
Alltså är mamman och dottern antingen Lisa Blome eller Mia Benson
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Elios

Jag hade velat se Sofies Värld med Tomas Von Brömssen på Archive!  ;D

MOA

Citat från: Elios skrivet 16 december 2024 kl. 20:25:06Jag hade velat se Sofies Värld med Tomas Von Brömssen på Archive!  ;D
Är det en dubbning? Aldrig sett att Tomas Von Brömssen dubbat något

gstone

Elios

Citat från: MOA skrivet 16 december 2024 kl. 20:31:45Är det en dubbning? Aldrig sett att Tomas Von Brömssen dubbat något
Kanske var ett annat ämne man skulle ha detta men nej det är en svensk/norsk film från 1999 där Tomas Von Brömssen är med i bild.  ::)

MOA

Citat från: Elios skrivet 16 december 2024 kl. 23:18:47Kanske var ett annat ämne man skulle ha detta men nej det är en svensk/norsk film från 1999 där Tomas Von Brömssen är med i bild.  ::)
Om den inte är dubbad på svenska så nej

Elios

Citat från: MOA skrivet 16 december 2024 kl. 23:31:33Om den inte är dubbad på svenska så nej
Men om någon har den så kan någon snälla lägga upp den på Archive

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 16 december 2024 kl. 20:25:06Jag hade velat se Sofies Värld med Tomas Von Brömssen på Archive!  ;D
Sofies värld verkar onekligen inte helt lätt att få tag i, tyvärr. Jag ser att den har funnits ute på SF Anytime vid något skede, men verkar nu inte finnas kvar i vare sig Sverige eller Norge. Filmen verkar heller aldrig ha släppts på DVD i Sverige, utan bara på VHS 2000 efter att den gick på bio 1999. Jag har heller inte VHS-utgåvan i min ägo.

Tydligen har det funnits en norsk DVD-utgåva utgiven av SF, men den är tyvärr utgången numera - och tydligen hade den bara norsk och engelsk text; inte svensk. Klarar man sig utan svensk text är det kanske inte omöjligt att gräva fram något begagnat exemplar av den DVD-utgåvan, men det är ju inte direkt optimalt att handla från Norge eftersom det nuförtiden innebär 25% moms och PostNords ockeravgift på 100 kr på det (då Norge inte är medlem i EU)... :(

Möjligen kan jag ha fått en kopia av filmen av min numera bortgångne kontakt, som samlade på svenska filmer - jag har inget minne av det, men jag hann få en del svenska filmer av honom, så det är värt ett försök att gå igenom och kolla upp. Nog för att den här filmen ju är en norsk-svensk samproduktion, så kanske inte tillräckligt "svensk" för hans skull, men mycket möjligt att han hade den ändå...

DingoPictures2005

https://www.facebook.com/share/cMqUhjNmzvjuwxiC/
Rädda dessa vhs band ni som bor i Skåne.
Om RosaMannen lägger vantarna på banden så kommer mer tecknat att gå förlorat💔

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 december 2024 kl. 14:33:37https://www.facebook.com/share/cMqUhjNmzvjuwxiC/
Rädda dessa vhs band ni som bor i Skåne.
Älmhult ligger i Småland...

DingoPictures2005

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 december 2024 kl. 14:33:37Rädda dessa vhs band ni som bor i Skåne.
Kan vi inte få honom i häktet på något sätt 

MOA