Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Susanne Fuhr hade passat till följande karaktärer;

(detta är en norsk skådespelare som bland annat dubbat Hjärter Dam i 1998-års omdubbning av Alice i Underlandet, Fa Li i Mulan, Kalas sångröst i Tarzan, osv.)

- Matriarken = Dumbo

- Gudmodern = Askungen

- Indiankvinnan = Peter Pan

- Flora = Törnrosa

- Winifred = Djungelboken

Disneyfantasten

Maria Eggers hade passat till följande karaktärer:

(tyvärr är det svårt att komma på, det enda jag vet om henne är att hon var systerdotter till Per Eggers samt att hon medverkade som röst i datorspelet Freddi Fisk och Fallet Med De Försvunna Sjögräsfröna, tyvärr gick hon bort alldeles för tidigt i en sjukdom som inte alls borde få finnas)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Peter Eggers hade passat till följande karaktärer;

- Fagin = Oliver och Gänget

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jonatan Modin hade passat till följande karaktärer;

(kommer tyvärr inte på, jag hittar inte mycket till klipp med honom på YouTube och har heller inga erfarenheter av hans röst)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ove Sprogøe hade passat till följande karaktärer;

(detta är en dansk skådespelare som dubbar Benjamin Syrsas talröst i 1978-års danska omdubbning av Pinocchio)

- Jim Kråka = Dumbo

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Vesa-Matti Loiri hade passat till följande karaktärer;

(detta är en finsk skådespelare som endast medverkade i Aladdin där han gjorde Anden)

- Batty-Koda = Ferngully Den Sista Regnskogen

- Professor Phillip Brainard = Flubber

- Fender = Robotar

- Theodore Roosevelt = Natt På Muséet

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jope Rounansuu hade passat till följande karaktärer;

(detta är en finsk skådespelare som tog över rollen som Anden i Aladdin-uppföljarna och TV-serien)

- Batty-Koda = Ferngully aden Sista Regnskogen

- Professor Phillip Brainard = Flubber

- Fender = Robotar

- Theodore Roosevelt = Natt På Muséet

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Marianne Antonsen hade passat till följande karaktärer;

(detta är en norsk skådespelare som sjunger inlednings-sången i Lejonkungen)

- Thaila = Herkules

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Helge Jordan hade passat till följande karaktärer;

(detta är en norsk skådespelare som bland annat dubbar Sebastian i Den Lilla Sjöjungfrun, Översten i De 101 Dalmatinerna, Råttigan i Mästerdetektiven Basil Mus, med flera)

- Valrossen = Alice i Underlandet

- Överste Hathi = Djungelboken

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lise Dandanell hade passat till följande karaktärer;

(detta är en dansk skådespelare som sjunger inlednings-sången i Lejonkungen)

- Peggy = Lady och Lufsen

- Rita = Oliver och Gänget

- Vinthunden = Änglahund

Några fler förslag?

Skokaka

Eftersom det blir omöjligt att komma på för Maria Eggers eller Jonatan Modin så får de tyvärr inget som jag kommer på, så... 

Susanne Fuhr:
Tant Sara 

Peter Eggers:
Kapten Krok 

Ove Sprogoe:
Timothy Mus 

Vesa-Matti Loiri plus Jope Rounansuu:
Ramon plus Manfred från Happy Feet 

Marianne Antonsen:
Georgette 

Helge Jordan:
Otto från Robin Hood 

Lise Dandanell:
Dixie

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  9 februari 2025 kl. 22:01:13Eftersom det blir omöjligt att komma på för Maria Eggers eller Jonatan Modin så får de tyvärr inget som jag kommer på, så...

Susanne Fuhr:
Tant Sara

Peter Eggers:
Kapten Krok

Ove Sprogoe:
Timothy Mus

Vesa-Matti Loiri plus Jope Rounansuu:
Ramon plus Manfred från Happy Feet

Marianne Antonsen:
Georgette

Helge Jordan:
Otto från Robin Hood

Lise Dandanell:
Dixie
Jag vet bara tre av dem;

- Tant Sara för att jag hade med Verna Felton karaktärer i mitt inlägg och Hjärter Dam gjordes också av denna (jag måste ha glömt Tant Sara i hastigheten)

- jag minns inte om Ramon eller Manfred eller båda var med i Happy Feet, men så mycket minns jag att Robin Williams var med i den enligt vad jag läst, är båda karaktärerna eller en av dem med i filmen och spelar Williams båda eller en av dem?

- Otto för att både den karaktären och de jag hade med i mitt inlägg precis som Översten görs av J. Pat O'Malley?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 februari 2025 kl. 22:08:22Jag vet bara tre av dem;

- Tant Sara för att jag hade med Verna Felton karaktärer i mitt inlägg och Hjärter Dam gjordes också av denna (jag måste ha glömt Tant Sara i hastigheten)

- jag minns inte om Ramon eller Manfred eller båda var med i Happy Feet, men så mycket minns jag att Robin Williams var med i den enligt vad jag läst, är båda karaktärerna eller en av dem med i filmen och spelar Williams båda eller en av dem?

- Otto för att både den karaktären och de jag hade med i mitt inlägg precis som Översten görs av J. Pat O'Malley?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Just det. Båda var med i den filmen, plus att Robin Williams är båda utav dem. 

Peter Eggers som Kapten Krok: Eftersom han dubbade Lord Nur i Grottmannen Dug, som spelades utav Tom Hiddleston, som spelade Krok vid ett tillfälle. 

Ove Sprogoe som Timothy Mus: Eftersom han dubbade Benjamin Syrsa, då båda utav dom är typ liknande karaktärer. 

Marianne Antonsen som Georgette: Eftersom som inlednings-sången i Lejonkungen så dubbades hon utav Meta Roos. 

Slutligen, Lise Dandanell som Dixie: Eftersom dina förslag är hundtikar.

Skokaka

Per Sandborgh som Thomas O'Malley och Per Myrberg som Top Cat. Jag tycker nämligen att båda utav dessa katterna verkar ha liknande stämmor, och att båda heter Per var bara ett sammanträffande som jag kom på i efterhand...