Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  9 januari 2025 kl. 21:02:34Ja Tintin är Public Domain i Frankrike nu men amerikanarna föredrar nog eget material framför inköpt
Du menar tvärtom, Tintin är Public Domain i USA - Frankrike tillhör EU, så där är det precis som i Sverige 70 efter upphovsmannens död som gäller; så där kommer det dröja ända fram till år 2053 innan rättigheterna går ut.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 januari 2025 kl. 01:10:14Du menar tvärtom, Tintin är Public Domain i USA - Frankrike tillhör EU, så där är det precis som i Sverige 70 efter upphovsmannens död som gäller; så där kommer det dröja ända fram till år 2053 innan rättigheterna går ut.
38 år är en lång tid & jag kommer nästa vara 50 år, får se om forumet fortfarande existerar efter så lång tid

gstone

jag ogillar att dom tog bort fred och velma satte ditt Scrappy och gjord monterna riktiga i scooby doo på 80-talet, det var bra att dom till slut gick tillbaka till det gamla stilen, jag hört att det var i med Valpen Scooby Doo som man gick tillbaka till det gamla vanliga sättet :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 10 januari 2025 kl. 20:54:54jag ogillar att dom tog bort fred och velma satte ditt Scrappy och gjord monterna riktiga i scooby doo på 80-talet, det var bra att dom till slut gick tillbaka till det gamla stilen, jag hört att det var i med Valpen Scooby Doo som man gick tillbaka till det gamla vanliga sättet :)
Inte riktigt dock, monsterna var ju fortfarande riktiga eller förklarades på andra sätt än folk i masker fram till Våran Scooby-Doo 2002.

gstone

jag gillar inte ovisshet vill veta om årets Snövit och Lilo och Stitch remakes för svenska dubbningar

om svaret är ja kan jag sova bättre om nätterna.

Skokaka

Det är för jävligt att Hacke Hackspett YouTube serien som började sedan 2018 inte fick mer avsnitt. Jag menar, tre säsonger är bara FÖR lite. Och jag vet att det är slut, då senare säsonger kom varannan år. (Andra i 2020 och tredje i 2022.) Och eftersom det inte blev några mer avsnitt i förra året, särskilt då de brukade släppas någonstans i de tre sista månaderna i dessa åren, så är den väl officiellt slut. Vad skamligt.

gstone

Jag spelad in Woody, Jessie, Buzz, Bo Peep, Acke och Smackes röster för visa er på forumet

men jag kan jag inte lägga upp klippen:-\

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2025 kl. 21:32:06Det är för jävligt att Hacke Hackspett YouTube serien som började sedan 2018 inte fick mer avsnitt. Jag menar, tre säsonger är bara FÖR lite. Och jag vet att det är slut, då senare säsonger kom varannan år. (Andra i 2020 och tredje i 2022.) Och eftersom det inte blev några mer avsnitt i förra året, särskilt då de brukade släppas någonstans i de tre sista månaderna i dessa åren, så är den väl officiellt slut. Vad skamligt.
Jag visste inte ens att det fanns någon YouTube-serie med Hacke Hackspett. Har du någon länk dit?

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 januari 2025 kl. 22:54:29Jag visste inte ens att det fanns någon YouTube-serie med Hacke Hackspett. Har du någon länk dit?
Åtminstone till engelska Wikipedia:  Woody Woodpecker (2018 web series) - Wikipedia

Och Hackes design i denna serien var med i filmen från förra året, förresten. (Cameo i en flagga.)

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2025 kl. 22:56:30Åtminstone till engelska Wikipedia:  Woody Woodpecker (2018 web series) - Wikipedia

Och Hackes design i denna serien var med i filmen från förra året, förresten. (Cameo i en flagga.)
Verkar intressant, var kan man se avsnitten? Och finns de bara på engelska, eller med nordiska ljudspår eller textspår?

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 januari 2025 kl. 22:57:56Verkar intressant, var kan man se avsnitten? Och finns de bara på engelska, eller med nordiska ljudspår eller textspår?
De finns på YouTube. Listan med avsnitt är ju med i denna länken. Så jag sökte nog efter dom medan jag ser vad avsnitten kallas och så. Vad jag vet så var de väl skapade för YouTube, så jag tror att de tyvärr ä' inte dubbade på svenska. (Eller något annat språk, för övrigt...) Tror det inte var någon dubbad text, heller...

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2025 kl. 21:32:06Det är för jävligt att Hacke Hackspett YouTube serien som började sedan 2018 inte fick mer avsnitt. Jag menar, tre säsonger är bara FÖR lite. Och jag vet att det är slut, då senare säsonger kom varannan år. (Andra i 2020 och tredje i 2022.) Och eftersom det inte blev några mer avsnitt i förra året, särskilt då de brukade släppas någonstans i de tre sista månaderna i dessa åren, så är den väl officiellt slut. Vad skamligt.
Det kom ju också en ny serier online  Karl Alfrerd kortfilmer

https://www.imdb.com/title/tt9382206/

gstone

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2025 kl. 23:21:08Det kom ju också en ny serier online  Karl Alfrerd kortfilmer

https://www.imdb.com/title/tt9382206/
Åh, från samma år? Okej, detta var nytt.

gstone