Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Udda fåglar som dubbar

Startat av JRL, 19 juli 2015 kl. 22:15:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 januari 2025 kl. 16:43:17Fredrik Ohlsson (mest känd som Tommy och Annica's pappa i Pippi Långstrump filmerna) har dubbat 2 ryska filmer som blivit visade på Svt🙂.
Detta är ganska udda enligt mig.
Hav var även med i den svenska uppsättningen av musikalen Hello Dolly! på Oscarsteatern 
där han spelade Cornelius Hackl  :D
En av mina favorit musikaler. 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 januari 2025 kl. 21:28:48Han var även en av Dupontarna i första Tintin TV-serien.
Yes han har dubbat lite annat också men är mest de ryska grejerna som fascinerar mig🙂🇷🇺

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 januari 2025 kl. 22:07:34Yes han har dubbat lite annat också men är mest de ryska grejerna som fascinerar mig🙂🇷🇺
Filmer från bakom järnridån var ju inte ovanligt på SVT förr.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 januari 2025 kl. 22:07:34Yes han har dubbat lite annat också men är mest de ryska grejerna som fascinerar mig🙂🇷🇺
Morfar i Arthur och Minimojerna och dess uppföljare.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 13 januari 2025 kl. 22:09:59Morfar i Arthur och Minimojerna och dess uppföljare.
Yes🙂, Han dubbade även i Babar.

Han gjorde också Josef Hillmans svenska röst i Beck filmerna.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 januari 2025 kl. 22:53:01Yes🙂, Han dubbade även i Babar.

Han gjorde också Josef Hillmans svenska röst i Beck filmerna.
Oh ja den Babar dubbning vi troligen aldrig lär få höra, då det var så länge sedan 

inte mycket intresse för 60- talas Kostym barn serie idag 😅

mycket kan nog vara förlorat med

BPS

Citat från: gstone skrivet 13 januari 2025 kl. 23:56:33Oh ja den Babar dubbning vi troligen aldrig lär få höra, då det var så länge sedan

inte mycket intresse för 60- talas Kostym barn serie idag 😅

mycket kan nog vara förlorat med
Han har spelat tecknade Babar också i en av tre dubbningar av Babar och Jultomten.

DingoPictures2005

Eva Rameus i Katy är en annan udda fågel som dubbar.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 januari 2025 kl. 09:50:41Eva Rameus i Katy är en annan udda fågel som dubbar.
Ja, jag tror nog tyvärr att detta är enda gången hon någonsin dubbat, hon gick bort alldeles för ung, och det var på grund av en hjärntumör...  :'(

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2025 kl. 09:55:17Ja, jag tror nog tyvärr att detta är enda gången hon någonsin dubbat, hon gick bort alldeles för ung, och det var på grund av en hjärntumör...  :'(
R.I.P Eva

DingoPictures2005

Bosse Parnevik - Susie, den lilla blå bilen

DingoPictures2005

Disneyfantasten

I fredags när jag såg om Asterix och Obelix Möter Caesar och samtidigt läste rollistan på Dubbningshemsidan (jag brukar då och då läsa en rollista samtidigt som jag ser eller ser om en film/serie) så upptäckte jag att Lis Nilheim (för gemene man mest känd som hushållerskan Alva i Madicken) stod med i rollistan och spelar Bomine.

Och inte nog med det, jag upptäckte att hon medverkar i fler dubbningar än så;

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Lis+nilheim&typ=fritext&avdelning=alla

Tänk vad mycket nytt man lär sig då och då...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 februari 2025 kl. 19:36:03I fredags när jag såg om Asterix och Obelix Möter Caesar och samtidigt läste rollistan på Dubbningshemsidan (jag brukar då och då läsa en rollista samtidigt som jag ser eller ser om en film/serie) så upptäckte jag att Lis Nilheim (för gemene man mest känd som hushållerskan Alva i Madicken) stod med i rollistan och spelar Bomine.

Och inte nog med det, jag upptäckte att hon medverkar i fler dubbningar än så;

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?spr%E5k=Svenska&sok=Lis+nilheim&typ=fritext&avdelning=alla

Tänk vad mycket nytt man lär sig då och då...
Häxsabbat, där Lis Nilheim medverkar, har ju @Ovanliga dubbningar lagt ut på Archive - en riktigt bra film, om du inte har sett den. :)
https://archive.org/details/haxsabbat

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 februari 2025 kl. 20:54:35Häxsabbat, där Lis Nilheim medverkar, har ju @Ovanliga dubbningar lagt ut på Archive - en riktigt bra film, om du inte har sett den. :)
https://archive.org/details/haxsabbat
Ulf Håkan Jansson? Hör han också hemma här?