Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2025 kl. 21:54:57Jag kunde inte sova i natt. Några tips på hur man blir sömnig? Eller kanske jag kan slå mig själv i huvudet med en hammare, det vore susen.
Ät en banan, den innehåller sömnhormoner. Skokaka får säkert sin skönhetssömn inatt, det tror jag

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2025 kl. 21:54:57Jag kunde inte sova i natt. Några tips på hur man blir sömnig? Eller kanske jag kan slå mig själv i huvudet med en hammare, det vore susen.
Du kan prova melatonintabletter till en början, ta dem i så fall vid den tid du går och lägger dig. De går att köpa receptfritt på apoteken.

Har själv ofta sömnsvårigheter, och för mig har dem hjälpt där andra sömnmedel helt misslyckats. Däremot rekommenderar jag inte att du tar dem varje dag, utan se dem mer som en hjälp på traven för att få in en dygnsrytm.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Några råd från mig;

- räkna får, eller något, vad som helst

- sök efter en skicklig hypnotisör som förhoppningsvis kan hypnotisera dig till sömns

- skaffa dig en pryl som förhoppningsvis kan spela vagg-musik till dig

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2025 kl. 11:17:25Skulle gärna vilja köpa denna film och se hur dubbningen är , men jag vill inte betala så mycket som dom vill ha

https://www.tradera.com/item/130109/579985150/moto-x-kids-2004-dvd-se-2006
89 kr lät väl ändå inte så farligt...? Det låter som ett fullt acceptabelt pris för en DVD-film i mina ögon.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2025 kl. 12:22:4689 kr lät väl ändå inte så farligt...? Det låter som ett fullt acceptabelt pris för en DVD-film i mina ögon.
då kankse någon annan vill köpa den
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2025 kl. 12:22:4689 kr lät väl ändå inte så farligt...? Det låter som ett fullt acceptabelt pris för en DVD-film i mina ögon.
det är utan frakt :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 januari 2025 kl. 16:08:02det är utan frakt :-\
Visserligen, men det är väl ändå inte direkt något hemmansköp... ;)

Relativt mycket på Tradera försöker ju folk få ut kraftiga överpriser för, åtskilliga hundralappar eller mer för en enda DVD-film, och det är ju en helt annan femma än sådana här fullt rimliga priser. Kommer man undan på under 200 kr med frakt, så tycker jag att det är fullt överkomligt. :)

Viktor

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2025 kl. 21:14:18Visserligen, men det är väl ändå inte direkt något hemmansköp... ;)

Relativt mycket på Tradera försöker ju folk få ut kraftiga överpriser för, åtskilliga hundralappar eller mer för en enda DVD-film, och det är ju en helt annan femma än sådana här fullt rimliga priser. Kommer man undan på under 200 kr med frakt, så tycker jag att det är fullt överkomligt. :)
Det är ett okej pris för Tradera, men om man lyckas hitta filmen i en second hand butik blir det ju betydligt billigare jag kan bara tala för min lokala butik men de har i flera år haft 3 för 10 kr på DVD:er.

Daniel Hofverberg

Citat från: Viktor skrivet  7 januari 2025 kl. 21:47:11Det är ett okej pris för Tradera, men om man lyckas hitta filmen i en second hand butik blir det ju betydligt billigare jag kan bara tala för min lokala butik men de har i flera år haft 3 för 10 kr på DVD:er.
På second hand-affärerna i Skellefteå har de höjt priset under senare år, så nu tror jag att DVD-filmer kostar 20 kr styck och VHS-filmer 10 kr styck. Med reservation för att jag kan minnas fel för en av second hand-affärerna som jag inte besökt på länge (det finns totalt tre second hand-affärer i Skellefteå med omnejd, men en av dem har nyligen flyttat och är nu långt från centrum och opraktiskt att ta sig till).

gstone

peter pan är en skärck rulle nu ::)

krok ser ut som gollum ::)

MOA

Citat från: gstone skrivet  9 januari 2025 kl. 20:19:31peter pan är en skärck rulle nu ::)

krok ser ut som gollum ::)
Har ni sett Karl Alfred? Även Tintin är Public Domain fast bara i Frankrike, tur

BPS

Citat från: MOA skrivet  9 januari 2025 kl. 20:38:35Har ni sett Karl Alfred? Även Tintin är Public Domain fast bara i Frankrike, tur
Bara i USA menar du.

MOA

Citat från: BPS skrivet  9 januari 2025 kl. 20:46:00Bara i USA menar du.
Ja Tintin är Public Domain i Frankrike nu men amerikanarna föredrar nog eget material framför inköpt

BPS

Citat från: MOA skrivet  9 januari 2025 kl. 21:02:34Ja Tintin är Public Domain i Frankrike nu men amerikanarna föredrar nog eget material framför inköpt
Vad menar du med public domain i Frankrike? De har inte ens det konceptet Tintin är public domain men bara i USA och det gäller bara Tintin I Sovjet.

MOA

Citat från: BPS skrivet  9 januari 2025 kl. 22:22:33Vad menar du med public domain i Frankrike? De har inte ens det konceptet Tintin är public domain men bara i USA och det gäller bara Tintin I Sovjet.
Ja men Tintin blir nog inget läskigt offer, i alla fall inte nu