Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Johan Hedenberg spelade Jonas Lindholm i Varuhuset vilket ledde till att han blev misshandlad på öppen gata. Man fattar varför han började med dubbning

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2025 kl. 11:18:22Den här dubbningen får förbli ett mysterium för mig 😟😔😢

https://www.tradera.com/item/130109/579985150/moto-x-kids-2004-dvd-se-2006
Skicka ljudklipp så kan jag försöka mig på röstidentifiering.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  7 januari 2025 kl. 11:25:26Johan Hedenberg spelade Jonas Lindholm i Varuhuset vilket ledde till att han blev misshandlad på öppen gata. Man fattar varför han började med dubbning
Johan är känd dock.
Kommissarie Späck, Åshöjden, Varuhuset, Johan Falk, mfl.
Sedan så har Johan också släppt ett album på 80-talet.
https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_k7ZNQqSuVnUzEu1C-HcX_EhU4M-Yf0Svs&si=-mGdT_ZhqXGcNSru

Jag tror det flesta känner till Johan Hedenberg, till och med pappa känner till honom, pappa mind you är helt ointresserad av tecknat och han har knappt sett igenom en enda tecknad film mer än det lilla han såg på bio som liten (på 70-80 talet, pappa är född 73).

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 januari 2025 kl. 11:57:45Johan är känd dock.
https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_k7ZNQqSuVnUzEu1C-HcX_EhU4M-Yf0Svs&si=-mGdT_ZhqXGcNSru

Jag tror det flesta känner till Johan Hedenberg, till och med pappa känner till honom, pappa mind you är helt ointresserad av tecknat och han har knappt sett igenom en enda tecknad film mer än det lilla han såg på bio som liten (på 70-80 talet, pappa är född 73).
Nu är jag ingen kändis expert men jag vet att Johan är känd.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 januari 2025 kl. 11:57:45Johan är känd dock.

Han såg också på barnprogrammen & filmerna du såg som barn va? Min farsa såg Johan Hedenberg i live action innan jag föddes & efter det hörde vi honom i Dastardly & Muttley. Helt otrolig

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 januari 2025 kl. 11:52:37Skicka ljudklipp så kan jag försöka mig på röstidentifiering.
dvdn är för dyr
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  7 januari 2025 kl. 14:26:32Han såg också på barnprogrammen & filmerna du såg som barn va? Min farsa såg Johan Hedenberg i live action innan jag föddes & efter det hörde vi honom i Dastardly & Muttley. Helt otrolig
Pappa har sett väldigt lite tecknat.
Han hade en kassettbok med Robin Hood, Aristocats och några av de filmerna.
Sedan så såg han Djungelboken, Asterix 12 Stordåd och några få tecknade filmer på bio, på pappas tid, pappa är född 73 så fanns inte massor av tecknat att se, då man i princip behövde gå på bio för att se tecknat.
Farmor och farfar skaffade inte heller en egen vhs förens 1989, så pappa brukade se filmer hos en kompis som hade vhs när han var tonåring.

DingoPictures2005

Men för att återgå, pappa känner till Johan från Varuhuset och Åshöjdens BK.

Och jag tror de flesta känner till Johan.
Nu är jag ingen kändis expert men jag är ganska säker på att Johan är känd.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2025 kl. 16:07:09dvdn är för dyr
Yes den är inte särskilt billig.
Då jag inte är intresserad av filmen är det inget jag kommer investera i.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 januari 2025 kl. 18:58:18Yes den är inte särskilt billig.
Då jag inte är intresserad av filmen är det inget jag kommer investera i.
fair enough

gstone

vi hade sönder vårt dörrhandtag

nu kankse vi inte kommer ut ur vårt hus :'(

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 januari 2025 kl. 18:08:42vi hade sönder vårt dörrhandtag

nu kankse vi inte kommer ut ur vårt hus :'(
På vilket sätt? Det kanske är möjligt att laga.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

gstone

Dubbbning kanske faller ur gunst  :-\

Wicked har ingen dubbning på DVD eller Blu Ray och ingent om att Snövit(2025) ska dubbas  :'(

gstone

Det är över blu rays och dvds kommer inte längre ha dubbningar

min liv är utan mening :'( :'(