Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MB

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 januari 2025 kl. 23:14:07Gör som du vill.

La nedladdningslänken här för att den ska kunna glädja andra dock så kommer BPS lägga ut den på Archive.org
Det har jag och den bearbetas nu.

https://archive.org/details/inuk-2001-swedish-dub

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  4 januari 2025 kl. 23:06:34Så Inuk har inga utsatta credits ?
Nej.
Jag gissar dock på att Hans-Henrik Engström regisserat dubben då han gjorde de flesta dubbningarna Tv4 beställde.
Hans-Henrik Engström tror jag ägde/jobbade på PangLjud.
Han gjorde exempelvis den hemska svenska Sailor Moon dubben och hans tradition var att casta okända skådespelare till sina projekt.

Visst Fredrik Dolk är någorlunda känd från Tryggare kan ingen vara, Svensson Svensson, Johan Falk, mfl men tror han är mest känd för dubbning.
Steve Kratz tror jag alla svenskar har sett då jag tror att 99% av alla svenskar kollat igenom Blackjack minst en gång, men förutom Blackjack så har Steve typ bara gjort dubb.
Torsten Wahlund är det nog samma som Steve med, typ alla har sett honom som Peter i Saltkråkan men förutom det så har han typ bara gjort dub.

gstone

kan inte spela många av dom  original dubbningar jag laddar ner, tror jag valde fel grej i " Open With" saken på datorn :-\

Kan inte ändra mitt val heller :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Citat från: Marcusen skrivet  4 januari 2025 kl. 23:23:32Är inte det BPS konto? ???
Han håller på att synka, så bad mig låna hans konto för att ladda upp.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 januari 2025 kl. 23:19:54Visst Fredrik Dolk är någorlunda känd från Tryggare kan ingen vara, Svensson Svensson, Johan Falk, mfl men tror han är mest känd för dubbning.
Steve Kratz tror jag alla svenskar har sett då jag tror att 99% av alla svenskar kollat igenom Blackjack minst en gång, men förutom Blackjack så har Steve typ bara gjort dubb.
Torsten Wahlund är det nog samma som Steve med, typ alla har sett honom som Peter i Saltkråkan men förutom det så har han typ bara gjort dub.
Vi får alla tycka som vi ville om hur passa kända dessa människor är eller inte är  ;)
jag vill inte bråka om det.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 januari 2025 kl. 23:03:39Kanadensisk animerad serie från 2001.
Lågbudget serie som i mitt tycke är ganska dålig.
"Lågbudget " 🙄den kanske bara ser ut så dar var att den är stiliserad.

alltså arr det var det utseende skappparem ville ha.

tycker den ser rätt cool ut själv 😅

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  4 januari 2025 kl. 23:47:28Vi får alla tycka som vi ville om hur passa kända dessa människor är eller inte är  ;)
jag vill inte bråka om det.
Personligen så bryr jag mig inte om hur känd en röstskådespelare är men jag vet att @Oscar Isaksson sa att Hans jobbade med de relativt okända men skickliga röstskådespelarna som kunde dubba fort och effektivt.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 januari 2025 kl. 23:52:36Personligen så bryr jag mig inte om hur känd en röstskådespelare är men jag vet att @Oscar Isaksson sa att Hans jobbade med de relativt okända men skickliga röstskådespelarna som kunde dubba fort och effektivt.
Jag har Mina egna åsikter om det  ;)

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  4 januari 2025 kl. 23:52:36Personligen så bryr jag mig inte om hur känd en röstskådespelare är men jag vet att @Oscar Isaksson sa att Hans jobbade med de relativt okända men skickliga röstskådespelarna som kunde dubba fort och effektivt.
Tycker det vore trist om vi hamna i gräll  :'(
så jag känner inte för att parta om detta 
vill inte att du ska ogilla mig 🫤😓

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  4 januari 2025 kl. 23:58:52Tycker det vore trist om vi hamna i gräll  :'(
så jag känner inte för att parta om detta
vill inte att du ska ogilla mig 🫤😓
Jag ogillar dig inte.

Ovanliga dubbningar

Citat från: gstone skrivet  4 januari 2025 kl. 23:03:51på tal om Inuiter

Kanske någon har möjligheten att lägga upp Pojken som ville vara isbjörn
Som jag nämnt förut har jag svenskt ljud till Pojken som ville vara isbjörn, men det behöver synkas till en passande bildkälla. Långfilmen har släppts på DVD i Danmark och Norge (men tyvärr inte Sverige), som säkert duger som bildkälla om ingen har någon HD-bildkälla till filmen? Originaltiteln är Drengen der ville gøre det umulige, och i Frankrike är filmen känd som L'enfant qui voulait être un ours (det är en dansk-fransk samproduktion).

Du kanske har tid och möjlighet att synka svenskt ljud till någon bra bildkälla? Eller någon annan som har lite tid över och känner för att göra en god gärning? Just nu räcker min tid inte till för allt jag har planerat, så utan hjälp är jag osäker hur högt det här projektet kommer att prioriteras från min sida. :)

BPS

gstone