Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: A skrivet 19 januari 2025 kl. 20:38:28Jag har för mig att det är Gunnar Ernblad som spelar draken Puff.
ja nu när du säger det
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 19 januari 2025 kl. 20:38:28Jag har för mig att det är Gunnar Ernblad som spelar draken Puff.
Jag har också ett vagt minne av det, men det var länge sen jag såg VHS-filmen...

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2025 kl. 20:34:37Vilka kan ha dubblat dom

känner du igen någon av rösterna ?
Jag vill minnas att jag kände igen de flesta röster, men kunde inte placera in de flesta. Jag skulle dock behöva se om VHS-filmen, för det var flera år sen sist...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 januari 2025 kl. 20:40:30JJag skulle dock behöva se om VHS-filmen, för det var flera år sen sist...
gör det gärna snar :)

DingoPictures2005

Jag är väldigt säker på att Per Sandborgh medverkar som övrig röst i Den Lilla Kycklingen.
Per's röst är väldigt lätt att känna igen.
Såg filmen idag och jag noterade Per's röst i filmen.

Jag är också ganska säker på att Claes Ljungmark medverkar som övrig röst.
Men då jag inte är 1000% säker så tänker jag inte svära på det.

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/lillakycklingen/

Fixar tidskoder under kvällen.
@Daniel Hofverberg 

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 21 januari 2025 kl. 19:43:04Jag är väldigt säker på att Per Sandborgh medverkar som övrig röst i Den Lilla Kycklingen.
Per's röst är väldigt lätt att känna igen.
Såg filmen idag och jag noterade Per's röst i filmen.

Jag är också ganska säker på att Claes Ljungmark medverkar som övrig röst.
Men då jag inte är 1000% säker så tänker jag inte svära på det.

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/lillakycklingen/

Fixar tidskoder under kvällen.
@Daniel Hofverberg
Det finns även mer att tillägga;

https://www.d-zine.se/filmer/lillakycklingen.htm

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2025 kl. 20:45:00Det finns även mer att tillägga;

https://www.d-zine.se/filmer/lillakycklingen.htm
I see, då borde Daniel lägga in den infon.

Har även uppgifter om Den Otroliga Vandringen 2, jag vill att Daniel lägger till, jag är ganska säker på Nils Eklund medverkar som övrig röst, dvs en hundägare med typ 2 repliker.

DingoPictures2005

Yes, här är ett röstklipp från Den Otroliga Vandringen 2 som jag också tycker Daniel borde uppdatera.

Visst jag är inte 1000% säker på att detta är Nils Eklund, men @Oscar Isaksson eller @Erika borde kunna avgöra med 1000% säkerhet.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 21 januari 2025 kl. 21:27:39Yes, här är ett röstklipp från Den Otroliga Vandringen 2 som jag också tycker Daniel borde uppdatera.

Visst jag är inte 1000% säker på att detta är Nils Eklund, men @Oscar Isaksson eller @Erika borde kunna avgöra med 1000% säkerhet.
Jag instämmer om att det är Nils Eklund, hans röst går inte att ta miste på plus att han ändå lär ha varit i studion och samtidigt spelat in repliker i Gordy och Aladdin och Rövarnas Konung.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2025 kl. 21:33:19Jag instämmer om att det är Nils Eklund, hans röst går inte att ta miste på plus att han ändå lär ha varit i studion och samtidigt spelat in repliker i Gordy och Aladdin och Rövarnas Konung.
Tack, då borde Daniel uppdatera Den Otroliga Vandringen 2 också i nästa uppdateringar  :)

Erika

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 21 januari 2025 kl. 21:27:39Yes, här är ett röstklipp från Den Otroliga Vandringen 2 som jag också tycker Daniel borde uppdatera.

Visst jag är inte 1000% säker på att detta är Nils Eklund, men @Oscar Isaksson eller @Erika borde kunna avgöra med 1000% säkerhet.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2025 kl. 21:33:19Jag instämmer om att det är Nils Eklund, hans röst går inte att ta miste på plus att han ändå lär ha varit i studion och samtidigt spelat in repliker i Gordy och Aladdin och Rövarnas Konung.
Ja, det är Nils Eklund. :)

DingoPictures2005

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 21 januari 2025 kl. 23:20:01Kan du också lägga in credits till denna som omnämns i slutet?
https://youtu.be/ZGQeWzDJL_k?si=AUWocE4f_woaRFc5
@Daniel Hofverberg
Absolut. Jag har stött på Tilly, Tom och Tiny förut, men har alltid trott att den inte var dubbad utan en originalproduktion på svenska och engelska; i och med blandningen mellan svenska och engelska som sällan brukar tyda på dubbning.

Men efter att ha kollat upp saken mer ordentligt ser jag nu att serien faktiskt är dubbad i Sverige, och att originalversionen är på franska och engelska (för att lära brittiska barn att tala franska); som tydligen har ändrats till engelska i Sverige...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 januari 2025 kl. 01:06:07Absolut. Jag har stött på Tilly, Tom och Tiny förut, men har alltid trott att den inte var dubbad utan en originalproduktion på svenska och engelska; i och med blandningen mellan svenska och engelska som sällan brukar tyda på dubbning.

Men efter att ha kollat upp saken mer ordentligt ser jag nu att serien faktiskt är dubbad i Sverige, och att originalversionen är på franska och engelska (för att lära brittiska barn att tala franska); som tydligen har ändrats till engelska i Sverige...
Tack😊

gstone

Credits till avsnitt 9 av Disney Junior Ariel 

gstone

jag har credits till Molly & Pelle på äventyr men( Det uppstod ett problem vid uppladdningen av DUBCARD Gracie and Pedro SE(1).xlsx.
Filen verkar vara tom. Vänligen kontakta forumadministratören om problemet kvarstår )