Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Alla hjärtans dag

Startat av Skokaka, 14 februari 2023 kl. 00:12:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2025 kl. 17:29:21Jag är fortfarande väldigt ledsen dels för att jag inte har några systrar (samt att min moster inte heller har några tjejer/flickor i familjen) och dels att det under min första skolgång (2003-2009 alltså när jag var 7-13 år) inte alls fanns några flick-elever i min skolklass.

I vilket fall, man behöver inte nödvändigtvis ha flickvän för alla hjärtans dag, man kan ha vänner ändå, vänner kan vara lite hursomhelst, det finns massor av karaktärer (både från Disney och andra amerikanska företag, samt även riktiga karaktärer från andra delar av världen) som man gärna skulle vilja vara vän med, och detsamma gäller även massor av dubbare, skådespelare, programledare, artister, osv. och även personer i personalen på bl.a. boendet och verksamheten, och man kan hälsa dem alla hjärtans dag också, dessutom så har jag en vän som 2014 började som praktikant-personal på gymnasiet och som jag sedan lärde känna och blev en så nära vän med mig att jag rentav utsett henne som storasyster (just nu bor hon i Stockholm och reser då och då utomlands för att studera men jag har fortfarande kontakt med henne via min mobil), så man kan önska sina bästa vänner alla hjärtans dag också, en personal på mitt boende som är min favorit gav jag t.o.m. en alla hjärtans dag kram igår.

(Christian Hedlund & Linn Ehrner till exempel är varandras kompanjoner utan att vara ihop)

Jag är precis som du också autistisk och vill helst av allt sträva efter att vara positiv, men jag är även mycket känslig av mig och har en väldig förmåga att oroa mig.
Jag sa glad alla hjärtans dag till min syster på Instagram hon bor i Uppsala 

är 11 månader mellan os
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2025 kl. 17:29:21Jag är fortfarande väldigt ledsen dels för att jag inte har några systrar (samt att min moster inte heller har några tjejer/flickor i familjen) och dels att det under min första skolgång (2003-2009 alltså när jag var 7-13 år) inte alls fanns några flick-elever i min skolklass.

Min moster har aldrig haft någon partner över huvudet taget

nu säger hon att det är " för sent "

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2025 kl. 17:29:21Jag är precis som du också autistisk och vill helst av allt sträva efter att vara positiv, men jag är även mycket känslig av mig och har en väldig förmåga att oroa mig.
Jag är det också  :)

gstone

Det kul att dom säljer godis runt alla hjärtans dag som man inte kan hitta resten av året  :)

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 15 februari 2025 kl. 21:28:30Min moster har aldrig haft någon partner över huvudet taget

nu säger hon att det är " för sent "
Jag kan säga att jag har ångest över att inte ha någon flickvän.
Jag känner mig ensam som fan, man behöver kontakter för att lära känna folk jag har bara några arbetskamrater.

Jag har försökt allt för att hitta flickvän, skriva till tjejer jag känner, Tinder, Facebook dating, Badoo och alla scamsidor, Skriva till tjejer på insta, få vänner att kontakta tjejer de känner men allt går åt helvete.
Blev till och med trakasserad för mina autistiska svårigheter av en tjej på insta.

Allt detta beror på skolan, Jag fick usel hjälp, bygde inga kontakter och jag hoppade av skolan och sökte mig till någon sekt liknande internet community, 1 år efter att jag hoppade av gymnasiet så fallerade allt, och hela min tid som 17 åring gick ut på att rehabilitera mig själv, och få professionell hjälp av Anders som jag nämnde.

Jag har lyckats klättra upp långt ur något av det värsta en människa kan spola ned sig i, idag har jag en liten lägenhet jobb och bra ekonomi, men livet suger när man är ensam och inte trivs med att bo i stan.

Jag har fan inget att dölja längre så tänker basonera ut detta här.

Jag skulle ge allt för att min dröm om att flytta ut på landet igen, hitta en flickvän och att jag kunde må bra skulle kunna uppfyllas.

