Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Lillefot skrivet  1 januari 2025 kl. 19:35:08För min del går det bra, oavsett vilken kvalitet den nu är av.
Sätter igång en digitalisering under kvällen då🙂

DingoPictures2005

Denna Sharp spelaren verkar ta upp störningar från andra apparater🥶, får hoppas att digitalisering går bra.
Ställde datorn och vhs:en i stängt rum och har även på flygplansläge.

Går igenom de band jag hos föräldrarna om någon undrar varför jag inte kör med min vanliga Panasonic.

DingoPictures2005

https://dubbnings.fandom.com/sv/wiki/Gophers_(TV-serie)
La in de röster jag identiferat på wiki sidan som @TonyTonka driver.

Delar avsnittet när jag lyssnat igenom det.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 januari 2025 kl. 20:50:32https://sendgb.com/D3fwSXUt7dW
 Här kommer avsnittet.
@BPS lägg upp denna på Archive.org tack för bevarande syften.

Använde creditslistan från wikin som subject tags för skådespelarna🙂.

Ovanliga dubbningar

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 januari 2025 kl. 19:33:24https://m.imdb.com/title/tt0401010/
Någon som har intresse av denna med Svenskt tal?
Riktig fruktansvärd serie enligt mig😅, men om någon vill se den så gör jag en digitalisering.

Hör att Andreas Nilsson, Steve Kratz, Annica Smedius och Gunnar Ernblad medverkar i den svenska dubben.
Den serien måste jag erkänna att jag inte hört talats om. Har den någon svensk titel?

DingoPictures2005

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  2 januari 2025 kl. 01:14:01Den serien måste jag erkänna att jag inte hört talats om. Har den någon svensk titel?
Familjen Gophers.

Endast visad på FilmNet och dåligt dokumenterad.
Om du vill så får du gärna lägga upp avsnittet jag digitaliserade.

DingoPictures2005

Har ingen Archive.org konto själv så BPS lägger ut sådant jag digitaliserat🙂.

BPS

DingoPictures2005

https://www.facebook.com/share/4f3PUrTVEDVDpGB7/
Någon i Dalarna?
Mer tecknat kommer gå förlorat om RosaMannen köper dessa (om det finns tecknat på banden).

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 januari 2025 kl. 03:09:30https://www.facebook.com/share/4f3PUrTVEDVDpGB7/
Någon i Dalarna?
Mer tecknat kommer gå förlorat om RosaMannen köper dessa (om det finns tecknat på banden).
Hur vet vi att det finns tecknat på dom?

Personen skriver visserligen "med mera", men man vet aldrig om tecnat är inspelat.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet  2 januari 2025 kl. 10:08:17Hur vet vi att det finns tecknat på dom?

Personen skriver visserligen "med mera", men man vet aldrig om tecnat är inspelat.
Kan finnas allt från porr till dokumentärer på banden.

Om RosaMannen köper dem (som han troligen kommer göra när han ser annonsen💔) så kommer allt tecknat som eventuellt finns inspelat på banden att åka till tippen.
Därför måste någon rädda banden från RosaMannens kulturmord.

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  2 januari 2025 kl. 01:14:01Den serien måste jag erkänna att jag inte hört talats om. Har den någon svensk titel?
Serien heter Familjen Gopher, och sändes på FilmNet mellan april 1993 och januari 1994 som del av K-TV-blocket. Den verkar ha gått i 13 avsnitt och sen en reprisomgång av dessa; men sen inget mer.
(SMDb anger visserligen att bara 12 av avsnitten gick i repris, men mest troligt har de missat en dag eller katalogiserat det under fel titel)

Jag borde ha flertalet avsnitt inspelade av serien, då jag ser i Svensk Mediedatabas att det sändes i samma block som andra serier som jag spelade in; bl.a. Twinkle och Pirater i mörka vatten. Kanske inte alla avsnitt, men åtminstone några stycken bör jag ha.

Med stor sannolikhet bör väl dubben ha gjorts av Eurotroll, om man betänker att de på den tiden höll till i FilmNets lokaler. Visserligen sa FilmNet till mig på 1990-talet att de även anlitade Videobolaget och Pangljud, men vad Pangljud egentligen ska ha dubbat för dem är oklart; och det enda jag vet med säkerhet att Videobolaget dubbade var Denver, den siste dinosaurien.

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 januari 2025 kl. 01:18:47Familjen Gophers.
Nästan, den hette Familjen Gopher; inte Familjen Gophers.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 januari 2025 kl. 10:57:36Kan finnas allt från porr till dokumentärer på banden.

Om RosaMannen köper dem (som han troligen kommer göra när han ser annonsen💔) så kommer allt tecknat som eventuellt finns inspelat på banden att åka till tippen.
Därför måste någon rädda banden från RosaMannens kulturmord.
Han borde bli dömd till fängelse för kulturmord men om hela bandet består av porrfilm är det inget att spara

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  2 januari 2025 kl. 11:29:09Han borde bli dömd till fängelse för kulturmord men om hela bandet består av porrfilm är det inget att spara
Allt möjligt kan finnas på banden.

RosaMannen är så jävla ego trippad att man mår illa.

Han vill förstöra för alla som vill se äldre tecknade filmer och serier som bara blivit tv visade.

Visst jag gav mitt medgivande till Mamma & Pappa att slänga en massa vhs filmer från barndomen när de städade, när jag var typ 14 men detta är något jag i efterhand ångrar.

Ja visst jag slängde några beta porrfilmer ganska nyligen men dessa var typ skit som Italienska tjejer i duschen i 2 timmar och liknande....
Även ett 20 tal vcr band slängdes nyligen.
Men dessa var helt vita av mögel och därför inget jag vill spara.