Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2024 kl. 20:39:37Tack, men är det ingenting som saknas här...? Jag ser ingenting om regissör, översättare eller sångtextförfattare...
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2024 kl. 20:39:37Tack, men är det ingenting som saknas här...? Jag ser ingenting om regissör, översättare eller sångtextförfattare...

Disneyfantasten

Precis det reagerade jag också på.

gstone

Disneyfantasten

Det verkar som att Kristian Sandorff blivit en av de kreativa ledarna för Disneys svenska dubbningar från och med detta år, honom har jag då aldrig någonsin hört talas om förut för att vara ärlig...

MB

Vad är skillnaden på kreativ ledare och kreativ supervisor?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 december 2024 kl. 11:00:09Det verkar som att Kristian Sandorff blivit en av de kreativa ledarna för Disneys svenska dubbningar från och med detta år, honom har jag då aldrig någonsin hört talas om förut för att vara ärlig...
Kristian Sandorff är faktiskt min kontakt på Disney Character Voices, som jag hade kontakt med gällande TV-serier för några år sedan och som nu hjälpte mig med Det var en gång en filmstudio - det är alltså han som för några år sedan kallades för Disneys "TV-serie-expert", men tydligen har han avancerat under de senaste åren så att han numera är inblandad i mer än bara TV-serier; då han crediterats för både Vaiana 2 och Mufasa: Lejonkungen...

(Gissningsvis är han inblandad i fler produktioner än så, men jag har inte sett honom crediteras i något annat än de två filmerna)

Citat från: MB skrivet 19 december 2024 kl. 12:45:41Vad är skillnaden på kreativ ledare och kreativ supervisor?
Mycket bra fråga. Min bästa gissning är att kreativa ledaren (Michael Rudolph) mer har ett konstnärligt helhetsansvar, medan den kreativa supervisorn mer övervakar arbetet och ansvarar för det administrativa arbetet - att hålla kontakt med dubbningsstudior, se till att tidsplaner håller och liknande. Så Kristian Sandorff är gissningsvis till för att avlasta Michael Rudolph, då det med alla dubbningar som görs nuförtiden antagligen blev för mycket för Michael Rudolph att hålla i allt - han ansvarar ju trots allt för både danska, svenska, norska och finska dubbningar...

Men det här är som sagt bara min gissning, och ska på intet sätt ses som någon definitiv sanning. Men det låter rimligt att Michael Rudolph behövt avlastning av en del arbetsuppgifter, då det ju är mycket dubbningar som görs nuförtiden (i och med bl.a. Disney+) jämfört med för ett par decennier sedan...

gstone

Credits till Kure Kommer Hem 

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 21 december 2024 kl. 19:10:00Credits till Kure Kommer Hem
Är det en uppföljare till Kurre kommer bort?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 december 2024 kl. 20:32:06Är det en uppföljare till Kurre kommer bort?
Nej

det är den , jag glömde namnet och gissade 😅😅

MB

Citat från: gstone skrivet 21 december 2024 kl. 19:10:00Credits till Kure Kommer Hem
Kurre kommer bort, lite lättare att läsa.
Kurre kommer bort.jpg

gstone

Jag fick Harald och den magiska kritan  i julklapp 

Ska jag kolla om DVDn här dubb credits ?

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 29 november 2023 kl. 03:58:56Här är vad jag just nu i skrivande stund lyckats få ihop gällande kompletterande creditsuppgifter till Herkules-serien (men det finns en hel del kvar för att färdigställa listan helt):

BerättareIngemar Carlehed
MelpomeneVivian Cardinal
ZeusTorsten Wahlund
HeraLouise Raeder
HermesAnders Öjebo
SalmoneosFelix Engström
AresBo Maniette
AthenaLouise Raeder
BågeMarie Kühler-Flack
AdonisBengt Dahlqvist
GripBo Maniette
ArismapGunnar Uddén
KipoklesNiclas Wahlgren
TempestSofia Caiman
BloatoxFelix Engström
NumeriklesMatthias Hallquist
Helena Mia Kihl
GalateaVivian Cardinal
DaidalosFelix Engström
PoseidonNiclas Wahlgren
HekateChristel Körner
KirkeMariam Wallentin
SkräckJohan Svensson
TerrorKrister St. Hill
AkillesGunnar Uddén
ElektraVivian Cardinal
LokeNiclas Wahlgren
OdenTorsten Wahlund
ParisJohan Svensson
NeurosisJohan Svensson
HippolyteChristel Körner
EkidinaLouise Raeder
AntaiosFelix Engström
ParentesisNiclas Wahlgren
AfroditeAnn-Sofie Nurmi

samtMatthias Hallquist
Louise Raeder
Bo Maniette
Daniel Bergfalk
Gunnar Uddén
Åsa Jonsson
Katarina Josephsson
Anders Öjebo
Vivian Cardinal
Niclas Wahlgren
Sten Elvström
Christel Körner
Lars-Gunnar Aronsson
Roger Storm
Gunilla Eriksson
Johan Svensson
Andreas Nilsson
Åsa Bjerkerot
Bittan Norman
Bengt Dahlqvist
Monica Forsberg
Krister Roseen
Johan Lindkvist
Anders Eriksson
Suzanne Hallström
Christian Jernbro
Anders Mårtensson
Marie Kühler-Flack
Krister St. Hill
Rebecka Cardoso
Lizette Pålsson
Anki Albertsson
Sharon Dyall
Gladys del Pilar
Fredrik Beckmann
Anton Raeder
Tina Leijonberg
Stephan Karlsén
Åsa Bjerkerot
Curre Berg
Charlie Elvegård
Johan Wahlström

Översättare:Dan Enwall
Stefan Berglund
Bittan Norman
Maria Storm-Nielsen
Sofia Caiman
det är världens största svenska dubbning !

gstone

Citat från: gstone skrivet 25 december 2024 kl. 21:08:28Jag fick Harald och den magiska kritan  i julklapp

Ska jag kolla om DVDn här dubb credits ?
Var allt som stod

gstone

Sonic 3 credits