Tyvärr så är världen dock vara grym och jävlig.
Känner allt för väll igen mig i det @TonyTonka beskriver och vad har jag att dölja? Samma skit gäller för mig.

Varje dag känns som en borteldad dag gå till jobbet komma hem, helgen händer inget, ingen att vara med ingen flickvän och ingen som kan hjälpa, varje kväll är samma ångest och panik över att inte veta hur man ska lösa sin situation till något att vara nöjd över.

Will Siv

Kan väl hoppas in här.....

Är själv också rätt "love sick", men det är inte det största problemet för mig, nu, fast det är mer i bakgrunden för det mesta, men ibland kommer den fram ihop med dom andra.

Vad gäller dom (ok, of topic), det största är: allt som pågår politiskt (inte bara här och i USA) och vad jag inte kan/kan påverka.

Den andra är: vad gör jag  ??? När jag kan jag komma igång med det jag vill göra,  Börja jobba med det jag vill och kunna ändra mig och få fram mitt sanna jag.......

Det är väl på väg nu, men ändå........

Och att inte ha någon (tjej, eller femme enby) med  :-\

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 februari 2025 kl. 20:06:59Och jag är absolut inte den lättaste att ha att göra med, vet inte om det helt har med min autism att göra. Ibland förstår jag inte varför någon ens vill umgås med mig.
Jag tänker på det med, fast på ett annat sätt, jag känner att jag kanske kommer sätta för höga krav , att dom måste hålla med mig på nästan allt (eller åtminstone det viktigaste), fast jag vill inte bara ha en kopia av mig själv, utan någon som är bättre på dom egenskaper jag har svårare för.......

Funderar på att kanske göra en "lista"/"criteria", men är inte säker........

Jag tänker ibland på scenen i "Bambi" där dom först tror/bestämmer sig för att vara asexuella/aromantiska +och kanske även "mgtow", fast dom visste nog om det), men inser omedelbart att dom inte är det........ för jag hade en liknande insikt, fast jag visste nog egentligen redan inombords, men jag tyckte ändå ett tag att jag kunde vara för mig själv.......

Vill inte dra upp för mycket, men jag hade svårt att inte "projektera"/fantisera om andra, tjejer i klassen alltså  :-[ , men jag gjorde inget korkat i alla fall, men det känns dumt att jag tänkte så.......

Jag vet ju nu att en riktigt relation är jämlik och inte bara en "tillfredsställelse" för den ena och den andras "ansvar", utan snarare att båda har/får det.

Det kan vara en anledning till varför vissa inte ser dom som jämlika eller får en dålig uppfattning, det var inte så många tjejer i grundskolan hos mig heller  :-\ ,o ena sidan var jag xtremt anti-social då och hade väldigt svårt att vara i klassen...... Och det är väl egentligen slumpmässigt hur en klass ser ut..... Och det kunde jag inte göra nåt åt......

This took a while........ Lägger kanske till mer sen.
- what.

Oscar Isaksson

Tycker det är viktigt att det ges olika bilder, så det inte bara blir "ensamma hjärtas klubb".

Jag lämnade den kommunala skolan för över tio år sedan. Och jag tycker inte att det är jämförbart idag med livet, med  hur man ser på umgänget med andra. För tio år sedan var jag inte den kameleont som jag är idag, det är en extrem träning som ligger bakom det. Jag är social när jag vill, på mina villkor. Min dörr och famn är för det mesta alltid öppen och inte främmande för att vara ett bollplank per telefon eller IRL.

Jag har kysst extremt många grodor (och paddor med för den delen) det är väldigt få som är prinsar. Och visst man hoppas och drömmer men efter nederlag tar man sig upp på den där jäkla hästen gång på gång igen och satsar. Nyckeln är att bara kasta sig ut och se vart man landar och hamnar. Det är en svår balansgång för man måste samtidigt vara smått street smart så man inte står på näsan helt och hållet.

