Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rolig fakta

Startat av Skokaka, 2 februari 2023 kl. 20:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Musses Gesundheit återanvändes från Modiga Lilla Skräddaren i Pank & Fågelfri

Will Siv

Marie Serneholt är med i "Lilo & Stitch"  :D

Är det här enda gången en svensk "dubbare" (ok så det här var väl kanske innan hon började dubba.....) faktiskt medverkar i "original versionen"  :o ??? (och jag syftar inte när man dubbar sig själv, som Pernilla August i "Star Wars")
- what.

Skokaka

Jag upptäckte referenser i spelet I Wani Hug that Gator! angående karaktärerna. Jag är mycket väl medveten om att Solly och Miss Prockling är baserade på Soldat och Miss Pauling, båda från Team Fortress 2. Men i början av spelet så ser man två dinosaurie varianter utav Dexter och Mandark från Dexters laboratorium som grälar med varandra, då karaktärerna som de är baserade på är rivaler. Detta var en rolig detalj som jag direkt förstod. ;D

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet 19 februari 2025 kl. 20:48:42Jag upptäckte referenser i spelet I Wani Hug that Gator! angående karaktärerna. Jag är mycket väl medveten om att Solly och Miss Prockling är baserade på Soldat och Miss Pauling, båda från Team Fortress 2. Men i början av spelet så ser man två dinosaurie varianter utav Dexter och Mandark från Dexters laboratorium som grälar med varandra, då karaktärerna som de är baserade på är rivaler. Detta var en rolig detalj som jag direkt förstod. ;D
Precis, just Cavemanon har en förkärlek att sätta in karaktärer som är referenser till andra medier i sina spel/verk. Ibland endast i bakgrunden, och ibland i mer framträdande roller. Det är en trevlig touch och shout-out för dem som är intresserade. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Om någon frågar om min alignment så kommer jag bara att säga: "Ja."

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2025 kl. 21:07:26Om någon frågar om min alignment så kommer jag bara att säga: "Ja."
What's your alignment my friend?

Skokaka

MOA

Tjejer är alltid normala medans killarna gör alla fysiskt löjliga saker. Enda undantagen är Anna i Frost & Mirabel Madrigal inom animation. Vi behöver fler tjejer som kan göra detta

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 24 februari 2025 kl. 22:10:10Tjejer är alltid normala medans killarna gör alla fysiskt löjliga saker. Enda undantagen är Anna i Frost & Mirabel Madrigal inom animation. Vi behöver fler tjejer som kan göra detta
Ariel, Rapunzel, Merida och Vaiana då?

gstone

Först will Walt Disney ha Sterling Holloway som Trötter men av någon anledning blev det inte så, trötter spelads av Pinto Colvig istället.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Sterling Holloway gjord audition för katten Gustaf men skaparna valt till sist Lorenzo Music.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 22:31:24Sterling Holloway gjord audition för katten Gustaf men skaparna valt till sist Lorenzo Music.
Undrar hur Hans Lindgren vore som Gustaf.

gstone

Vincent Price spelade in rösten till jultomten i  Nightmare Before Christmas , men skaparna insåg snabbt at han "inte lät som tomten utan en sjuk gammal man" och hade honom ersatta med någon annan lokal skådis.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2025 kl. 22:34:12Undrar hur Hans Lindgren vore som Gustaf.
det hade varit intressant, och han var ju högst aktiv vid den tid så inte alls omöjligt

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 februari 2025 kl. 22:23:40Ariel, Rapunzel, Merida och Vaiana då?
Gör dom löjliga saker på skärmen? Merida är inte löjlig, hon är en seriös fighter som inte söker kärlek. Hon kan ha skapat alla badass kvinnor som inte behöver män i sitt liv men som är perfekta vilket är deras svaghet