Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Olaf's Frozen Adventure (kortfilm)

Startat av TrondM, 5 november 2017 kl. 02:53:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Denna verkar ju bra. Har dock aldrig varit särskilt intresserad av kortfilmerna som Disney gör.
Eller Pixar för den delen heller.  ???

Elios

Dem är bara mest slöseri med tid och dyra pengar för den delen också.  ::)

moviefan

Den lär väl släppas på dvd/bluray någon gång. 

gstone

Citat från: Elios skrivet 14 mars 2020 kl. 18:16:31
Denna verkar ju bra. Har dock aldrig varit särskilt intresserad av kortfilmerna som Disney gör.
Eller Pixar för den delen heller.  ???

Jag är bara intresserad om det handlar tidigare existerande  figurer  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: gstone skrivet 22 mars 2020 kl. 20:27:33
Jag är bara intresserad om det handlar tidigare existerande  figurer  :D

Det är jag med men bara mer om dem hade gjort en serie av det.
Tänka sig det var verkligen längesen dem gjorde en Tv-serie från en Disneyfilm.  :o

gstone

Citat från: Elios skrivet 23 mars 2020 kl. 14:52:00
Det är jag med men bara mer om dem hade gjort en serie av det.
Tänka sig det var verkligen längesen dem gjorde en Tv-serie från en Disneyfilm.  :o

Trassel och Big Hero Six då ? :( :-\

moviefan

Har ni sett filmen i år än ?  Jag köpte den på SF anytime.  ;)

moviefan

Varför finns inte Olofs frostiga äventyr med på någon dvd utgåva ?, med tanke på att Frostfeber finns med på Sing along utgåvan av första Frost

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 17 december 2024 kl. 16:07:18Varför finns inte Olofs frostiga äventyr med på någon dvd utgåva ?, med tanke på att Frostfeber finns med på Sing along utgåvan av första Frost.
Jag önskar också att den fanns med på DVD.

gstone

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 december 2024 kl. 16:15:28Jag önskar också att den fanns med på DVD.

De kanske inte gav ut den på dvd och bluray, för att den är så kort. Den är ju bara ca 20 min lång. Fast Frostfeber finns ju på dvd.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 17 december 2024 kl. 16:20:00De kanske inte gav ut den på dvd och bluray, för att den är så kort. Den är ju bara ca 20 min lång. Fast Frostfeber finns ju på dvd.
Frostfeber gavs iallafall ut tillsammans med filmen som Sing Along utgåva, kanske om man släppte en ny DVD-utgåva och inkluderade bära kortfilmerna.

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 17 december 2024 kl. 16:07:18Varför finns inte Olofs frostiga äventyr med på någon dvd utgåva ?, med tanke på att Frostfeber finns med på Sing along utgåvan av första Frost.
Om man kan lita på Wikipedia finns ju tydligen kortfilmen på DVD och Blu-Ray i USA och Kanada, tillsammans med några klassiska tecknade kortfilmer. Jag gissar att Disney ansett att en sådan utgåva inte skulle sälja tillräckligt bra i mindre länder, men däremot kan man ju undra varför de inte passade på att klämma in den som bonusmaterial på DVD/Blu-Ray-utgåvan av Frost 2...?

Vill man inte förlita sig på att filmen ska finnas kvar på Disney+ finns den dock att "köpa" digitalt på SF Anytime:
https://www.sfanytime.com/sv/movie/olafs-frozen-adventure

Men i ärlighetens namn är det väl högst tveksamt om en kortfilm på 21 minuter kan vara värd 79 kr...