Jag delar nästan inget av mina "specialintressen" med mina relationer och dejter. Det har jag inte större behov av. Det finns så många andra likasinnade man kan nörda ihop sig med när det kommer till sånt. Men visst skulle det vara roligt att han en intim relation som även delar ens udda hobbies, men vad tråkigt att han en kopia av sig själv i sitt liv.

Visst jag kan vara extremt känslig för hur andra människor påverkar mig, samtligt är jag inte svag för grupptryck och går väldigt mycket mot strömmen, har nolltolerans mot dumhet och är den första att ställa någon i ett hörn och säga vad jag tycker.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 februari 2025 kl. 22:20:48Jag kan säga att jag har ångest över att inte ha någon flickvän.
Jag känner mig ensam som fan, man behöver kontakter för att lära känna folk jag har bara några arbetskamrater.

Jag har inga kontakter

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 februari 2025 kl. 22:20:48Jag kan säga att jag har ångest över att inte ha någon flickvän.

Jag har försökt allt för att hitta flickvän, skriva till tjejer jag känner, Tinder, Facebook dating, Badoo och alla scamsidor, Skriva till tjejer på insta, få vänner att kontakta tjejer de känner men allt går åt helvete.
Blev till och med trakasserad för mina autistiska svårigheter av en tjej på insta.

Allt detta beror på skolan, Jag fick usel hjälp, bygde inga kontakter och jag hoppade av skolan och sökte mig till någon sekt liknande internet community, 1 år efter att jag hoppade av gymnasiet så fallerade allt, och hela min tid som 17 åring gick ut på att rehabilitera mig själv, och få professionell hjälp av Anders som jag nämnde.

Jag har lyckats klättra upp långt ur något av det värsta en människa kan spola ned sig i, idag har jag en liten lägenhet jobb och bra ekonomi, men livet suger när man är ensam och inte trivs med att bo i stan.

Jag har fan inget att dölja längre så tänker basonera ut detta här.

Jag skulle ge allt för att min dröm om att flytta ut på landet igen, hitta en flickvän och att jag kunde må bra skulle kunna uppfyllas.

Tyvärr så är världen dock vara grym och jävlig.
Känner allt för väll igen mig i det @TonyTonka beskriver och vad har jag att dölja? Samma skit gäller för mig.

Varje dag känns som en borteldad dag gå till jobbet komma hem, helgen händer inget, ingen att vara med ingen flickvän och ingen som kan hjälpa, varje kväll är samma ångest och panik över att inte veta hur man ska lösa sin situation till något att vara nöjd över.
Jag har Ashley men hon bor i ett annat land och vi kanske bara är vänner jag är osäker 

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 februari 2025 kl. 20:06:59Kan inte säga att jag uppmärksammar Alla hjärtans dag. Den kommer och går liksom.
Jag har aldrig varit länge perioder utan partner eller dejter. Och jag är absolut inte den lättaste att ha att göra med, vet inte om det helt har med min autism att göra. Ibland förstår jag inte varför någon ens vill umgås med mig. Jag skulle önska att jag kunde vara själv, för det är väldigt krävande att upprätthålla relationer men det går inte, jag dras alltid in i nya relationer utan att tänka på det. Det liksom bara händer.
Jag gillar Alla hjärtans dag för att mina föräldrar ger mig en present och godis 

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet 16 februari 2025 kl. 00:24:46Jag gillar Alla hjärtans dag för att mina föräldrar ger mig en present och godis
Trevligt. Vad ger du tillbaka i gengäld?

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 februari 2025 kl. 00:29:07Trevligt. Vad ger du tillbaka i gengäld?
ett kort jag gjord på min dagliga verksamhet

Skokaka

Ni vet, om jag bara hade bollarna av att göra det så hade jag gått ut och förstört för alla lyckliga par i den dagen ELLER så hade jag stulit Alla Hjärtans Dag. Men, såklart, jag såg inte direkt några par ute, inte är jag heller modig nog att göra detta.